[AR] [vd] hoe hu verder ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

[vd] hoe hu verder ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 09:32

ik ben met bil bezig met de vrijheidsdressuur, gewoon voor het plezier. ik had hier al het een en ander gevonden om het probleem "belonen " op te lossen, aangezien het hem meer om de snoepjes gaat, ( dit doet hij vooral als het hem te lang duurt of te moeilijk is ) en het al twee keer is gebeurd dat hij een bokje naar me gaf zo van ; rot op en geef die snoepjes. ik heb dit opgelost door hem niet zn zin te geven, maar nog even door te gaan met wat IK wilde ; nog even afronden, een aantal oefeningen doen en klaar, zodat hij weet wie ookal weer de baas is. zou ik langer door gaan, is het voor allebei niet leuk. ik doe het dus ook niet vaak, hooguit een kwartiertje, en dan een paar keer in de maand.
bil leert snel, maar heeft dus geen geduld, sultan is geduldig maar begrijpt veel dingen niet. ( vandaar dat ik hem telkens de hemel inprijs als hij iets goed doet. ) met sultan ben ik pas met de basis begonnen. dit zijn de eerste paardjes waar ik me op uitleef, dus ik zal zeker nog meer vragen gaan stellen.
komen ze ;

1. hoe moet ik verder ? bil kan nu knielen en buigen, ( buigen met snoepje bij zn buik houden, en knielen met voetje vragen en dan ook snoepje bij zn buik houden. ) hoe moet ik nu verder om het hem zelfstandig te leren ?
2. welke dingen zouden nog meer leuk zijn om met bil te doen, zodat hij gmotiveerd blijft, maar geen moeilijke oefeningen. ( ik weet er zat, maar weet niet echt wat geschikt is voor hem, lastig type Knipoog )
3. met welke oefeningen zal ik bij sultan beginnen, als hij de basis een beetje door heeft ?
4. hebben jullie een andere manier om het bedelprobleem van billy op te lossen ?
5. zodra ik bil laat buigen of knielen ( voor ons doen dan ) schrikt hij en komt gelijk weer terug als hij met zn been de grond raakt ( knie. )
hoe los ik dit op ?

nu, hier mijn vragen voor voorlopig, ik hoop dat jullie me kunnen helpen !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:41

ten eerste:
Wat jij knielen noemt heet compliment, en daarbij dien je absoluut niet het snoepje onder zijn buik te houden, maar voor zijn borst of naast het gebogen been.
Betreft het schrikken, is denk ik gewoon een kwestie van tijd

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 19:33

niemand die mij helpen kan ?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:34

zoek gewoon even heel bokt na, ik weet zeker dat er genoeg te vinden is.