[AR] [vd] vraagje oiver vd???!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Asward

[vd] vraagje oiver vd???!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:03

Ik heb een aantal berichten op bokt gelezen. Ik heb een haflinger die dus allemaal kunstjes/vd kan. Zoals buigen,steigeren,knielen,apporteren, liggen zitten enz. Hij kon dit dus al toen we hem kochten en ik nie. Kan iemand mij vertellen hoe hij dit heeft aangeleerd, gaat dit altijd volgens het zelfde principe?? Met andere woorden hoe leer ik de vd die mn pony al kent???? waar kan ik die info vandaan halen??

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:06

Bovenaan UZ staat een sticky met enkele links naar pages die uitlegd hoe de baas normaliter vrijheidsdressuur leert aan het paard.
De grootste pages zijn www.joyce-online.info (van Joyce op bokt) en www.pink-horizon.com (van mij).
Als je er hierna nog niet uitkomt dan geef je maar een gil!

MissMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 00:49

Heej ik doe ook vrijheidsdressuur met mijn paardjes en heb het zelf geleerd uit een boek over vrijheidsdressuur.

Een makkelijk voorbeeld is het buigen.

Houd iets lekkers tussen de voorbenen en trek je hand iets naar achteren als het paard het lekkers probeerd te pakken en zeg hierbij bv: Buig.

Het paard wordt al beloond door het lekkers en als jij dan ook nog eens beloond door te zeggen braaff en goedzo en hem een aai geeft dan hebben ze al snel door dat het leuk is. En zo ga je steeds iets verder met je hand. En de voorbenen zet je op een gegeven moment ook iets naar voren waardoor ze beter tussen hun benen door kunnen.

Mijn paarden doet het echt al op commando ik hoef alleen Buig te zeggen en ze doen dan al zelf hun benen helemaal naar voren zodat ze zeg maar in die mooie stand staan voor de Cheese! foto en dan kunnen ze heel lenig buigen.

Nou veel succes ermee

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:41

Je kunt het ook aan zijn vorige baasje vragen die heef het hem tochg aangeleerd die weet dus ook precies hoe ze dat heeft gedaan!
iedereen doet het verschillend

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:45

Je hebt allerlei verschillende mannieren ja, maar je kunt het beste kijken even op die site die pinky heeft gegeven Lachen staat een heleboel info op