[AR] [NH] wat moet ik verwachten van freestyle

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

[NH] wat moet ik verwachten van freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 21:54

hai,

dinsdag heb ik een afspraak met een vrouw die mij gaat begeleiden en helpen met mijn pony mbv freestyle..
ik weet wel zo'n beetje wat freestyle is, maar wat kan ik nou echt verwachten en is er iemand die meer informatie voor mij heeft over freestylen? zodat ik weet hoe het in zijn werk gaat Lachen

alvast bedankt groetjes gwen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 10:19

Mag ik misschien weten van wie jij die begeleiding krijgt? want bij ons op stal is ook iemand die dat geeft en er komt ook een mevrouw voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:32

Freestyle zelf is eigenlijk niet zo veelzeggend. Je hebt oop western-freestyle waarbij je een kur verkleed rijdt. Ik denk niet dat freestyle vrijheidsdressuur is, maar stuntrijden: Dus opspringen/afspringen/meerennen terwijl je paard over de hoefslag galoppeert. De Future Guys doen Freestyle op die manier. Of het handig is om je paard aan te leren weet ik niet, ik zou zelf niet weten wat ik ermee zou moeten doen. Ik dacht trouwens dat er ook wel nh is die freestyle wordt genoemd, maar dat ik dacht ik zonder zadel/hoofdstel/halsring of wat dan ook rijden.

Wat verwacht je er zelf van?

TOETJOEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:45

Afbeelding
bijvoorbeeld zonder iets rijden.... Lachen Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 15:03

xyzutu2 schreef:
Freestyle zelf is eigenlijk niet zo veelzeggend. Je hebt oop western-freestyle waarbij je een kur verkleed rijdt. Ik denk niet dat freestyle vrijheidsdressuur is, maar stuntrijden: Dus opspringen/afspringen/meerennen terwijl je paard over de hoefslag galoppeert. De Future Guys doen Freestyle op die manier. Of het handig is om je paard aan te leren weet ik niet, ik zou zelf niet weten wat ik ermee zou moeten doen. Ik dacht trouwens dat er ook wel nh is die freestyle wordt genoemd, maar dat ik dacht ik zonder zadel/hoofdstel/halsring of wat dan ook rijden.

Wat verwacht je er zelf van?

wat ik ooit heb gezien van freestyle is om in een afgezet stuk of longeerbak/ paddock je paarde en halster om te doen en zelf met een halstertouw te gaan staan een stuk in je linker en een stuk in je rechterhand... bij het ongelijk heen en weer (op en neer) te laten gaan van het halstertouw, moest het paard draven, bij rondjes draaien met de uiteinden moest het paard galoperen.

wat ik van emiel voest heb gezien (maar dat is al heel lang geleden), dat hij in een ring een jong paard vertrouwen gaf en er later op zat met alleen een touw om zijn hals, hij kont het dier sturen met zijn zit en benen.

dus wat ik er echt van moet verwachten weet ik niet, ik krijg de training ook om een reden tussen mij en mijn pony.

free21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:40

bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:40

Ik heb zelf les in freestyle. Ben ermee begonnen, omdat ik mijn pony niet kon pakken. Is toch wel vervelend. Ze had geen vertrouwen in mensen en was als de dood als er iemand anders aan de stal was.
Door de freestyle is ze mij gaan vertrouwen. Na 4 maanden alleen bezig te zijn geweest met loswerken en op minimale gebaren te doen wat ik van haar vraag. Leert ze elke volgende stap supersnel aan. Er is een band ontstaan.
Ben nu zeer blij dat ik dit geprobeerd heb.

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:31

Wat de future-guys doen heet: Trickriding...

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:33

Freestyle is een verzamelnaam geworden. Dus er is niet 1 antwoord op jouw vraag te geven. Waarschijnlijk weet alleen die vrouw wat ermee bedoeld wordt.
Er bestaat dus wel de Voest Freestylemethode, maar de naam freestyle wordt door iedereen gebruikt. Voor uitleg over de Voest methode moet je idd kijken op zijn site.
Als je les volgens die methode wilt, kijk dan ook op zijn site naar de namen van de door hem opgeleide instructeurs. Dan weet je zeker dat het door hem opgeleide instructeurs zijn. Er zijn namelijk ook mensen die lesgeven in het freestylesysteem maar Emiel Voest nog nooit van dichtbij hebben gezien. Dus wees je daarvan bewust.
Ik heb zelf de cursussen bij Emiel in Ruinen gevolgd en ben daar erg enthousiast over. De verhouding tussen mij en mijn paard is een stuk verbeterd.
In ieder geval veel plezier

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 10:45

snuffel, dank je wel ik wist niet dat freestyle een verzamelnaam is Lachen
ze had een opleiding gevolgd in belgie hiervoor, maar zei dat het ongeveer net zoiets was als emiel voest geloof ik..

in ieder geval heb ik er veel zin in, ik heb de website van emiel voest bekeken en het lijkt me ech leuk om te doen..

dank je !!