ten eerste: ik weet niet of ik het hier goed plaats..
ik ben begonnen met freestyle en krijg hierin ook les. nu wil ik een werktouw aan gaan schaffen (leadrope), maar weet niet waar ik deze kan bestellen of halen (liever halen, om een 1 of andere reden gaat bestellen altijd fout bij mij).
weet iemand waar ik dit kan halen toevallig?
alvast bedankt
callippo
Geplaatst: 10-11-04 13:14
Je kan via mij aan diverse soorten leadropes komen kijk ff op mn website: www.touwhalster.tk
Je kan ze ook bij mij op komen halen, of afspreken op een NS-station, want ik reis regelmatig door het hele land
Wat voor touw zoek je?
Marchador
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-04 13:36
ik ga de site gelijk bekijken, wat voor een touw het precies is weet ik niet, het meisje waar ik ik les van krijg heeft hem van www.emielvoest.nl, maar dit is ook weer bestellen ook wil ik kijken wat de prijzen zijn van zo'n touw.
het is gewoon een touw voor het freestyle werk, stevig en ongeveer 4,5 meter (sorry, ik zou verder echt niet weten wat het voor een touw is)
Witte lijn van circa 4.5 meter. Onmisbaar bij het leiden van paarden en het grondwerk.
Gracia
Geplaatst: 10-11-04 14:28
je kan ze ook zelf maken als je een lang genoeg touw hebt... scheelt een hoop geld!!!
gabyfedde
Geplaatst: 10-11-04 14:31
A.s. is er in Zoelen (aan de overkant van de rivier) een clinic NH, misschien leuk om heen te gaan? Degene die die clinic geeft vertelde dat je dat soort touw bij een watersport-winkel kan kopen.
Cassidy
Geplaatst: 10-11-04 14:33
Heel belangrijk is dat het uiteinde wat aan het halster vastgemaakt is, is verzwaard. Zo stopt het touw met bewegen als jij stopt met bewegen, en slingert niet ongewild nog even door. Leadropes met verzwaarde uiteinde kun je krijgen via www.parelli.nl
bikkel
Geplaatst: 10-11-04 14:38
Heb mijn touw gekocht bij ruby's westernstore in Oud gastel. (noord brabant). Is een internet winkel, maar je kunt het gewoon afhalen.
Marchador
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-04 14:41
poeh ik dacht dat die touwen opzich qua prijs nog wel mee vielen, maar als ik zo kijk op parelli.nl had in ieder geval deze prijzen niet verwacht
ik heb ooit een touw in een winkel voor scheepsspullen gekocht. Als je een beetje handig bent (of, zoals ik, een handig iemand bij de hand hebt.. ) kun je er zelf een musketonhaak iod aan maken.
Ik wilde m ook gebruiken voor mijn manier van join-up, en wilde daarom dat ie ook geluid maakt als ik m rondslinger. Daarom moest er een dunner touwtje aan het andere uiteinde worden vastgemaakt. Ook weer aan mijn persoonlijke 'handyman' gevraagd. Is lang zo duur niet.
Marchador
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-04 22:32
ik ben helaas niet handig en heb ook niet bij de hand die wel handig is
maar ik kan er inderdaad voor gaan kijken bij een scheepswinkel... ik heb wel een uitleg gekregen van hoe ik die moet maken, maar die moet ik nog even goed doorlezen