Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 07:49

Nog mensen die dit weekend op pad gaan? Ik had wel naar Oudega gewild maar hebben twee jarigen binnen ons gezin dus dat wordt helemaal niks ;)

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:38

Mooi verslag van je keuring Kimley!

Hier voorlopig geen wedstrijden meer.
Nu het jonkie klaar stomen voor 2023 hopelijk zomerseizoen starten!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:52

Ik ga 29 oktober mee doen aan indoor mini marathon. Dressuur eerst even helemaal niks, eind november met dubbelspannetje hihi

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:28

Hey allemaal!

Ik ben er weer!
Na vorig indoor seizoen vroeger te zijn gestopt omwille van wat rugproblemen, vele bezoekjes van de osteopaat (osteobehandelingen en lasertherapie). Heel wat lessen gefocust op rechtrichten en ondersteunen en maar liefst 1 outdoormarathon (heel op t gemak om te proberen wat t is) en een minimarathon...
Gaan we weer een seizoen starten!

Ik heb t gevoel dat ikzelf er niet helemaal klaar voor ben, vooral omdat ik nu op een heel andere manier leer te rijden. Maar mijn lesgever zegt dat t een goed begin is om weer eens te kijken waar ik sta. Dat de pony er zeker weer klaar voor is en hij gaat zelf ook mee.

We hebben in de zomer 1 keer dressuur gereden bij de minimarathon en toen kwam in t filmpje heel erg naar voor dat ik heel voorzichtig aan t rijden was. Ik wou maar niets fout doen waardoor we ook heel wat impuls kwijt raakten. Daar hebben we al aan gewerkt alsook aan buiging.

Al bij al ben ik dus voorzichtig positief voor de eerste wedstrijd, komend weekend al! Maar ook bang dat ik alles weer vergeet wat ik geleerd heb :')

En dan ga ik natuurlijk hier ook weer gezellig meekletsen!

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:25

Gezellig :) .
Niet te druk maken om die wedstrijd. Gewoon lekker gaan rijden en net doen alsof er geen jury is. Veel plezier.

En jolliej, alvast succes de 29e. Ik hoop dat we er een mooi parcours van kunnen maken :+

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:15

De ervaringsdeskundige hier kunnen me vast wel helpen hihi.

Door wat gedoe heb ik geen groom meer. Geen probleem opzich want manlief vind het hartstikke leuk om ook mee te gaan. Maar, wij hebben ook een zoontje. Mag je tijdens een dressuurwedstrijd met dubbelspan, een "extra" groom achterop. Met dubbelspan moet mijn man natuurlijk achterop zitten.

Wij regelen altijd gewoon oppas voor sander, alleen ja die krijgt binnenkort een nieuwe knie en kan dus ook dan een tijdje niks.
Mag ik starten als zowel mijn man als mijn zoon achterop zitten of is dat niet toegestaan? Uiteraard met cap natuurlijk.

Alleen dubbelspan is dit een probleem natuurlijk!

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:42

Hoe oud is je zoon? Er is een minimumleeftijd voor grooms. Dat zou je even moeten bekijken in het reglement.
Denk dat als hij onder die leeftijd is, het niet mag.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:20

Dan zal het denk ik wel niet mogen, hij is net 4 geworden hihi

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:33

Dat mag inderdaad niet. Wel jammer, ideaal als je geen oppas hebt haha!

Ladygiroc

Berichten: 5086
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:19

4 is idd wel jong nog. Mijn zoontje is 6 en gaat eigenlijk altijd mee. Hij is mijn groom naast de wagen. Tijdens het losrijden zit ie naast me en net voor ik de proef in moet zet ik hem langs de badrand. Werkt perfect voor ons. Alleen lezen kan die nog niet maar rijdt alles uit t hoofd of vanaf m'n spiekbriefje. Ik ben nogal graag onafhankelijk :o

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:28

Ja nee daar was ik al bang voor, zou dan ook van tijdelijke aard in die zin. Ik kan hem helaas niet bij de badrand zetten of achterlaten bij zomaar iemand, gezien hij een beetje "anders" is zeg maar. Zonder negatief over te komen natuurlijk.

