[NH] freestyle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

[NH] freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 15:39

wat houd freestyle in?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:10

Gut dat kan een hele boel inhouden. Zo heeft emiel voest een hele freestyle methode.
Sommige mensen noemen het freestyle rijden, het rijden zonder zadel en hoofdstel

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:25

Dat zou jij onderhand wel moeten weten na zoveel commetaar op het irishcob forum.
En er word zoveel over geschreven dat als je echt geintereseerd bent je het ook aan alle kanten kan opzoeken.
EN al lang iemand had kunnen hebben die je notabene nog gratis wil helpen ook en dan druf je hier die vraag nog te stellen??

Volgens mij vraag je overal veel aandacht niet voor Pu maar voor je zelf.
IK zou mijzelf eens afvragen waar je mee bezig bent en anders gewoon je tinkie verkopen ik heb echt medelijden met haar.

Het spijt me maar je blijft er om vragen telkens maar weer.

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:33

Oke, gezellig hier..kan dit niet via een Pbtje...lijkt me niet dat dat hier uitgevochten hoeft te worden toch?

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 12:46

he ria

jullie zeggen dat ik freestyle moet gaan doen(wat ik nog steeds niet precies weet wat dat in hou) en ja ik heb een e-mail tje gehad. van silly heb ik ook gisteren e-mail contact gehad. en met henk lamein.
als ik toch wil weten wat het inhoud ben ik vrij genoeg om het hier te plaatsen voor meer informatie. omdat ik heb afgesproken om het niet meer op het forum bij jullie te plaatsen.

en nou kom jij hier ouwehoeren. sorry maar dat schiet bij mij in het verkeerde keelsgat. dus houw aub op. en nee ik heb aandacht genoeg dus hoef geen aandacht te hebben.

groetjes chrétienne

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:28

Ik vind dat je gelijk hebt.
Je bent vrij om het te vragen en er zijn heel veel verschillende soorten van freestyle en het is heel breed.

Ria mischien vraagt ze het wel zo veel omdat ze ook andere uitleggingen over het begrip wil weten.

Ieder doet het uiteindelijk toch op zijn eigen manier.
En niemand legt het hetzelvde uit!

Idd Emiel Voest heeft een heel eigen freestyle programma waar en rijden en grondwerk inzit.
Maar er zijn er nog veel meer.
Typ het eens in google in.


En nog eve wat je zegt dat hun zeggen dat je dat moet doen Verward
Ik hoop dat ik het verkeerd brgijp...

Je moet zelf weten wat je met je paardje doet!

Succes ermee!

groetjes

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:50

nouja het moet een gezellig forum blijven hoor! dus ruzie zoek je maar via een pb-tje. Knipoog google is inderdaad een handige zoekmachine ervoor! gewoon freestyle + paarden intypen en je krijgt een hele hoop! succes ermee!!! greetz mii!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:44


Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:49

www.emielvoest.nl kijk daar eens Lachen

Freestyle is niet alleen het zonder zadel en hoofdstel rijden. Het is het paard aanvoelen..het is het paard begrijpen en vrienden er mee zijn. Niet altijd maar trainen en trainen omdat je de baas bent. Het is zonder sporen rijden en zonder zweep. Kom je nog verder dan is het zonder bit. Vertrouwen en vrienden zijn met je paard.

Ik ben laatst naar degene van die site geweest en zie mijn toppic Freestyle met Jaarling. Dat heet dus ook echt freestyle. Zonder halster het totale vertrouwen met je paardje. Ik ben vrienden met mijn paarden en behandel ze als een gelijke. Ok ze moeten geen rare dingen uithalen, maar dat gebeurd bij mensen toch ook? Dat ze even op hun plaats worden terug gewezen.

Vertrouwen en vrienden.

free21
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:14

Fanie ,Freestyle training van emiel voest is niet alleen maar lief vriendjes zijn met je paard, het is wel de bedoeling dat je boven je paard staat in de rangorde. dat kun je bereiken door met je lichaamstaal de richting en snelheid van je paard te bepalen.Maar ALTIJD dus. Ik vind het jammer dat je de freestyle methode een beetje verkeerd uitlegt.Je bent niet gelijk aan je paard , jij bent een roofdier en je paard is een prooidier. Voor je paard zal jij nooit gelijk zijn . Ik bedoel dit echt niet rot, je kunt echt een geweldige vertrouwensband hebben, maar het is,vind ik, niet zo zoetsappig als jij het in je verhaal voorsteld.Zo heb ik emiel ook nog nooit horen praten Door de freestyle training word je voor je paard duidelijker, minder vreemd en minder eng.Omdat je leert hoe je paard jou bewegingen opvat. Naar mijn mening wil een paard geen vriendinnetje, maar een LEIDER die ze door intuitie en ervaring de groep beschermd tegen roofdieren en andere gevaren.En zorgt voor rust in de groep en weet waar eten en water te vinden is.

free21
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:18

pubelia schreef:
he ria

jullie zeggen dat ik freestyle moet gaan doen(wat ik nog steeds niet precies weet wat dat in hou) groetjes chrétienne


Lees dat wat er op de site van emielvoest staat en van die andere link die hier genoemd word?!

free21
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:18


free21
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:18

www.emielvoest .nl