Wat draag jij in de winter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:30

Gewoon wol, wol en nog eens wol. Zeker een wollen onderlaag direct op de huid is erg fijn. Het is zacht, warm, super soepel en elastisch waardoor het heerlijk als een tweede huid om je heen sluit (dat scheelt al enorm!) en omdat het een natuurlijke, ademende stof is ga je er niet snel in zweten, het sluit niet af :)

Met een wollen onderlaag, goede wollen trui, en dan een fatsoenlijke winterjas er overheen om de wind / regen buiten te houden....kan je maar heel weinig gebeuren. Wolfleece is helemaal heerlijk :+:


Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:15

Kasjmier broek voor €13.... ik geloof er geen zak van. Lijkt mij syntetische troep.

Om warm te blijven zul je in kwaliteit moeten investeren. Echte wol (dus niet van Alibaba en co) is zo fijn om te dragen! Daar krijg je geen spijt van.

Ps. ik heb een Karlslund pak en een Mountain Horse Alaska pak (oud model).

De Karlslund gebruik ik het meest. Die mountain horse is zo warm en zwaar, daar kan ik me niet in bewegen. Die gebruik ik als ik tijdens een cursus aan de kant zit te kijken ofzo, maar niet meer op het paard of op stal.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:11

Schapenvacht op de bok? Blijven de billen extra warm. Je heb handschoenen met verwarming en daar is ook een jas van. Muckboots zijn ver ook echt een aanrader. Zelf doe ik ook nog ipv 1, 2 mutsen over elkaar op :+ , zeker niet heel sexy maar met chronische voorhoofdholte ontsteking wil je absoluut geen koud hoofd.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Wat draag jij in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:21

Zorg voor goede dikke skisokken. Ik loop gerust hele dag op rubberen laarzen zonder voering. Met alle dikke sokken koude voeten, behalve met dikke skisokken.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:32

AmoorM schreef:
Mensen hier ervaring met een skipak?


Dat is nagenoeg hetzelfde als de winter overall die ik op de eerste pagina liet zien. Overigens heb ik het nog steeds niet heel warm met die overall (ben ook wel een enorme koukleum) dus heb ik er ook nog een winter schootskleed overheen.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:01

AmoorM schreef:


Doel je op wol...? Dit is namelijk polyester staat in de omschrijving :)
Voor dat geld heb je ook geen echte wol. Van Dilling, Cosilana, Engel, Aclima bijvoorbeeld heb je wollen ondergoed.

Dat moet fijn aansluiten direct op de huid zodat je alvast een vachtje hebt zeg maar als onderlaagje.

Kijk ook een op de webshop van Bergfreunde, daar hebben ze veel goed spul.
Veel wol maar ook goede moderne jassen en broeken om droog te blijven :j

En nog vaak hele mooie aanbiedingen ook.

Sowieso zit het geheim hem er in om met laagjes te werken. Meerdere dunne lagen voelt comfortabeler dan 1 hele dikke trui / jas ofzo :j
En is ook makkelijk aan te passen als je het toch te warm krijgt, dan pel je er een laagje vanaf.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:59

AmoorM schreef:
Ze zien er niet super warm uit de laarzen. Maar zijn het dus wel?


https://gerbingheating.be/winkel/gerbin ... tevigingen. Deze wil ik dus bestellen. Heb ik daar nog iets speciaals voor nodig?

Muckboots zijn gemaakt voor de kou. :j
Je hebt zelfs versies die tot -60 geschikt zijn.
Goede merino sokken. Zorgen dat je tenen wel goed kunnen bewegen.

Ja je hebt een accu en Y kabel nodig.
https://topproducts.eu/nl/10ah-battery- ... gang-5v-2a

Deze website legt je ook goed uit wat je nodig hebt per product.
https://topproducts.eu/nl/verwarmde-sco ... g-12v-tx12

Verder sluit ik me aan bij voorgangers