[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:36

Mooie naam Baudyh, en slapen geneest/heelt toch? wordt echt een grote jongen straks.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:43

Afbeelding

Dierenarts is weer geweest. Waren toch een beetje bezorgd om zijn hart. Maar die is gelukkig goed. Hij zit een beetje tegen een longontsteking aan. Dus krijgt een kuur. Maar hij is buiten levensgevaar. Krijgt ook langzaam meer praatjes.
Mag met mooi weer naar buiten. Dus kom op met die zon

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:08

Ah, goed nieuws, relatief dan. Die longontsteking is natuurlijk niet goed. Maar als het allemaal klopt, gaan we mooi weer krijgen, dus kan hij lekker naar buiten. Hoe gaat het andere veulen?

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:16

Het andere veulen gaat super. Echt een stoere bink. En nr 3 ........ al een paar dgn wat aan de spenen dus kan niet lang meer duren.

Belker

Berichten: 15325
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:11

Jeetje, heftig voor het kleintje. De komende dagen wordt heel mooi weer voor hem, gelukkig. Daarna wel een stuk minder helaas.

Ons primeurtje
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:52

Yeah super Belker _/-\o_ *\o/*

Wat goed dat jullie er zo bovenop zitten Baudyh en nu hopen op wat zonne-uurtjes. Hier was het vandaag werkelijk zalig weer. Wel schrale wind maar uit de wind heerlijk.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:55

VanHuisUit schreef:
Yeah super Belker _/-\o_ *\o/*

Wat goed dat jullie er zo bovenop zitten Baudyh en nu hopen op wat zonne-uurtjes. Hier was het vandaag werkelijk zalig weer. Wel schrale wind maar uit de wind heerlijk.


Bizar, hier veel regen, hagel en ook nog onweer gehad. En koud

Belker

Berichten: 15325
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:19

Hier van alles en nog wat. Hagel, onweer, bliksem en zon, aar idd ijskoud.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:43

Ik stuur zonnestralen naar baudyhs veulen {:}

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:47

Vandaag mocht Rembrandt echt niet naar buiten van de DA. Het was vanmiddag ook echt koud en hagel. Denk dat maandag zijn dag word.
Dank je wel voor de zonnestralen happytime, erg lief.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:40

Baudyh..hoop dat het morgen echt lekker weer word want er.is nu niks aan.....en hopelijk knapt Rembrandtje snel op !! :knuffel: wel mooi koppie ook zeg
Belker wat gaafff, ben je.nou gewoon aan het mennen met je ijsco *\o/* toppers
Vanmorgen getraind en gewandeld met de hondjes..was lekker zonnetje schijnde....wel veel wind...nu koffie en regen tikt op 't raam.
Janouk jij bent knap bezig met je Run for Kika runs, bikkel.

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:13

Belker wat gaat dat goed met jou ijsco.

Baudyh het was gister inderdaad erg koud dat windje. Had het zelf onderschat en zit nu met kou op m'n rug m.a.w. op het hete pitten kussen. Maar er komen een paar warme dagen aan voor Rembrandtje.

Hier was het nat vanochtend en nu een klein zonnetje.

Gister het draadje tussen Eef en Cor en de rest van de kudde weg gehaald en het ging eigenlijk redelijk. Cor is op het ogenblik de laagste in rang tot mijn verbazing want Pep is altijd de onderste, en die vind zich nu heel dapper tegen Cor wel met ondersteuning van Lau, en Maf is gewoon de chef zeker met eten.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:56

Grappig hoe dat zo samenwerkt Marga :j

Hier gewoon voorjaarsweer vandaag. Weinig van gemerkt want was aan het werk :7 :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:21

VanHuisUit schreef:
Grappig hoe dat zo samenwerkt Marga :j

Hier gewoon voorjaarsweer vandaag. Weinig van gemerkt want was aan het werk :7 :+


Jeetje, ik zou bijna weer terug verhuizen naar de Randstad haha. Hier veel wind, kou en regen. Gelukkig vanmorgen bij de fotoshoot nog droog gehad.
Ik ben compleet uitgeblust, dus ga zo douchen en lekker mijn bedje in.

Trouwens, heel raar, bijna 2 weken lang liep Thor zo de trailer op, op gegeven moment met gewone halster en touwen weg gelaten. Steeds hup zo erop. Gisteren was het nodig om 2x aan te lopen, vanmorgen op heenweg 3x en terug naar huis..... deed hij het niet meer. Ik snap het gewoon niet. Er is niets gebeurd, niets veranderd, en dan ineens is het weer over. Zo jammer, want het was heerlijk om met zo'n makkelijk ladend paard op stap te gaan. Ik kon overal naar toe, niet afhankelijk van hulp. Nou ja, ik zal me er bij neer moeten leggen en gewoon weer rustig wachten tot hij er weer opgaat -O-

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:42

Deze week de Run for Kika 2021 gelopen samen met Mad Max. En 1 dag een stuk met Aladdin.

