Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
) ook met voer, maar ook hier is het hoe enthousiaster ik het doe, hoe leuker ze het vinden.
, maar ik zie ze nog niet in een compliment gaan voor wat kriebels, en al helemaal niet gaan liggen. Of werkt dat wel zo in praktijk?
) en B) dat hij dat beloningssignaal precies hoort op het moment dat hij zijn kunstje het beste doet, dus dat als hij die buiging nog even iets dieper maakt, de kans wel heel erg groot is dat er nog een beloning komt.
Steigeren hoef ik niet te proberen zonder snoepjes (en gelijk heeft ze!
)
) en direct daarna krijgt ze dan een paar biksjes of een paardensnoepje. Hoe mooier/beter/braver het kunstje des te groter de beloning
dagami schreef:Als ze een oefening goed gedaan heeft beloon ik dat eerst met mn stem (Goedzo meissie braaf) en direct daarna krijgt ze dan een paar biksjes of een paardensnoepje. Hoe mooier/beter/braver het kunstje des te groter de beloning

), maar omdat je dat beloningssignaal maar een keertje geeft en niet herhaaldelijk achter elkaar, zullen ze niet denken dat voor het hek staan suffen een nieuw kunstje is. Door ook in dit soort gevallen een beloningssignaal te geven, werk je gewoon aan de gewone opvoeding van je paard; beleefd op je voer wachten en niet opdringerig worden.