Alleen met een spiekbriefje heb ik ook wel eens gedacht maar dit mag met een dubbelspan toch niet? Dan moet er een groom bij?
Ik zit sowieso met oppas, maar ja, dat zien we dan anders wel hoe we het oplossen haha.
Anders was het een mooie oplossing geweest haha.

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:07

1 groom is wel verplicht, anders kon ik ook meer 2span starten ;) .

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:28

Pff spannend! Zondag is het zover. 1e wedstrijd in lange tijd weer..

Vandaag de laatste les gehad voor de wedstrijd. De aanleuning zit al super goed. En de kegels en lijnen gaan ook echt veel beter. We blijven een beetje hangen in de hindernis, zelfs mijn lesgever heeft er wat moeite mee om haar fijn rond te rijden. Hij zegt dat ze een echte vrouw is :')

Maar goed. Desnoods stappend door de hindernis. Dan zijn we iig begonnen. En na de les van vandaag weten we nog beter waar we aan moeten oefenen!

Gaat er nog iemand weg dit weekend?

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:09

Zaterdag clinic aan de lange teugel en zondag de eerste minimarathon van het seizoen.
Het eerste seizoen voor Ebje en Deedee samen. 2 jaar geleden was Ebje er nog niet klaar voor, vorig jaar Deedee al te bol. En nu nog niet helemaal op conditie voor dit werk. Maar gewoon lekker rondje rijden en genieten.

De week er na ons M debuut met het 2span.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:14

Van merries moet je houden :D

Wij gaan pas 20 november weer..

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:32

Merries zijn goud! <3

Die mannen daar in tegen :') .

Ik heb vooral met merries gereden, allemaal echt super fijne werkers zonder gedoe.
Mijn 2 ruinen zijn allebei niet voor uit te trappen, heb ook dekhengsten gereden, ook die zeggen loop zelf maar als de ook maar denken moe te worden.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:07

Oh ja ik ben ook fan van merries en hun temperament :D Wat je zegt over hengsten kan ik alleen maar beamen. Die moet je echt overtuigen, daarna is het ook goed hoor, maar dat past niet zo goed bij mij.

Onze twee huidige merries zijn heel verschillend qua karakter en instelling in het werk maar ik vind de een net zo leuk als de ander!

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:59

Hier absoluut zonder enige twijfel team hengst of ruin. :') Jarenlang ook professioneel in de paarden gewerkt ook met verschillende dekhengsten. Enige gezeur wat ik met paarden heb gehad waren áltijd merries. }>
Geef mij maar die mannen met veel ego en een klein hartje. :D

Hier nog geen concrete planning. Na het NK dressuur hebben we voor het eerst een oefenmarathon gereden, ook ontzettend leuk en dat deed ‘ie fantastisch. Dus wel besloten om toch iets meer te gaan trainen op uithoudingsvermogen, om te kijken of we volgend jaar Zuidwolde oid kunnen gaan proberen. Van de winter wil ik wel is een mini marathon meenemen. De dressuur blijft nog steeds de basis en de ontwikkeling die hij daarin door blijft maken is echt genieten. We blijven nog wel even in de B doorrijden, want ik wil ‘m wel beter voor elkaar hebben voor de L.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:38

Hier ook inderdaad ervaring met beide geslachten. Geef mij ook maar hengsten en ruinen hahaha :p

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:32

Pff ik weet niet wat ik moet denken over de hele ruin/hengst/merrie discussie.
Ik weet wel heel zeker dat mijn ruin (lang dekhengst geweest) vele malen makkelijker is dan de merrie. Die eerste heeft ook een kleiner hartje dus als ik mijn stem verhef of eens met de zweep langs de koets ga, is ie meteen mee. De merrie... ja...

Mijn rondes zitten er al op vandaag.
Mijn lesgever zegt dat ik goed gereden heb, ikzelf baal wel.

