Afgelopen donderdag hebben we de eerste oefeningen gedaan, heb nl. eigenlijk nooit eerder grondwerk gedaan, dus voor mij en voor hem was het nieuw. Maar nu zijn we erachter gekomen dat hij toch bar weinig respect voor mij heeft....daar was ik overigens wel een beetje 'bang' voor.
Om een voorbeeld te noemen:
We waren aan het loswerken in een afgezet gedeelte van de bak en op het moment dat ik b.v. meer actie van hem vraag, gooit hij zijn achterbenen naar mij toe....
Daarna nog wat oefeningen met een touwhalster en een leadrope(?) gedaan. Onder andere dat hij me moet volgen en stilstaan op het moment dat ik stil sta, maar dan niet binnen mijn meter mag komen. Dan dendert hij zowat over me heen. Vanuit stap gaat het wel redelijk, dan loopt hij niet over me heen, maar die meter is nog erg moeilijk voor hem. Vanuit draf naar stilstand loopt hij het liefst over me heen....
Maar met welke methode kan ik dit het beste oplossen?
Het is niet mijn eigen paard, ik ben zijn fulltime verzorger zullen we maar zeggen. De eigenaar laat mij vrij met wat ik met hem doe, dus alle opties zijn welkom.

Ik heb ook wel zitten te denken aan een clinic. Heb helaas te laat het topic van Josien gezien met haar clinic die vroeg om probleempaarden. Nou hier heb ik er 1!

Dus wie heeft er goede tips? Of wie weet er een goede clinic die niet voor mij aan de andere kant van het land is? (woon vlakbij amsterdam zullen we maar zeggen)
In ieder geval alvast bedankt!!