Er zaten allemaal pepernoten en ander snoepgoed erin gegooid (helaas mensen snoepgoed)
Terwijl ze dit ging opruimen kwam ze een brief van Organisatie Piet tegen.
Baasje las even snel de brief door en moest vervolgens lachen. Wat bleek? Piet had een foutje gemaakt in de planning. Ozosnel was dubbel geboekt. En nu hoorde hij haar een keer zeggen dat ze niet een Ozosnel op stal heeft staan maar een Ozolangzaam (het schijnt dat ik sloom loop onder het zadel. Ik vind het een prima tempo

Baasje keek mij eens aan. Ik keek haar eens aan. Tja zucht ze, je zegt geen nee tegen Sinterklaas. En anders wachten al die kinderen op Sint en Piet.

Na wat voorbereidingen gingen we vanochtend vroeg op stap. Eenmaal aangekomen in de straat was het deken af en hoppa voor de wagen. En toen begon het wachten. Kennelijk moet de huidige Organisatie Piet met pensioen. Baasje was met wat mensen aan het praten en Piet had allemaal fouten gemaakt. Oliebollen ipv pepernoten in de zak. Ozosnel dubbel geboekt. Sinterklaas de verkeerde tijd doorgeven. Maar goed. Ik mocht de straat op en af wandelen en dat vind ik altijd heel leuk. Toch eens kijken hoe mensen hun stal inrichten.
En toen kwam eindelijk het nieuws dat Sinterklaas er was en dat ik mijn beste beentje voor moest zetten. Toen de beste man de school in ging mocht ik weer lekker terug naar mijn paddock en vriendjes. Ook mijn hoefijzer zit goed gevuld. Baasje loopt kennelijk in de wolken en vind mij het beste paard van stal. En ik heb gelijk maar even aangegeven dat ik heel veilig ben en dat ik het niet leuk vond dat ik niet het schoolplein op mocht. Kom op, ik ben veel leuker dan Sinterklaas al zeg ik het zelf!

Kleine toevoeging van mijn baasje:
Baila is echt super geweest. In het donker, een donkere trailer in. Liep gewoon achter mij aan. Met optuigen op locatie gewoon ontspannen grazen. Tijdens het wachten ging we maar de straat op en af mennen, loopt ze gewoon super ontspannen om zich heen te kijken. En bij de school zelf stonden grote geluidsboxen, alle kinderen te springen en te schreeuwen. Pieten om haar heen druk doen. 50 kinderen gelijktijdig om haar heen. En Baila liep alsof ze dit elke dag doet. Ik wist dat ze braaf was, ik wist dat ze dit soort dingen leuk zou vinden. Maar zo ontspannen, zo relaxed? Nee, dat had ik echt niet verwacht. Meeloper voor de veiligheid blijft er wel in, maar was eigenlijk totaal niet nodig. De kinderen mochten zelfs haar billen aanraken, terwijl ze dit normaal een beetje spannend vind als ze voor de wagen staat.