Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Ik zou zelf nooit wandelen met een pony met een karretje erachter waar een kind op zit.
Als de pony er wel vandoor gaat is er niemand die de pony kan sturen/stoppen terwijl en wel kindjes achter hangen.
Loop er ernaast met je kindje erop kun je je kindje er afpakken/trekken als er wat gebeurd.
Kalea schreef:Even een schets van de situatie: 7 jaar geleden een shetlander gekocht als weidemaatje maar
ik merk dat hij eigenlijk echt graag werkt (wandelen/longeren/balkjes lopen). Ik heb een bareback pad voor hem waar ik mijn dochtertje van 3 af en toe op zet om aan de hand een rondje te stappen in de paddock.
Hij is maar 86 cm dus om hem nu “helemaal” zadelmak te maken lijkt me niet de moeite, daar is mijn dochter zo uitgegroeid. Daarnaast is ze momenteel nog niet erg geïnteresseerd in de pony’s.
Ik ga graag wandelen dus lijkt het me leuk als ik hem aan de hand kan meenemen met een karretje (sulky?) achter zodat dochter (en eventueel een vriendinnetje) mee kan.
Het lijkt me logisch dat ik hem voor de kar laat beleren en hem daarna ook gewoon aan de hand kan meenemen?
Ik ben echter totaal niet thuis is de menwereld, geen idee of er iemand dit doet in Belgisch Limburg?
Als ik die niet kan vinden is het dan realistisch om zelf zover te komen dat ik met hem kan wandelen met sulky achter?
Alvast bedankt voor tips!
Napie schreef:Ooit terwijl ik met mijn spam aan het mennen was ingehaald door een huifkarretje met Shetlander ervoor en schreeuwend kind achterin. Doordat ik met mijn spam er naast kon komen, hebben we hem klem kunnen rijden. Span was een provinciale weg en spoorlijn gepasseerd. Opa was oorspronkelijk de menner maar die was even afgestapt. Om maar even een beeld te geven waarom je graag op de kar wil zitten als de boel aan de haal zou gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers