Wedstrijd doelen mennen 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:34

Hier loopt het niet over met de wedstrijden, in maart de laatste gereden, sindsdien alles geannuleerd wegens te weinig deelnemers... Komende wedstrijd moet ik helaas zelf werken, maar ik heb me wel opgegeven voor een clinic vaardigheid over 2 weken.
Gisteren dan ook nog maar eens ingespannen (dat was dus ook sinds maart geleden, ik heb vrij weinig motivatie als er geen wedstrijden zijn :o ) en goed, er is nog wat werk aan de winkel :')


Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:51

Hier ook weinig wedstrijden enerzijds omdat ik een jonge pony heb anderzijds omdat er veel geannuleerd word.
Voor nu volgend weekend de eerste wedstrijd met Neva de jonge merrie.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:51

Fangio: Ik moest grinniken om je filmpje :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wat kriebels krijg om het mennen eens een keer wat serieuzer op te pakken. Ben geïnspireerd door meerdere mensen de laatste tijd en krijg toch wat kriebels! Zondag haal ik een nieuw tuig op, want onze huidige ligt toch niet helemaal lekker vind ik, wat er ook voor zorgt dat ik de kar vaker laat staan. Duimen dat deze beter ligt..

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 11:55

Frummels schreef:
Fangio: Ik moest grinniken om je filmpje :D


Ik heb echt heel veel geluk met een brave pony, want het arme dier ziet nogal af met mij :')

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:14

Afgelopen zondag voor het eerst een dressuurwedstrijd gestart met mijn jonkie de 4 jarige Neva.

Nog maar 1 x op vreemd terrein geweest van te voren.
Baan verkennen mocht wel als je het echt nodig vond maar liever niet had de jury aan de ringmeester doorgegeven.
Dus dan gaan met die banaan, nog nooit tussen de hekjes gelopen en spannende bloemen langs de kant!

Eerste proef 195.5 punten.
Tweede proef was ze erg moe en heel veel spanning met als resultaat 166.5 punten.
Ze was tussen de 2 proeven erg onder de indruk van alles, en dubbelspannen vooral met schimmeltjes ervoor waren nogal eng.
Maar ik ben tevreden over ons debuut.
Nu rustig verder trainen en wat vaker proberen op vreemd terrein met andere aanspanningen te rijden.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:18

Lekker kilometers maken Spaikey. Kan me voorstellen dat het voor een jonkie een hele happening is.

Als ze braaf zijn heb je de wereld al gewonnen de 1e keer.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:49

Helemaal mee eens Ladygiroc!
We doen rustig aan we hebben alle tijd!

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:05

Afbeelding
Even een vraagje, ik heb steeds singelwondjes. Ik heb een samtuig. Met een speciale singel met neopreen hoes. Pony is rondgeribt.dus drukt de singel naar voren. Resultaat twee kanten huid kapot. Nou dacht ik een anatomische singel... de lengte van mijn singel is 45 cm en de binnenzijde gesp 35mm. Hebben jullie suggesties?

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:09

Zitten de gespen niet te laag van je huidige singel? Dat geeft ook wondjes.

Ik heb geen ervaring met bovenstaande singel

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:21

neopreen kan ook schuren en is warm. Smallere singel en en schapenbontje er tussen. Ik heb zelf een bontje voor een veelzijdigheisdsingel in tweeen geknipt en de naad vast gezet en deze erom. Dan geneest de wond en kan je toch mennen. Er zijn ook bontjes die om de singel heen kan vouwen maar of dit handig is voor jou geval zou je moeten uitproberen.

Jorex

Berichten: 9949
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:34

Ik men met mijn oudste altijd met een nep schapenbontje van ongeveer 40 om de gespen heen. Die loopt zo dusdanig ruim voor het kleintje dat ie is dat hij anders ter hoogte van zijn elleboog zichzelf open mept met de gesp van de buitensingel. Zie de foto, is gewoon zo'n simpel zwart ding van 6 euro bij de agradi vandaan.
Afbeelding

Ik mag over 2 weken ook weer op "hobby" wedstrijd. Eerst Echten met Jorie en dan de dag erna Alex de shetdurance.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:55

Ik ga 9 september voor het eerst mee doen met mendurance. Heb er mega veel zin in maar vind het ook weer spannend. Is helemaal nog onbekend voor ons. We doen mee met impuls rubriek (21km).

