Niet rijden, wel mennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Niet rijden, wel mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:33

Heb je al ervaring met mennen? Anders sowieso een keer meerijden met iemand om te zien of je het wat vindt.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:48

Muze schreef:
janouk schreef:
Mijn ervaring is dat de meeste paarden meer zelfvertrouwen voelen tussen de bomen voor de koets. Dat geeft steun.

Maar als ik jouw bericht lees, vrees ik dat veel nerveusiteit bij jou van daan komt. Ik kan het mis hebben, maar je komt heel onzeker over over jullie samenwerking. Als dat zo is, zal je dat bij het mennen weer tegen komen. Want ik zie vaak dat ruiters zich heel onzeker voelen als menner door de afstand van het paard voor de koets.

Misschien kan je tegelijkertijd investeren in het opbouwen van meer vertrouwen in jullie relatie samen en de samenwerking.

Je mag altijd een keertje mee op de koets om te zien of het mennen wat voor jou is. Mijn paarden zijn erg ervaren menpaarden. Voor dat je investeert in een koets, tuig en opleiding

Bijzondere conclusie.


Ik denk dat de ´conclusie´ vooral een antwoord op mijn vraag was. Bedankt voor de voorstellen.

Ik ben wel een paar keer mee geweest met iemand, maar nooit echt intensief aan de slag geweest en maar 1x met zeer ervaren merrie mogen mennen. Dat vond ik wel fijn al had ik toen nog geen last.

Bedankt voor het aanbod! Ik was dat lessen wel van plan. Al moet ik eens nagaan waar dat aan deze kanten kan.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:08

Ik ben nog maar jong, maar door een gebroken meen vanwege een val denk ik dat als ik ouder ben en een paard heb, ik zou gaan mennen en niet rijden, vanwege te veel angst. heb ookal eerder gemend met mensen mee, was heerlijk! volle galop over de hei!