Ik longeer hem nu altijd zonder bijzet gewoon aan het halster, ik laat hem veel overgangen maken van draf naar galop, tempowisselingen en maak de volte groter en kleiner. Dus we zijn wel actief aan het longeren. Hij is zeer braaf aan de longeerlijn en luisterd heel erg goed naar stemhulpen.
Ik vroeg me nu af wat beter zou zijn. Wel of geen bijzet? De reden dat ik hem nu al een week zonder bijzet longeer is dat ik dacht dat hij door dat los draven misschien meer leert om op zijn eigen benen te lopen. Onder het zadel heeft hij gauw de neiging om te diep te gaan lopen. Ik dacht misschien leert hij zo zonder bijzet meer zijn eigen balans te vinden waardoor hij tijdens het rijden minder gauw op mijn hand terug valt. (achter de loodlijn komt). Natuurlijk ben ik tijdens het rijden hier ook mee aan de gang en heb ik een goede instructrise

Maar mijn vraag is dus: Wat zou beter zijn voor dit paard bij het longeren. Met of zonder bijzet?
(als je ervanuit gaat dat ik hem daarna gewoon ga rijden onder het zadel, als ik niet ga rijden pak ik de bijzet er wel bij)
[edit:Antoinette]Code voor titel[edit]