nou heb ik al veel over NH/paardenfluisteren gelezen en ben ik begonnen met wat te oefenen met wijken voor druk (waar ik het geoefend heb, gaat het goed, maar als ik het dan eens ergens anders doe, gaat ze even goed terug hangen)
toen ging ik eens een join-up proberen, maar Odile wordt daar eerst heel gestrest van, later begint ze wel te ontspannen, het hoofd gaat naar beneden (soms zowat tot de grond), haar oor draait naar binnen en ze begint te kauwen/likken. (dat lijken me toch heel duidelijke tekens van OK, jij bent de baas) dan draai ik me een kwartslag om en kijk naar de grond. Meestal gaat ze dan eerst even stil staan en kijkt een beetje om zich heen. Maar daarna loopt ze gewoon weg, gaat maar wat drinken, want van dat rondjes rennen wordt je toch wel moe

tijdens het stilstaan nadat ik me weggedraait heb, trek ik soms nog wel eens haar aandacht maar dan kijkt ze even en let weer op wat anders...
Als ik de join-up doe, sta ik in het midden, meestal iets meer terhoogte van haar kont, anders loopt ze niet door, en beweeg ik mijzelf in een rechte lijn met haar mee (ik bedoel dat mijn schouders evenwijdig zijn aan haar lichaam) met een touw gooi ik achter Odile, wat doe ik fout???
ik hoop dat jullie me nuttige tips kunnen geven, want Odile is ziek en ze moet dus de trailer in, maar dat doet ze gewoon niet