Ik weet dat dit waarschijnlijk topic 1001 is hierover, maar het begint mij qua informatie allemaal te duizelen dus hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.
Onze welsh pony van 1.21m hebben wij in het verre verleden ooit laten beleren en daarna met een simpel houten karretje af en toe een rondje buiten gedaan. Helaas is onze verzorgster nu echt te groot aan het worden en zitten we er aan te denken om hem weer voor de kar te zetten. Zo'n 4 jaar terug heb ik dat voor de grap na een paar keer een bandje slepen weer eens gedaan en dat pakte hij zo weer op alsof het gisteren was.
Nu heb ik op mijn 12e wel mijn koetsiersbewijs gehaald, maar verder eigenlijk vooral als ruiter door het leven gegaan. Mijn kennis is dus echt basis van de basis, waardoor het mij echt begint te duizelen wat van karretje nou geschikt zou zijn.
Qua eisen zoek ik eigenlijk een marathonwagen, met nog wel zitjes achterop. Verder liefst spoorbreedte van minimaal 1.25m zodat ik eventueel nog een vaardigheidswedstrijdje kan starten als we de smaak te pakken zouden hebben. Verder zullen we voornamelijk door het bos crossen en ook wil ik waarschijnlijk wel dressuurmatig wat aan de slag met eventueel menles bij de vereniging.
Zoiets bedoel ik qua model:

Nu dacht ik heel leuk een beetje uitgevogeld te hebben dat ik dan zo rond de 17 a 19 inch qua wielmaat moet hebben en ongeveer 1.10m bokhoogte. Gezien de welsh max zo'n 250kg weegt dus ook een niet al te zwaar wagentje. Maar hoe meer informatie ik krijg hoe meer bepaalde dingen weer tegengesproken worden en hoe meer ik weer in de war raak.

Wie wil mij uit de brand helpen en meedenken wat geschikt zou zijn ook qua merk ect?