[AR] Mennen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

[AR] Mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 14:26

Verward He,ik heb het nog nooit gedaan ofzo,maar ik vroeg me af wat jullie vinden.
Mij lijkt mennen met 1 pony (als hij goed naar je stem luisterd dan) niet zo erg moeilijk,want je het dan toch maar 2 teugels in je hand net zoals bij het rijden.
Ik begrijp wel dat het moeilijker zal zijn dan het rijden omdat je er minder controle over hebt doordat je niet met je benen en gewicht kunt werken.
Maar wat vinden jullie nou? Verward

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:28

Ligt er 100% wat jij gewent ben en wat je pony gewent is.
Ik doe het nu 3 jaar en merk vind het niet veel moeilijker meer.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:39

vind het toch elke keer weer spannend, van wat kom iknu weer tegen en hoe reageert het paard hierop. Zeker omdat je er niet opzit heb je hem minder onder controle. Je hebt alleen je stem en handen om te corrigeren of te belonen. Je weet natuurlijk best wat je paard aankan, maar er zijn zoveel malloten om je heen die niets van paarden weten in het verkeer, die je nog voor hachelijke situaties doen staan. Lachen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:16

Ligt eraan wat voor pony je hebt.. Ik dacht eerst ook dat he tniet echt moeilijk was.. Totdat ik dr ingespannen had.. Ze is zo en zo al een driftig pony-tje, maar voor de kar is het echt erg.. Gelukkig nu al stukken minder.. Maar idd.. Als je alle2 (pony en jij) het mennen onder de knie hebben is het niet echt heel moeilijk, tenzij je dan echt dressuur gaat oefenen, dat is alweer een stuk moeilijker..
Dubbelspan is trouwens wel erg moeilijk vind ik in de dressuur.. Ze moeten gelijk lopen enz. enz..

willukjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:11

Het ligt heel erg aan welke pony hebt inderdaad, ik men zelf ook elke week nu op een mencursus en daarvoor ook al regelmatig maar als je het zonder achenbach systeem doet dan vind ik het bijna het zelfde als het gewoon rijden Haha! ik rijd namelijk met een fjord in het begin heel wild maar daarna heel rustig dus het is wel leuk en het is niet super moeilijk vind ik !!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:30

Met het Achenbach-systeem in dr Dressuur vind ik het best moeilijk hoor..

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:20

Ik heb met het koetsiersbewijs geleerd om met het Achenbach systeem te rijden. En zo gaat het ook automatisch bij mij. Als ik met 2 handen rijd, dat klopt gewoon niet voor mijn gevoel, maar dat zal wel komen omdat ik het aangespannen rijden met het Achenbach systeem heb geleerd.
Hoe het bevalt met dressuur etc daar kan ik niet over meepraten, want ik rijd puur voor de hobby de hele veluwe over. Geen behoefte om wedstrijden te gaan rijden.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:01

Manuutje1990 schreef:
Met het Achenbach-systeem in dr Dressuur vind ik het best moeilijk hoor..

Dat kan weinig anders betekenen dat je het Achenbach-systeem nog lang niet voldoende onder de knie hebt. "zonder" is de dressuur n.l. NOG moeilijker goed uit te voeren.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:01

Goed dressuurrijden is ook erg moeilijk. het is gewon heel verschillend vind ik. Misschien allebij met een paard maar daar houdt het dan ook mee op.

Op zijn jan-boere-fluitjes mennen is niet veel moeilijker dan gewoon knolhobbelen door de bossen. Maar ik weet zeker dat echt dressuurmatig met de kar rijden moeilijker is dan onder de man. Je kunt geen hulpen met je benen geven (waar het in de dressuur voor 99% om draait) dus die moet je allemaal gaan vervangen voor iets anders.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:58

Pinky_girl schreef:
...
Op zijn jan-boere-fluitjes mennen is niet veel moeilijker dan gewoon knolhobbelen door de bossen. Maar ik weet zeker dat echt dressuurmatig met de kar rijden moeilijker is dan onder de man.....

Kim, ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat !

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:23

Maar ik vind het wel machtig mooi om te doen, dat dressuren met de wagen! Ik had in het begin inderdaad steeds het gevoel dat ik mijn benen miste, maar tegenwoordig vind ik het geweldig, dat paard wat in een wending zo machtig mooi 'om mijn zweep' krult en niet meer als een platbodem door de wending zeilt. Puur kicken!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:11

Dat ook natuurlijk Haha! maar dat zijn wel twee heel verschillende werelden.