[NH] Een geslaagde join up!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:15

Hoihoi,
Ik heb bovenaan een topic geplaats over het NH.
Daarin vertelde ik over de band van vertrouwen die ik met een speciaal paard heb. Ik heb ook nog een tijdje een ander paard gereden.
Deze schimmel werd ook (bijna) niet meer gebruikt. Ik heb hem na me goed geinformeerd te hebben, in de bak gezet (niets om)en ben in het midden van het midden gaan staan. (1/4 van de bakrand af). Eerst rende de schimmel als een dolle rondjes om me heen (in de gehele bak),
maar toen hij zag dat ik hem niet opdreef bleef hij staan kijken. Na 10 minuten stapte ie naar mij toe en begon heel onzeker om mij heen te lopen. Toen ben ik zeg maar begonnen met de join up, en toen hij helemaal ontspannen leek draaide ik me om en hij naderde me nu veel zekerder.
Idd bleef hij toen bij me lopen, zelfs toen er een andere pony de bak in kwam. Door deze ervaring ben ik het niet zo eens met de mensen die tegen de join up zijn. Dit paard gaf zelf, ongedwongen aan dat hij zich niet opgejaagd voelde. Dus ik zie er het verkeerde niet van in. Mijn periode op dat paard ging na dit, heel erg goed, en we zijn er allebei op vooruit gegaan.

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:21

Hoihoi,
Ik heb bovenaan een topic geplaats over het NH.
Daarin vertelde ik over de band van vertrouwen die ik met een speciaal paard heb. Ik heb ook nog een tijdje een ander paard gereden.
Deze schimmel werd ook (bijna) niet meer gebruikt. Ik heb hem na me goed geinformeerd te hebben, in de bak gezet (niets om)en ben in het midden van het midden gaan staan. (1/4 van de bakrand af). Eerst rende de schimmel als een dolle rondjes om me heen (door de hele bak),
maar toen hij zag dat ik hem niet opdreef bleef hij staan kijken. Na 10 minuten stapte ie naar mij toe en begon heel onzeker om mij heen te lopen. Toen ben ik zeg maar begonnen met de join up, en toen hij helemaal ontspannen leek draaide ik me om en hij naderde me nu veel zekerder.
Idd bleef hij toen bij me lopen, zelfs toen er een andere pony de bak in kwam.
Door deze ervaring ben ik het niet zo eens met de mensen die tegen de join up zijn. Dit paard gaf zelf, ongedwongen aan dat hij zich niet opgejaagd voelde. Dus ik zie er het verkeerde niet van in. Mijn periode op dat paard ging na dit, heel erg goed, en we zijn er allebei op vooruit gegaan.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 11:31

Odi schreef:
Vind het vervelend dat het zo gelopen is met je paard.


Het was inderdaad heel vervelend maar uiteindeljk heb ik er ook weer iets van geleerd. Ik had nogal eens de neiging me te laten leiden door anderen en ik moest zowieso leren meer op mijn eigen gevoel te vertrouwen. Want juist dat heeft ons gebracht tot waar we nu zijn. Een renpaard wat niets kon behalve hard rennen tot een paard wat gegymnastiseerd is en zich steeds meer kan beheersen. Alles heeft een reden denk ik maar.

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 17:13

Absoluut. En van je fouten leer je! Tenminste, de meeste mensen Schijnheilig