nu heb ik een menwagen van marktplaats gekocht voor een lage prijs(en lage kwaliteit). ik heb daar een half jaar nu veel plezier van gehad maar merkte dat er nu toch veel kraakte en piepte. Ik heb de kar weggebracht naar Voskamp Hall om te laten controleren en eventueel op te lappen.Dit omdat ik volgend weekend graag voor het eerst op een evenement een lange rit wil maken.

Hier een lijstje met alles wat er mis is met de kar:
-lamoen te krap(shet heeft een dikkere buik dan een shet van 1m) zit tegen zijn buik aan, een nieuwe zou flink duur zijn en is de vraag of dat kan.
-remmen doen het niet en de remkabels hangen te ver naar onder en kunnen blijven haken aan iets.
-de draai schijf zit los en veel te veel speling(hopelijk alleen maar aandraaien anders is het einde oefening)
Wat ik wel heel fijn vind aan deze kar is dat deze extreem lichtgewicht is en smal 94kg en 108cm breedt.Wat betekend dat ik makkelijker iemand kan mee nemen op de kar en dat deze kar makkelijk in onze bus past.
Nu wordt de reperatie kosten om alles te fixen best case scenario 1/2 wat ik er voor betaald heb..
En dat is deze kar absoluut niet waard. Dan zou ik met geluk er nog een jaartje mee verder kunnen.
Mijn vraag is dus als volgt;
Is het repareren van mijn kar het waard?
als ik het laat oplappen is het niet gegarandeerd dat het optijd gerepareerd is voor het evenement volgend weekend dus moet ik die denk ik zoiezo afzeggen(tenzij iemand een idee heeft hoe ik het nog kan redden?)
Ik kan ook een nieuwe kopen maar daar heb ik het geld nog niet voor. Dan zou ik een langere tijd niet kunnen mennen(wel fietsen). Een goeie veilige kar met bredere spoorbreedte zou ook niet in onze bus passen dus zou ik die niet of met heel veel moeite kunnen meenemen naar andere plekken.
Ook vind ik het erg heftig voor de pony om zo een zwaardere kar door het bos te trekken als ik ook nog iemand wil mee nemen.
Nu dacht ik aan een sulky, maar persoonlijk vind ik een 4wieler fijner.
Wel zou een sulky kunnen puur voor als ik er mee weg wil, dan zou het vervoeren juist makkelijker zijn.
Hebben jullie tips wat ik het beste kan doen?
Laten repareren, nieuwe kopen of een sulky kopen?
Ik sta voor alle ideen open