[AR] Zou je meerijden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

[AR] Zou je meerijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 14:58

Gisteren weer eens naar een vergadaring van het District West geweest. Niet erg veel nieuws gehoord, alleen maar halve, onduidelijke dingen. Maar wel is er in 23 januari weer een districtskampioenschap indoormarathon. Vorig jaar georganiseerd door onze vereniging, heb toen meegereden en werd kampioen. Het stelt verder niets voor, er staat alleen een beker extra op de kast.
Maar dit jaar wordt het door Menvereniging Spaarnwoude georganiseerd in Aalsmeer, in een bak van maar liefs 36x75m.

Maar.....
Ik al enkelspan pony zou dan 's morgens vroeg moeten rijden, zo 9 uur. Dan rijden de rubrieken enkelspan pony en paard allemaal 1 klassiek parcours (2 hindernissen en 20 kegels), daarna (zo rond 11/12 uur) mag je pas je tweede rondje doen, speel-uw-spel. Als je dan bij de paar beste zit, mag je tegen de avond (dus na 6en) de finale rijden!!

Hoe denken jullie hierover? Zou je het je paard aandoen, om hem na een rondje voluit weer op de tocht in de trailer te zetten, om hem er vervolgens na een uur of 2 weer af te halen, weer een rondje op full-speed, hierna weer op de tocht in de trailer. Daarna nog een grote kans dat je in de finale mag meerijden??

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:00

Ik zou het dan niet doen, tenzij je hem daar bijvoorbeeld op stal zou kunnen zetten.

Anders wordt het wel een zeer lange dag en het lijkt me niet fijn om als paard een hele dag in een trailer te moeten bivakeren... Haha!

Verder is het, zoals je zelf al aangeeft, niet een belangrijke wedstrijd. Echter, je titel verdedigen is altijd leuk! Knipoog

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:07

Wij hebben hetzelfde gedaan tijdens indoor Goes. Ideaal is anders maar we wilden gewoon graag meerijden.

Maar Sanne, jullie hebben toch ook een vrachtwagentje? De friezen gaan bij ons ook tussendoor op de wagen.

Even off-topic, de fries die de plaats in het span heeft overgenomen na het overlijden van een van de friesjes is bijna,bijna ready voor een parcours Haha!. Kom ik je weer eens tegen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 15:13

Ja we hebben idd een vrachtwagentje, maar dan staan ze alsnog op de tocht.

Boomerang: Deze winter weer in Simonshaven, indoors??

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:37

Nee, ik houd daar niet van. Veel te veel gedoe voor jezelf en je paard. Verder ligt Aalsmeer ook niet echt om de hoek.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:53

ik zou ook niet meerijden omdat ik geen indoors rijdt zowieso en het erg ver weg is en een hele lange dag! hoewel het natuurlijk wel altijd heel leuk is om een wedstrijd te rijden!!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:56

Is er geen kans dat je een box kan regelen?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 18:01

Nee, en dan zou ik het ook nog niet willen. Vreemde stallen zijn vaak een grote oorzaak voor ziekte's etc.

Asward

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:25

ja is misschien wel een beetje lastig, maar hoezo staat je pony op de tocht??
en wat de gehele dag op de wagen, als je een gewone samengestelde wedstrijd rijdt van 1 dag staan de paarden vaak ook van s'morgens tot sávonds op de wagen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 19:22

Dan staan ze een heel weekend op de wagen, maar dat is het probleem ook niet.
Het gaat erom dat je ze warm op de wagen zet, staan ze met hooguit 5 graden stil te staan, worden ze steenkoud. En na een uurtje of 2 moeten ze weer helemaal warm worden, weer zichzelf inspannen en daarna worden ze weer warm op de wagen gezet...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:33

Hmm, of je het zou doen ligt aan je eigen.
Een dag met een pony op pad doen wij geregeld. Onze pony is zo gewend op de trailer te staan, en hij vind het prima. We rijden, en zorgen dat we hem met een goede deken op de trailer zetten (wollen halsdeken). Er hangt/ligt altijd voldoende hooi of kuilgras.
En natuurlijk moet je wel een tijdje losrijden, voor je de bak ingaat, en even uitstappen.

Dus als jij zegt ik vind het erg leuk om te doen, dan zou ik zeggen doe het. Althans als je net zo'n pony hebt als ons die het wel prima vind om op de trailer te staan. Zeker als ze er nog een keer of 3 af komen om weer te lopen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:08

Ik zou het wel doen. Om eerlijk te zeggen zie ik het probleem niet om hem op de wagen te zetten. Goed uitstappen en er een dekentje extra op tegen het afkoelen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:57

Ik zou het denk niet doen...

Fie is snel verkouden/hoesterig en ik ben best een muts... Knipoog

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 13:57

Sjonniej schreef:
Nee, en dan zou ik het ook nog niet willen. Vreemde stallen zijn vaak een grote oorzaak voor ziekte's etc.

Tuurlijk kunnen dit bronnen van ziektes etc, zijn, maar zullen de wedstrijden dat niet zijn dan.
Maakt echt geen verschil! Haha!

Maar begrijp ik nou goed dat je niet echt de mogelijkheid hebt tot instappen en uitstappen? Als dit namelijk niet goed mogelijk is, zou ik zeker niet heen gaan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 15:56

Je kan ze toch goed uitstappen en daarna lekker warm met deken(s) op in de wagen zetten?

Uitstappen kan eigenlijk overal wel, al is het maar op de parkeerplaats of bv het fietspad langs de weg.

Als je denkt dat je pony het lichamelijk en geestelijk aankanen goed in zn vel zit, dan zou ik gaan! *LOL*
Het is wel lang zon hele dag, maar als je een goed getrainde pony hebt die al het 1 en ander gewent is kan het best, wij rijden soms samengestelde wedstr die duren het hele weekend. Tong uitsteken

De paarden kunnen dan wel op stal of in de veewagen, waarin ze een box hebben, maar dat is puur voor de nacht overdag lopen ze op het losrijterrein of in de ring, worden drooggestapt of mee gewandeld of ze staan binnen op de wagen.

De paarden vinden het echt hartstikke leuk om mee te gaan en genieten van zo'n dag(en). OK dan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 12:12

Ik rij zelf ook bijna alleen maar SMW's en dan staat hij ook van vrijdag tot zondag op de ceewagen.
Maar ik ga zowiezo niet, maar ik vroeg me af of jullie zouden gaan.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:32

Ik zou dan niet gaan. Dat zou met mijn Haf niet gaan werken. Zowiezo op de tocht al niet. En dan zeker niet als ze een aantal uren op de trailer/vrachtwagen moet blijven..