Stelling:clickertraining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:56

maar op die site staat niet hoe je het moet doen. heb jij er dan lessen ingenomen ofzo en dat meisje gebruikt toch geen ding als ik het zo zie op de fotos
weetje.. we kunnen niet allemaal een 'paardenfluisteraar' zijn mar tog ben ik benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:17

Je kunt ook gewoon alleen clickeren en weinig praten tijdens de training. Maar praten vind ik juist leuk omdat de beestjes volgens mij altijd wel snappen dat ik ze dan erg goed vind. De click zegt alleen wat duidelijker wanneer ik ze goed vind. Ik gebruik echter ook een 'delta' (duur woord *LOL* als iets echt verkeerd gaat. Stel dat [***] opdringerig wordt dan zeg ik heel streng en duidelijk 'nee' en dan weet hij ook direct dat dat niet de bedoeling was.

Ik werk inderdaad met twee pony's met dezelfde clicker. Maar eigenlijk nooit tegelijk omdat ze dan allebij jalours worden en te veel hun best gaan doen. Heel af en toe doe ik het wel als ik ze tegelijk iets wil laten doen (achterwaarts of zo) en dan krijgen ze allebij een beloning.

Yentl, er zijn nog meer clickertrainingsites op het net. En de clicker kun je vaak inderdaad niet zien A: omdat hij ongeveer even groot is als je duim en B: omdat hij vooral gebruikt wordt voor het aanleren van gedrag waarna hij weggelaten kan worden als het paard het kent. Op het net is redelijk veel te vinden, niet alles in het nederlands maar wel veel in het engels en dan ook erg uitgebreid dus niet zo banketstaaflig als 'je kunt er erg veel leuke dingen doen en hoe het moet lees je in het boek' Haha!. Ik zal wel even kijken of ik de adressen nog weet.