[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:05

Superleuk Janouk.
Tine, haha voerbars ..ze gaan er vast aan wennen...dan rennen ze van de een naar de ander..hahaha

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:34

Nou ik zag die vreetzakken van mij dit direct doen.

Leuk verhaal Janouk.

Egeltje is waarschijnlijk weer in de winterslaap gegaan ik heb hem niet meer gezien de afgelopen 2 dagen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:31

Vanmorgen weer een buitenritje gemaakt, deze keer een andere bijrijder mee op Amerigo. Zo mooi om te zien hoe leuk ze het beiden vinden. En mijn eigen doel bereikt, 180 km in 2 maanden. Morgen staat er ook nog een ritje op de planning en dan doen we weer even rustig aan, want volgende week 4 dagen werken. Zal pittig worden.

Thor snapt het spelletje volgens mij al, Amerigo nog niet, maar ik denk dat hij er gisteren niets van mee heeft gekregen, omdat hij nog druk bezig was met zijn voeremmer.

Vandaag ook weer heel veel kunnen tolten, en dat gaat steeds met minder haperingen. Dan ben ik toch zo ongelooflijk trots op ons twee, want er was eens een mevrouw die zei dat Thor het niet kon en het ook nooit zou leren.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:52

Super Tine!
Is het de bedoeling dat je die voerplekken dan ook verplaatst of zoiets? Dat het nieuw blijft? Ik heb zoiets nog nooit gezien op een pp :o :) weet wel dat ze in Blijdorp ook allerlei dingen doen met verrijking van de leefomgeving bij veel diersoorten, dit is ook zoiets lijkt het :)

Wat een zalig weer vandaag zeg. Hoop dat jullie er allemaal van genoten hebben.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:42

Ja, steeds op een andere plek. Maar ik wil eerst dat ze het spel alletwee snappen, want vandaag heeft Thor alles opgesnoept volgens mij. En ik moet de stukken kleiner maken (had een hele peer gedaan), want nu namen ze een hap en lieten dan de rest alsnog in het zand vallen. En het is juist de bedoeling dat ze geen zand eten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:25

Vandaag hebben de heren weer hard gewerkt. Wilgen geknot, isolatoren op de palen gezet, en speelmateriaal klaar gelegd (boomstammen en autobanden opgehaald/uitgeladen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vanmorgen zou ik naar het bos, maar vanwege de mist maar in de bak gereden. Ging weer heel fijn. Galop linksom vindt Thor op de volte nog wel erg moeilijk, dus daar moeten we flink mee aan de slag. Maar wijken in stap en draf ging heel goed en slangenvolte in tolt ging zonder hapering, dus heel blij mee. Ook nog even gespeeld met WE hindernissen.
Nu klaarmaken voor een drukke werkweek, dus heel vroeg naar bed.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:31

Sterkte komende week Tine. Ik trek 4 dagen achter elkaar werken simpelweg niet meer dus probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Maar ik begrijp soms heb je geen keus :(:)

Nou jullie pakken het PP gebeuren serieus aan _/-\o_ _/-\o_

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:57

Lekker bezig Tine.
Sterkte met je werkweek.

Hier ook bezig geweest met palen de grond in. Als het draad en de isolatoren binnen zijn kan ik draadspannen en krijgen die van mij een track.


marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:24

Lekker bezig dames met PP.

Hier een rondje met Eef in de mist gereden en die kleiner gemaakt want hoe verder van het bos hoe kleiner het wereldje werd. En Eef vond het spannend, opdoemende hekken en palen die er al jaren staan :D

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:27

We hebben vandaag draad gespannen dus de track is nu omheind. De komende periode mogen ze er steeds een uurtje op zodat het gras langzaam weg gaat.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:36

Belker, ziet er heel mooi uit !!
Jaaa..de mist...de honden vonden het geweldig spannend...reeën stonden vlak naast het pad..en bleven staan, zagen ons niet..en blijkbaar rokwn ze ons ook niet.....we waren er snel voorbij dus ze hadden geen stress van ons..aten gewoon verder..

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:40

Wat een fijn stuk Belker en denk vooral zanderige grond? Dat is zo prettig.

Nog steeds de moed niet opgevat naar stal te gaan voor mijn tweewieler of gewoon ff langs te gaan. Word onderhand dingetje dus wil gewoon echt ff komende dagen langs of zoiets...

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:12

VHU, wat voor tweewieler heb je? Ga je die verkopen?

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:40

Ja die wil ik kwijt. Het is echt een hele goede degelijke tweewieler van Meijer, dat is vergelijkbare kwaliteit van bijv Hans vd Mee. Donkerblauw. Cobmaat. Kan vanaf 1.40 t/m 1.65 ongeveer. Geen onafhankelijke bomen hoor maar rijdt werkelijk super. Zware kwaliteit. Spoorbreedte 1.25. Verstelbare bomen / bank.

Afbeelding

Hier beetje slungelige foto zeg maar met Jenn ervoor dat ik alles nog op maat moest maken. Zitten goede remmen op, werkt prima (remschijven), banden ook prima.

