[LO] longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
taike

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-09-04

[LO] longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 21:00

Hoi iedereen,
De eerste keer dat ik hier iets op het forum zet.
Kan mij iemand helpen, mijn pony wil dus absolut niet gelongeerd worden, wat ik ook doe. Als ik het met zweep probleem dan stop hij geweun, hoeveel ik ook achter zijn kont klets of soms op zijn kont, veruit gaat hij niet meer. Als ik zonder zweep probeer dan draait hij gewoon zijn hoofd naar beneden en zou naar mij toe lopen om met zijn voorbenen te slaan. Als ik er een rekker aanhang dan wil hij ook nietmeer vooruit, zelfs al hangt hij redelijk los. Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen. Verward Zoveel hoef ik hem wel niet te longeren maar het is altijd gemakkelijker als ik even minder tijd heb door school.


ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:05

hij moet respect voor je krijgen,dan toch maar even hard aanpakken,zul je zien dat je de zweep amper hoeft te gebruiken en hij loopt als een trein..

je kan ook iemand met hem mee laten lopen ,net zolang tot hij weet wat de bedoeling is.

ijslanders zijn toppie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:04

Iemand mee laten lopen met de zweep

misschien snapt je paard niet helemaal wat je van hem of haar vraagt.

Ratje
Berichten: 237
Geregistreerd: 21-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:33

Iets afmaken waar je in longeert met balken of zo zodat je paard al niet te ver de andere richting uitkan. Dan best proberen met een 2de persoon erbij met de zweep zodat er iemand in het midden kan blijven met de longe vast de andere persoon zorgt ervoor dat je paardje moet blijven lopen. In het begin zou ik niet te veel hulpteugels gebruiken want dit gaat hem nog meer belemmeren om te lopen gebruik deze pas als hij het longeren echt goed doet.
Succes

taike

Berichten: 3
Geregistreerd: 21-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 11:50

Bedankt voor de hulp. Denk dat die balkn nog een goed idee zijn. zal het eens proberen wanneer het weer hier wat beter wordt. We hebben het al enorm veel geprobeert dat iemand ernaast loopt en hem vasthoudt of iemand met een zweep erachter, soms rij ik hem op de rug wanneer iemand hem longeert. Dit lukt allemaal maar het moment dat hij alleen wil lopen stopt hij. Hij is ook zodanig koppig, ik zou hem nog hard mogen aanpakken (wat ik soms wel al eens gedaan heb uit frustratie). Moeilijk geval Tong uitsteken

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:24

Veel sterkte er dan mee..!

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 10 bezoekers