[AR] [LO] Hoe longeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

[LO] Hoe longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 10:57

Misschien een beetje een domme titel, maar ik weet effe niet hoe ik het anders moet zeggen.
Ik weet hoe ik een paard/pony moet longeren, maar hoe begin je ermee?
Ik bedoel dus, als een pony voor de eerste keer gelongeerd gaat worden hoe start je dan?
Want mijn shetlander is nu zover om gelongeerd te gaan worden en het lukt niet echt.
Ze snapt wel dat ze in een rondje om me heen moet lopen, maar als ik haar dan wil laten draven doet ze het niet.
Maar ze kent het commando wel, want als ik aan de hand met d'r loop dan doet ze het wel.
Ze heeft het ook een paar keer wel goed gedaan (dat ze ging draven e gallopperen) maar nu gaat het al een paar keer helemaal niet (stappen wel)
ik ben bang dat ik zelf wat fout doe ofzo.
Of is het niet erg als ze in het begin alleen maar stapt? want dat vind ik ook niet zo erg, maar ze moet toch op den duur wel gaan draven enzo?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:14

Altijd moeilijk omdat vanuit hier, achter mijn computer, te beoordelen.
Zelf denk ik dat je jezelf niet goed opstelt. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat je haar voor 'blokkeerd' door niet de V te maken van paard, mens en zweep.
Maar dan vind ik het wel vreemd dat een pony die nog nouwelijks kan longeren het stappen (wat vaak veel moeilijker is) wel goed doet!

Misschien kun je eens iemand mee laten lopen in het midden die haar een paar keer helpt met de overgang naar draf?

Succes