[AR] Platte kar voor enkelspan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

[AR] Platte kar voor enkelspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 21:10

Voor een theatervoorstelling in Amsterdam is mij gevraagd om een paard en wagen te regelen waarop een aantal muzikanten plaats kan nemen. Nu heb ik een paard gevonden van een particulier (er is weinig budget, iets huren was dus geen optie), een stevige Tinker die absoluut 'muziekvast' is, dus dat is geweldig.
Nu is het probleem alleen nog de kar, en dat blijkt niet makkelijk te zijn. Ik heb al allerlei menverenigingen en dergelijke in de buurt gebeld, maar niemand schijnt een platte kar te hebben. Iemand enig idee hoe ik eraan kom? Ik hoor van verschillende mensen 'Probeer het eens bij wat boeren', maar volgens mij worden paarden toch maar heel zelden meer voor 'echt werk' gebruikt, waarom zou een boer dan zo'n kar hebben?

Verder vroeg ik me nog 2 dingen af: Hoeveel gewicht zou een Tink kunnen trekken? De bedoeling is dat er een man of 10 op de kar zitten, is dat niet (nog afgezien van het soort kar) te veel? Het is in een fabriekshal, dus de ondergrond is hard, ik kan me voorstellen dat dat scheelt.
En stel dat ik een platte kar vindt, kan daar dan elk soort tuig aan bevestigd worden? (Zoals je merkt heb ik werkelijk geen verstand van mennen..)

Dank alvast!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:37

Hmm, ze kunnen 3 keer hun gewicht trekken, maar vind 10 man voor een wel veel Scheve mond

Hoe je aan zo'n wagen moet komen weet ik zo niet.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:26

je kan ook een huifkar lenen en de huif oprollen.

Als je een platte boerenwagen zoekt: in Eemnes heeft bijna elke boer er wel eentje, maar hoe krijg je zo'n ding in Amsterdam???

Ik zou er sowieso een 2-span voor zetten, dat is eerlijker t.o. je paarden.

In A'dam is een bedrijfje dat met Tinkers en koetsjes rondrijdt:

het Karos: Karos City Tours Hogehilweg 14 1101
CD Amsterdam-Zuidoost Tel.: 020 - 6913478

Misschien kan je die eens bellen (en doe Dick de groeten van de bonte Noriker, die hij zo graag had willen hebben, maar niet kreeg)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:57

Is het wel verstandig om met dit te gaan mennen als je er niks geen verstand van heb. Stel je voor dat het hele boeltje aan de kletter gaat met die muziekanten. Eng hoor.

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 18:22

Neeeee, ik zou wel gek wezen, de eigenaar van de Tinker gaat gewoon met hem mennen. Overigens blijken er minder muzikanten op de kar te moeten dan ik dacht, en wil de vormgeefster een niet al te grote kar, dus met het gewicht gaat het wel goedkomen.
Karos City Tours had ik al gevonden Smurf, die wilden niet meewerken (maar misschien nu ik een paard heb wel, ik kan het proberen, wie weet) maar dank voor de tip!
Niemand die toevallig een boer kent in de buurt van Amsterdam (Noord)?