Afgelopen weekend ook weer een training gedaan. Totaal rondje van 15,5km met mijn vader achterop.

Zijn hier nog mensen die goede tips hebben voor onze eerste mendurance? :D

Hier een filmpje gemaakt van onze rit;


Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 15:15

Lekker rijden en genieten! Het zijn kleine gemoedelijke wedstrijden dus dat is gewoon prima te doen.
Ik vind het wel fijn om de route ook op mijn telefoon te hebben in een app zoals TopoGPS of Komoot zodat je de route kan checken bij twijfel. Pijlen staan normaal duidelijk, maar eentje missen kan ook zomaar gebeuren.

Ik ben er ook, shettten klasse van 21 km.
Normaal zou ik klasse 1 starten, maar heb komend weekeind onze eerste SMW, dus met de mendurance maar even voor de kortere route gekozen.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:47

Ik had het neopreen al vervangen voor een bontje. Maar dat helpt dus schijnbaar ook niet.

F13TSBEL
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 00:33

Nynkee94 schreef:
Zijn hier nog mensen die goede tips hebben voor onze eerste mendurance? :D



Leuk hoor! Veel succes alvast!

Tip is rustig beginnen! Topo gps voor de zekerheid een pijl missen kan het gevolg hebben dat je nog langer door moet tot niet meer de weg weten.

Maar de aller belangrijkste!
Genieten!!! Kijk ook eens om je heen tijdens je rit! Nogmaals veel succes en veel plezier !

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 06:03

Nynke wat een super leuke pony!! Ik heb nog nooit mee gedaan aan endurance. De ene merrie is te jong en de andere was drachtig en heeft nu nog een veulen aan de voet.

Heel veel plezier in ieder geval en laat je hier even weten hoe het was?

Wij gaan zaterdag naar de Gelderse Sportdag in Putten. Is alleen voor Gelderse paarden. Heb er enorm zin in! Twee B proeven en een parcours vaardigheid op L niveau. Merrie is in maart voor het laatst mee geweest. Daarna zijn we verhuisd en kwam er een veulentje. Toen was er even niet zoveel en deze maand zitten we bomvol wedstrijden. Deze week, volgende week en het weekend van de 23e. Hoop haar nog een keer L dressuur te kunnen starten voor het einde vh jaar.. in april krijgt ze haar eerste veulentje, geheel Gelders gefokt :D

Jorex

Berichten: 9949
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:24

Mijn tip is om met een app die goed kms trackt te rijden en te weten wat je gemiddelde ongeveer doet zodat je weet of je wat sneller moet rijden, op een goed tempo zit of langzamer kan gaan rijden. Zo rijden wij gemiddeld meestal tussen de 6-7 minuten per km en het minimale is 8,5 minuut per km. Ik reken het altijd snel even uit, want hij roept natuurlijk totale tijd en dan het aantal kms en mijn gemiddelde aantal minuten tijdens de vorige km. Ik rij altijd alles grotendeels in draf en ik zorg er altijd voor dat ik het kwartier aan het einde extra over hou qua tijd, want mijn ene pony zijn hartslag stijgt als hij stil moet staan. Uit het tuig stilstaan is helemaal prima, maar in het tuig niet en dan raakt hij gefrustreerd en als gevolg zit hij altijd rond de 64-70. :+
Maar tot nu toe reed ik altijd wel boven het minimale. Maximale gaan wij toch niet redden, 14km/h is voor hun al galop. Mijn andere pony weet ik het niet van, dus daarvan gaan we het zien zaterdag. Die kan wel veel harder draven dan mijn andere. Maar hij is van zichzelf ook wat luier aangelegd. Ik start overigens meestal wel in galop, want dat gras bij Echten is best wel zwaar trekken voor de mijne. En mijn oudste heeft galop nodig om even lekker los te komen.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:49