Challenge van sponsorloop was 21 km in 10 dagen. max en ik hebben 24 km hard gelopen in 5 dagen.
226 euro opgehaald en het bedrijf waar ik voor loop, verdubbelt het bedrag. *\o/*


Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:08

@Tine Ollie van mij was net zo'n type :roll: kon haar af en toe wel wurgen bij het laden :x want ze liep er gewoon tijden dan weer prettig op en dan opeens was het weer een en al gedoe en had ik weer hulp nodig. Ik heb het op een gegeven moment maar geaccepteerd, wat overigens ook niets hielp (al dat gezeur over je hebt stress en je brengt het over op je pony nou echt niet bij Ollie ze was gewoon str&*nt eigenwijs :P :+ ). Moet wel zeggen dat het na de opstartproblemen toen ik haar net had nooit langer duurde dan hooguit 20 / 30 minuten, als ik het alleen deed, dan stond ze er uiteindelijk wel op. Maar iedereen hier weet dat een half uur laden met je paard terwijl je naar wedstrijd wilt of zoiets gewoon erg lang lijkt }:)
Maar moraal van het verhaal: soms is het niet anders :(:)
Spoiler:
En het hielp bij haar op een gegeven moment gewoon echt wel dat ik boos werd (ruk aan touw en zeggen nu is het afgelopen met dat gekl*&t ~~}> . Dan keek ze heel boos maar liep er wel op :P


Wat goed Janouk *\%/* +:)+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:39

Vhu, herkenbaar mbt laden..
Vriendin van mij had een paard..quarter horse...wilde nooit de trailer op....maar die was geïmporteerd uit usa..kende dus geen schuine laadklep.. ik nam haar paard altijd mee..liet haarvia de zijkant lopen en dan wipte ze altijd zo de trailer in..maar idd altijd wel even met duidelijk streng leiderschap...soms..is het niet anders...pijn heb ik ze nooit gedaan..maar t ziet er wel streng uit idd.. :+
Marga, top lekker samen in de wei.
Leuk tine fotoshoot
Janouk !! Knap gedaan _/-\o_ heel goed van je !!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:09

Ik had alleen met Ster (de NF) wel eens strijd met de traileropgang. Altijd met zijn tweeën, dan ging het goed. Moos ging er simpel op en Miepje heeft maar kort moeilijk gedaan nadat ze een keer met haar hoofd tegen het zeiltje gelopen is. Nu andere trailer en ze gaat weer als vanouds in een keer erop. Ze vindt het echt een uitje om mee te mogen.

Ik had in november de marathon van Valencia willen lopen voor KiKa, maar ben achteraf blij dat ik toch niet ingeschreven heb. Teveel twijfels of ik de sponsoring rond kreeg ... en toen kwam corona, en toen kwam de hernia.
Nu weer aardig in de lift: donderdag mujn langste After-Hernia-LongDistance-PR ... dertien km :')

Belker

Berichten: 15325
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:31

Dat is een leuke marathon Gem. Wij waren daar in 2019. Lia liep de halve.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 23:05

Janouk en madmax goed gedaan *\o/*
Gem ook weer goed bezig,heerlijk weer :j
Tja trailerladen....eigelijk kan ik het met al mijn ponys/paarden alleen met wat te snaaien voorin de trailer. _/-\o_

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 04:25

Respect Gem......13 km. {:} _/-\o_

Trailer laden is hier gelukkig geen probleem. Ze zijn allemaal alleen te laden en te lossen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:27

Janouk mooi aantal km neergezet.
HT, ik probeer het al heel lang met voer, dingen waar hij in de wei supergek op is. Hij eet het wel op hoor als hij er eenmaal instaat, maar het helpt niet bij het laden zelf.
Gem wat knap en fijn dat je herstel goed gaat.

Probleem is dat Thor blokkeert. Als hij eenmaal op de trailer staat is hij de rust zelf, niet bang of wat dan ook. Maar hetzelfde is bij de schuur. Daar kan ik ook niet in een rechte lijn op aflopen, dan staat hij ook meerdere keren stil, moet met een beetje geslinger en dan lukt het meestal met maar 1 keer stilstaan.

Boos worden werkt heel erg averechts. Heb ik 1 keer gedaan. Hij raakte toen compleet in paniek. Zo zielig.

Nou, ik heb me vandaag ziekgemeld voor mijn werk. Gisteravond kwam ineens een enorme hoofdpijn opzetten. Die heeft me de hele nacht wakker gehouden. Ik heb weet niet hoeveel pillen geslikt, maar niets werkte. Dus om 6 uur maar geappt naar directie dat ik niet kon komen werken. Daarna gelukkig nog even iets kunnen slapen. Ik ga zo even bij de paarden en geiten kijken (die hebben gelukkig al wel voer gekregen van manlief. En anders was het ook geen probleem, want hooi is er altijd) en dan maar een rustig dagje op de bank.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:43

Ik heb Rembrandt nu maar aangekondigd op fb want hij gaat goed. Maar ook omdat vanmorgen mevr G ook haar veulen heeft gekregen.
Een super mooi vos hengst veulen.
Ik was weer alleen. Gerrit naar zijn werk. 8.45 uur geboren. Maar met deze gaat alles goed. Volgens mij nu ook de melk gevonden.

Afbeelding

Beterschap tine

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:11

Knap ventje Baudyh en fijn dat Rembrandt verder opknapt nu lekker naar buiten het is vast beter weer bij jullie dan hier (harde wind bewolkt en +/- 10 gr.)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:30

Wat een heerlijk nieuws en hopelijk zien we de komende dagen wat foto's en filmpjes van het grut in de wei <3