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:56

De paarden genieten ook van de track

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:47

Belker, geweldig filmpje, ze genieten er duidelijk van!
VHU mooie wagen. En ik snap heel goed dat het moeilijk is om naar stal te gaan. :(:)
Marga heeft in de mist buiten gereden. Dapper. Ik zag dat echt niet zitten, vond de bak spannend genoeg ;-)
Janouk hoe gaat het met de patienten?
Baudy hoe gaat het bij jou?
Bianca is vast aan het afkicken nu met de honden. Alhoewel, s morgens is het nog goed koud ;-)

Hier vandaag een lekkere buitenrit gemaakt met Thor. We kwamen een tweespan tegen, dat was wel een beetje spannend, dus ik was aan de zijkant van het pad gaan staan, zodat Thor alles goed kon zien en als hij raar zou doen, het tweespan niet in de weg zou zitten. Hij vond het dus wel een beetje spannend, maar heeft niet gek gedaan. Nou ja, toen ze voorbij waren wel, want hij wilde niet verder met de route die ik wilde. Steeds achteruit de struiken in. Dus toen maar achteruit het pad opgestuurd dat ik wilde rijden, want afstappen met mijn voeten is nu echt geen optie. Na een paar meter weer omgedraaid en toen liep hij weer goed verder. Heerlijk veel getolt. Daar geniet ik zo van!! Vooral ook omdat iemand me heeft gezegd dat hij het niet kon en ook nooit zou leren. Lekker puh denk ik dan hihi.

Afbeelding

Afbeelding


Gisteren naar de osteopaat geweest en zij denkt mijn voeten wel weer goed te krijgen. Ik hoop het echt, want wil zo graag weer wandelen met de honden en met Thor. Zit nu geloof ik al 12 weken stil. Echt niets voor mij.

De heren hebben vandaag een begin gemaakt met een idee voor onze PP, dus ook daar gaat het langzaam steeds meer ergens op lijken. Zo leuk. Nu wachten tot de nachten niet meer zo koud zijn, zodat de paarden op het gras van de track kunnen.
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:18

Tine.... afkicken..ja..ging ineens snel..want spieren hebben allerlei ontstekingen momenteel.....dus als ik kán gaan trainen doe ik het, maar lukt nu maar max 3x p.wk..terwijl ik normaal wel elke dag ga..gelukkig vinden de honden het niet erg...die vermaken zich thuis ook prima...
Tine buitenrit gemaakt, super. En je voeten....waardeloos hoop dat t helpt..de osteopaat..
Vhu heel mooie tweewieler !
Janouk..ik zag aladdin foto's op fb <3
Baudyh, hoe gaat het met de merries...1e veulen weer in zicht ?
Belker..heel gaaf !!

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:21

Wat balen Biancacoo, sterkte.

Wat leuk Tine, ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is.

Ik heb vandaag 75 bottelroosstruiken geplant...... we hebben straks een heg van 15 tot 20 meter van bottelroos. Mij benieuwen hoe dat eruit gaat zien.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:54

Thanks Belker.. zal wel wegtrekken komende dagen.... het was mooi plantweer, Dat word vast mooi Belker. :j

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:48

Belker die maken er graag gebruik van lekker racen. En straks een heerlijk geurende heg.

Bianca sterkte.

Tine lekker aan de rij geweest en dan vind Thor een zandbad fijn.

Hier ook buiten aan het werk geweest.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:48

Vanmorgen gesprongen met Thor. Voorgaande keren stopte hij aldoor, en als er een balk viel was er dikke paniek. Maar vandaag deed hij het super, geen eens een hapering op de hindernis af. En geen paniek bij vallende balken. Zooo blij mee. We hebben niet hoog gesprongen, vooral ook omdat ik het toch wel erg spannend vond, maar dit werkt erg goed voor het vertrouwen. Hopelijk binnenkort weer. Kan alleen als zoonlief thuis is en ja, die is nu heel vaak weg, want minstens 6 dagen per week naar de manege _O-

Afbeelding

En de heren hebben nog wat gespeeld met takken. Onze PP komt iedere dag een beetje verder klaar.
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:10

Heerlijk die bezigheden met de PP's! Gaaf flimpje Belker *\o/*
Wat leuk Tine dat springen *\o/*
Hoop dat je snel weer goed in je vel zit Biancacoo lijkt me geen pretje -O-
Hoe is het met je kudde Janouk?
En hier ook benieuwd naar de veulentjes die er aan zitten te komen bij Baudyh <3

Ik heb mijn tweewieler als het mee zit verkocht, dus zal echt langs stal moeten deze week om hem even op te poetsen voor als hij opgehaald wordt. Gaat ook wel goedkomen hoor. Moet er gewoon even doorheen >;)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:20

Joehoe, de track is (voor een klein stukje, voorlopig doen we nog strookbegrazing) open.

Afbeelding

Afbeelding

VHU sterkte.
Bianca, ook sterkte

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:56

Het komt wel goed hoor. Kan nu elke maand sparen terwijl ik niet eens echt zuinig doe, dat is ook wel eens prettig na al die tijd erg afzien :P :o

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:29

Wat leuk dat jullie weer veulens willen.
De eerste was 3 maart uitgerekend maar heeft nog geen zin.
En de 2e eind maart en de 3e begin april.
Dus ze gaan komen als het goed is.
We zijn er deze winter wel achter gekomen dat we echt te veel paarden hebben. We hebben het te druk met winkel en schoonmoe en Gerrit nog
Altijd niet de oude na Corona.
Er moet wat weg. De eerste vanavond te koop
Gezet. Hopelijk wil dat een beetje.

Ik ben zelf herstellende van een gekneusde rib. Gaat nu eindelijk weer een beetje.
Hopelijk maken de veulens wat goed want tot nu toe is het nog geen mooi jaar.