[AR] [LL] Paard valt naar binnen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

[LL] Paard valt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 11:25

Ik doe sinds koort mijn paard weleens longeren aan de dubbele lange lijnen (of heet dat anders?)
Nu valt hij in stap vaak naar binnen, wat kan ik daaraan doen? Ook in draf blijft hij niet op een constant rondje lopen.
Met een longeerzweep gaat denk ik niet werken, omdat ik nu al telkens in de knup zit met al die touwen Bloos

Alvast bedankt!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:04

Hoe los je dit op ohz? Met je buitenteugel.
En aangezien je nu ook twee lijnen (teugels) hebt kun je het op dezelfde manier oplossen. Als je het alleen met je been doet kan je je zweep als been laten functioneren.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:32

Sjonniej schreef:
Hoe los je dit op ohz? Met je buitenteugel.
En aangezien je nu ook twee lijnen (teugels) hebt kun je het op dezelfde manier oplossen. Als je het alleen met je been doet kan je je zweep als been laten functioneren.

Hij is net 3 keer onder het zadel geweest Knipoog Ik zou dit onder het zadel met mijn binnenbeen oplossen, niet metmn buitenteugel..
Met de zweep gaat me denk ik niet lukken, omdat ik mn handen al vol heb van mn lijnen Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:04

Daar moet je handig in worden. Je moet het of met je buitenteugel doen of met je zweep (binnenbeen) aan jouw de keus welke je kiest.
Je kan ze ook allebei niet doen, maar dan los je niets op.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 23:01

Mm ga het buitenteugel verhaal maar eens proberen Lachen Dank je!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:28

Ik heb geleerd, om dit probleem te vermijden, om puur op buitenteugel te sturen. Dus voor de wending buitenteugel wat kneden(niet veel) en zodra je met de wending wilt beginnen hem met je buitenteugel wat meer ruimte geven. In die tussentijd blijft je binnenteugel natuurlijk gewoon contact houden.