Alleen nu wou ik vandaag nog iets verder, het compliment, omdat veel mensen zeiden dat dat wel makkelijk was. Eerst begon ik dus met voetjes.. en aan de lange lijn het halthouden en naar je toekomen etc (dat kon ze al een beetje, en nu dus helemaal) Toen begon ik ermee, ik probeerde haar beentje vasttepakken maar Ze trok hem direct weer terug. alsof ze bang was. (pijn heeft ze niet, anders zou ze er ook niet op lopen) Toen heb ik het nog vaker geprobeerd, telkens ging het iets vooruit. Gewoon rustig telkens overnieuw.. als ze het heel iets deed gewooon belonen met brokjes. Toen kreeg ik haar bijna zover dat ze haar been op de grond neerlag. maar toen haar been maar heel iets de grond aanraakte schoot ze omhoog en stond bang te kijken. Daarna deed ze het telkens weer. Ik mocht zelfs even niet meer aan haar been zitten (heb ik wel weer gemogen, na lang praten etc.) toen heb ik het maar even stopgezet, en nog even aan de lange lijn geofend met het voetje en het halthouden etc.
Maar ik weet niet precies waarom ze het zo eng vind dat ik aan haar benen kom, en dat als ze bijna op de grond komt zo opspringt. Zou ze misschien vroeger geslagen zijn ofzo? Hebben jullie hier ervaring mee? Weten jullie hoe ik het compliment op een andere manier kan leren?
Wat kan ik anders doen?
Al het commentaar is welkom
(sorry voor het verhaal, maar ik had zin om te typen volgens mij)