Jorex schreef:
Mijn tip is om met een app die goed kms trackt te rijden en te weten wat je gemiddelde ongeveer doet zodat je weet of je wat sneller moet rijden, op een goed tempo zit of langzamer kan gaan rijden. Zo rijden wij gemiddeld meestal tussen de 6-7 minuten per km en het minimale is 8,5 minuut per km. Ik reken het altijd snel even uit, want hij roept natuurlijk totale tijd en dan het aantal kms en mijn gemiddelde aantal minuten tijdens de vorige km. Ik rij altijd alles grotendeels in draf en ik zorg er altijd voor dat ik het kwartier aan het einde extra over hou qua tijd, want mijn ene pony zijn hartslag stijgt als hij stil moet staan. Uit het tuig stilstaan is helemaal prima, maar in het tuig niet en dan raakt hij gefrustreerd en als gevolg zit hij altijd rond de 64-70. :+
Maar tot nu toe reed ik altijd wel boven het minimale. Maximale gaan wij toch niet redden, 14km/h is voor hun al galop. Mijn andere pony weet ik het niet van, dus daarvan gaan we het zien zaterdag. Die kan wel veel harder draven dan mijn andere. Maar hij is van zichzelf ook wat luier aangelegd. Ik start overigens meestal wel in galop, want dat gras bij Echten is best wel zwaar trekken voor de mijne. En mijn oudste heeft galop nodig om even lekker los te komen.


Bedankt voor de tip!
Ik heb bij mijn pony hartslagmeter om en op mijn Polar horloge kan ik dan alles mooi bijhouden. Zijn hartslag,snelheid,gemiddelde snelheid en hoeveel km je hebt gereden. Vind dit ideaal!

Moet zeggen vind het nu wel beetje spannend worden. Heb gekeken naar het weer maar wordt nu opeens heel zonnig weer. Bungie kan minder goed over de warmte. En anders gewoon veel stappen en dan halen we misschien de minimale gemiddelde snelheid niet. Maar mijn doel is ook dat we genieten en de afstand halen. :D .

En zal hier ook neerzetten hoe wij het hebben ervaren!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:22

Afbeelding

Zo trots als een pauw op onze O-Jidee! Na een half jaar weer voor het eerst mee op wedstrijd. Ze liep de eerste proef wat rommelig. Dat zorgde voor 177 punten. De tweede proef konden we ons herpakken en toen scoorden we 194 :D

Jorex

Berichten: 9949
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:36

Ik hoop dat ze de wedstrijd verplaatsen anders meld ik me af als het zo blijft. Ik vervoer mijn pony's niet boven de 25 graden als het niet moet.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:45

Er wordt bij ons 30 graden verwacht.. dan ga ik ook niet op pad. Veel en veel te warm.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:51

SophievdV schreef:
Er wordt bij ons 30 graden verwacht.. dan ga ik ook niet op pad. Veel en veel te warm.



Jorex schreef:
Ik hoop dat ze de wedstrijd verplaatsen anders meld ik me af als het zo blijft. Ik vervoer mijn pony's niet boven de 25 graden als het niet moet.


Op dit moment staat temperatuur op 26 graden. Wacht het eerst even af of ze iets gaan veranderen en wat het weer echt gaat doen.

Jorex

Berichten: 9949
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:02

Het hangt er ook helemaal vanaf welke je pakt qua voorspelling, buienradar zegt nog doodleuk 28, weeronline en mijn telefoon 26. Dus daarom wacht ik het inderdaad nog even af. Zondag wordt verplaatst als het boven de 25 graden wordt. Gelukkig ook maar, want die pony is al helemaal niet bestand tegen werken in de hitte. Zaterdag pak ik gelukkig Jorie mee en die gaat zichzelf echt niet kapot werken zoals Alex dat wel doet als ik hem zijn gang laat gaan.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:02

Gefeliciteerd Sophie!

Hier zaterdag een oefenvaardigheid gepland met mijn zus en Orlando. Even het weer afwachten.

Neva staat helaas kreupel

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:17

Ik start 1 keer per jaar op een kleine vereniging in de buurt. Vorig jaar voorspelde ze 34 graden, dit jaar 30. Ik start 9.10 en 9.30 dus ben voor 10u alweer klaar. Thuis zou ik ook rond die tijden rijden dus ga wel. Maar wel typisch dat zij elk jaar bloedhitte hebben.