We zijn met de lessen heel veel bezig geweest met buiging en aanleining en dat ging echt goed.
Maar vandaag had ik precies weer niets vast. Echt vanaf t moment dat de bel ging. Met losrijden nog wat kunnen buigen ed. De bel ging en mevrouw wil niet meer denken aan welke buiging of stelling of aanleuning dan ook..
En dat vond ik wel heel jammer.

En ik ben dan ook nog iemand die dan ff tijd nodig heeft om mijn hoofd ervan af te zetten. En even nadenken, kom op tis de eerste wedstrijd, eigenlijk hadden we meer moeten oefenen in hindernissen,...

Dus nu even zuur. Maar tegen morgen vliegen we er weer in..

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:44

Het is heel wat anders om in de les te rijden dan tijdens een wedstrijd. Dat is juist de kunst en heeft tijd nodig! Niet blijven hangen in je balen, volgende keer beter!! Je hebt toch je best gedaan en als je instructrice zegt dat het er goed uitzag neem dat van haar aan hahaha.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:33

Jolliej schreef:
Het is heel wat anders om in de les te rijden dan tijdens een wedstrijd. Dat is juist de kunst en heeft tijd nodig! Niet blijven hangen in je balen, volgende keer beter!! Je hebt toch je best gedaan en als je instructrice zegt dat het er goed uitzag neem dat van haar aan hahaha.


Ondertussen ben ik wat uit het balen. Al vindt ik nog steeds dat we het niet goed hebben gedaan.
Mijn instructeur is een hij :') :') .

Vrijdag gaan we naar een oefenparcours hier in de buurt. Daar mag je zo vaak oefenen als je wil(tegen betaling en binnen bepaalde uren). Maar dan zou hij bv even kunnen overnemen om goed te voelen waar ik druk - of in dit geval geen druk voel. En t dan samen oplossen.
Het is soms ook moeilijk uitleggen wat ik voel of tis moeilijk te combineren met wat hij ziet.

Maar er is iig weer een plan. Normaal zou ik eind van de maand weer op wedstrijd kunnen. Maar nu twijfel ik een beetje.. t als oefenmoment extra nemen (want je zet natuurlijk niet zomaar zelf een parcours op). Of gewoon niet gaan, met de kans op spijt hebben..

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:40

Ja sorry haha, autocorrect

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:57

Zou ik hier wat vragen mogen stellen? Mijn pony staat sinds deze zomer af en toe voor de wagen en het lijkt me wel leuk om deze winter eens een wedstrijd mee te rijden. Dressuur en evt vaardigheid.
- Als ik het goed begrijp mag je zonder groom rijden? Of is dit wel aan te raden?
- Wat draag je? "De kleding van de deelnemers en de grooms moet met de stijl van het rijtuig en het tuig
overeenkomen" lees ik in het reglement? Ik heb echt geen idee wat dit betekent :+
- Ik lees dat je voor vaardigheid wel een bepaalde breedte van wagen moet hebben (ik zou de mijne nog eens moeten nameten), maar voor dressuur hoeft dit niet zo te lezen?

We mennen nog niet zo lang, maar dit lijkt me wel een leuke uitdaging om naartoe te trainen en zo blijven we misschien ook wat aan de gang in de winter.

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:20

Leuk Fangio. Ik weet niet in welke regio je zit, maar je bent altijd welkom om eens op een wedstrijd mee te kijken.
Kan jouw instructeur je hier ook niets over vertellen?

Je mag idd zonder groom rijden in enkelspan en tandem. De meeste enkelspanmenners hebben overigens wel een groom bij zich, maar die blijft vaak aan de kant staan (meestal afhankelijk van of er oortjes/geluidssetjes zijn).

Kleding: nette (donkere) broek, blouse en jasje. Evt een sjaaltje en corsage. Plastron mag ook. Verder uiteraard een cap. Handschoenen en menschort zijn niet verplicht meer, maar worden wel veel gedragen.

De breedte van de wagen in vaardigheid is afhankelijk van je spansoort (sulky is anders bijvoorbeeld) maar moet bij de meeste spannen minimaal 125 breed zijn. Voor dressuur geldt dit niet. In alle gevallen moeten de voorwielen wel "onderdoor" kunnen draaien.