[AR] [VD] Voetje geven?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

[VD] Voetje geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 14:48

Hoi alliemaal!!! Tong uitsteken
Uhm ik vroeg me af wat jullie denken over hoe ik het beste Lady kan leren een voetje te geven op commando (als ik voetje zeg ofzo en haar voetje aanwijs) wat denken jullie over hoe ik hetmoet doen?
Want ze doet het nu alleen nog maar als ik naast haar voetje ga staan het voetje zeg terwijl ik haar voetje vastpak (voor het hoevenkrabben ofzo).

Verward ?????????????????Hoe doen????????????????? Verward

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:02

Kan niemand mij dit vertellen?

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:38

je duwt met je vinger tegen zijn schouder aan de achterkant van zijn voorbeen ! zodra hij een klein beetje zijn voet opheft zeg je heel vrolijk goed zo !! en je geeft hem een wortelschijfje ! dit herhaal je regelmatig en na een tijdje beloon je enkel wanneer hij zijn voet hoger opheft ! pas als hij het goed begrijpt plak je er een woord aan vast zoals voetje !! de kunst is om niet te blijven belonen voor het licht opheffen van de voet maar om telkens hoger en hoger te eisen en enkel de heel goede voetjes belonen !

groetjes

Kindly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:11

k ben het met shana eens zo moet je het doen

willukjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:14

ik ben het ook met Shana eens Haha! alleen kan mijn verzorg fjord alleen dat nog, ik zou wel willen dat ze meer kon! mijn verzorg shetje kan buigen maar dat vind ik niet super moeilijk om aan te leren!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:05

ik ben het ook eens met je, maar ik zou geen wortelSCHIJFJE geven. wist je dat ronde stukjes wortel (schijfjes dus) vast kunnen blijven zitten in de slokdarm, of als ze de luchtpijp inschieten ze daar kunnen blijven hangen? je paard stikt dan.. want de luchtpijp is ook rond. ik heb een x gezien dat een paard serieus bijna stikte daardoor....
ik bedoel het vriendelijk hoor!!! Haha!
verder mee eens!!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:32

oh heb ik nog gehoord dat wortelschijfjes gevaarlijk zijn voor slokdarmverstoppingen !

ik doe het zo al jaren en het is steeds goed gegaan , maar je kan gelijk hebben hoor !!

ik zal het eens aan mijn da vragen als hij nog eens langs komt !

bedankt voor de tip

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:45

denice schreef:
ik ben het ook eens met je, maar ik zou geen wortelSCHIJFJE geven. wist je dat ronde stukjes wortel (schijfjes dus) vast kunnen blijven zitten in de slokdarm, of als ze de luchtpijp inschieten ze daar kunnen blijven hangen? je paard stikt dan.. want de luchtpijp is ook rond. ik heb een x gezien dat een paard serieus bijna stikte daardoor....
ik bedoel het vriendelijk hoor!!! Haha!
verder mee eens!!

Dit is bijna een onderwerp voor medisch zou ik zeggen; anderdszijds heb ik daar ook nog nooit van gehoord en haal ik mijn oude stokpaardje maar weer eens van stal. Denice is vergeten een jaartal in te vullen in haar profiel, dus weet ik weer niet hoe ik een bericht als dit moet lezen c.q. interpreteren ! Lachen

Oftewel... is dit serieuze en onderbouwde informatie of penny-wijsheid. Voorlopig opteer ik voor het laatste.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:54

Dit is zeker waar!! Een paard bij ons op stal is er ook bijna door gestikt. Zij heeft vlak voor ze de trailer op ging richting Ponyclub-les een aantal wortelschijfjes gehad. Toen ze aankwamen lag ze meer dood dan levend in de trailer. DA erbij, en was nog op tijd gelukkig.
Sorry offtopic, maar toch wel een boeiend vehaal vind ik zelf.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:12

zie je?:D ik ben 17..... geen pennydoos...
ik reageer op op het gedeelte van de wortelschijfjes en voetje geven... om dat dan nog apart bij medisch te zetten???