[AR] (VD)welk commando voor SB aan de hand?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marn

(VD)welk commando voor SB aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 14:20

Welk commando gebruiken jullie met het oefenen van schouder binnenwaarts aan de hand? Ik kan niet echt op een goed commando komen.. Ik kom steeds op een commando die ik voor andere dingen gebruik of wat een beetje hetzelfde klinkt.

Ben benieuwd wat jullie verzinnen.
Graag een kort krachtig woordje.. Alvast bedankt!

marn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 15:38

kan niemand iets leuks bedenken?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:21

poep Clown

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:34

Whaha, zie het al helemaal voor me, loopt er iemand "POEP< POEP, jaaah, goedzooo!"

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:03

in? rond? links, rechts?

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:14

Of het een VD comando is ja of nee, maar ik train ook de schouderbinnenwaarts aan de hand.

De basis dat het paard respect heeft voor jouw ruimte en dus niet door je heen wil lopen en dat je de wending om de voorhand kan maken.

Voor de schouderbinnenwaarts zet je eerst de achterhand opzij en neemt dan de voorhand mee door zelf opzij mee te stappen. Voor ons niet moeilijk maar voor een paard die het niet kent wel. Dus een paar stapjes is in het begin genoeg.

Gaat het goed dan kun je de schouderbinnenwaarts afwisselen met wending om de voorhand en achterhand en zijwaarts. Om het nog leuker te maken kun je ook de spaansepas met schouderbinnenwaarts combineren zo ook de wending om de voorhand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:04

'opzij'? Dat is mijn stemhulp voor schouder binnenwaarts en dat werkt heel prettig omdat het een commando dat je sowieso wel gebruikt, ook als je niet werkt, op je pony aan de kant te krijgen, en het is mooi kort en duidelijk voor het werken aan de hand/lange teugel.