[LO]Longeerprobleempje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

[LO]Longeerprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:47

Ik heb even een vraagje! Wanneer ik mijn paard op de linkerhand longeer, gaat hij vaak in staking. Wanneer dat eenmaal gebeurd, gaat hij die kant echt niet meer op. Kan iemand mij misschien raad geven...!! Verward

[Edit:Antoinette]Code voor titel[/edit]


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:06

pak het touw wat korter en zet de zweep achter ze kont zodat ie niet om kan draaien.
Het is gwn een uitdagingsspelletje voor hem denk ik.
wissel gwn ook vaak van kant.
misschien vind hij de ene kant moeilijker dan de andere

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:07

dat probleem ken ik! beauty had dat probleem op de rechthand.
zorg dat je altijd een longeerzweep vast hebt,en als je paard dan omdraait dan word je heel boos! zeg neej (of iets anders)engeef een tik met je zweep(niet te hard he Haha!)
en laat je paard vooral goed doorlopen!
Laatst bijgewerkt door Chrissetje op 08-10-04 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:08

Met dubbele longe longeren en zorg dat paard heeeeeel goed voorwaarts is, trekt hij naar buiten, dan stuur je hem naar binnen via binnenlonge en valt hij juist naar binnen dan stuur je hem naar buiten via buitenlonge. Marijke de Jong heeft dit in haar site staan aan de hand van foto en tekst. zie haar site www.paardenbegrijpen.nl

Ratje
Berichten: 237
Geregistreerd: 21-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:36

In begin altijd zorgen dat je met 2 bent, iemand voor de longe vast te houden en iemand voor de zweep.
Je moet ze dit gewoon is een keer duidelijk maken, eens ze het snapt gaat het als een fluitje van een cent gaan hoor.
Wat ook kan helpen is een hoekje in de piste afmaken met balken of iets dergelijks, zo ziet ze dat ze niet weg kan en wordt ze begrenst door de kant en je zweep.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:41

Ratje schreef:
In begin altijd zorgen dat je met 2 bent, iemand voor de longe vast te houden en iemand voor de zweep.


Als je met 2 personen aan de gang gaat, let dan wel extra goed op! Vooral een 2e persoon wil nog wel eens te dicht naar de achterhand van het paard komen, en als je dan het 'verkeerde' paard treft is die 2e persoon goed ongelukkig. Dus ruim buiten bereik van de achterbenen blijven van het paard en die 2e persoon vlak bij de eerste persoon houden (die de longe vasthoudt).

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 18:28

Bedankt voor julie antwoorden.... Vooral dat over dat hij misschien stijf zou zijn aan een kant. Dat zou nog wel eens het geval kunnen zijn. HIj is nog maar 3 en een half en ben 4 maanden geleden begonnen met inrijden.
Het is een goedzak en doet alles voor je, maar dat longeren. Hij sloeg de een na laatste keer ook gewoon keihard naar achter. Maar heb het idee dat hij die zweep ook eng vind en heeft er geen respect voor. Je moet dan inderdaad niet bij zijn achter hand komen. Hij gaat gewoon in z'n achteruit.
Misschien moet ik gymastiekoefeningen met hem doen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:49

hoelang en hoe vaak longeer je hem.

Zelf denk ik ook van stijfheid. Elk paard heeft een goede en slechte kant. Linksom is zijn slechte kant en die kost hem moeite en waarschijnlijk door het vele longeren of veel de andere kant longeren zelfs pijn.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:26

Van RT naar UZ

mooneyes
Berichten: 1731
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:20

zorgen dat je , wint

doormiddel van achter hem staan, niet bij zijn hoofd.. en dan de zweep er achter houden, doe handschoenen aan als hij de lijn lostrekt..

en zie andere reacties:d

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:48

Ik gebruik bij mijn fjord nooit een zweepmaar het uiteinde van de longeerlijn.
Lijn door bit aan singel vast, werkt perfect(en ja mijn fjord is nomraal gesproken echt een etter met longeren en niet zo'n beetje ook...)

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lys_PPA, mirriejj en 35 bezoekers