Iemand tips?
[edit: typfout]
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Shetfan schreef:Ik ben nu met een clicker aan het oefenen. In het begin krijgt Saartje wel snoepjes met een klikgeluid. En dan steeds minder snoepjes geven. Als ze het erg goed doet krijgt ze een knuffel en een kroel+klik en anders alleen klik. Als je het snoepjes geven langzaam afbouwt gaat het heel goed op deze manier.
SmithsGirl schreef:Dat is het domste wat je kan doen!
NA ELKE CLICK MOET WAT LEKKERS VOLGEN!!! vergelijk het maar eens met als je baas zegt "hier is je loonstrook, maar je salaris uitbetalen slaan we deze maand over"... dat is hetzelfde als tegen een paard zeggen "Click! Dat heb je goed gedaan! Nu krijg je niks, maar volgende keer krijg je misschien weer wat lekkers"
NA ELKE CLICK MOET WAT LEKKERS VOLGEN!!! vergelijk het maar eens met als je baas zegt "hier is je loonstrook, maar je salaris uitbetalen slaan we deze maand over"... dat is hetzelfde als tegen een paard zeggen "Click! Dat heb je goed gedaan! Nu krijg je niks, maar volgende keer krijg je misschien weer wat lekkers"
Sharada schreef:Ik heb juist begrepen dat je in het begin telkens een snoepje en een click als beloning geeft en dat je daarna de clicks blijft geven en de snoepjes afbouwd. Het paard gaat dan de click als beloning zien. In de biologie is voor deze methode ook een naam, alleen die ben ik even kwijt.
Dat je de snoepjes afbouwd lijkt me op zich ook logisch. Als je namelijk telkens een snoepje en een click geeft, dan kan je net zo goed de click weglaten. Waar dient die dan voor?
Sharada schreef:Ok, nu is het mij helemaal duidelijk hoe het werkt en waarom je dus een click geeft.
Ik neem aan dat dit dus ook betekend dat je na elke click een beloning moet geven (bijvoorbeeld in de vorm van een snoepje)?!