[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:39

Vanuit hier dezelfde wensen voor iedereen [&] <:) :){

Gelukkig was corona test negatief. Dus kon gistermiddag weer normaal boodschappen doen (naja, voor wat tegenwoordig normaal is).

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:05

Nou, vanmorgen kwam het hier best naar beneden, dus mijn lange regenjas aangedaan, want ik had met Thor onze eerste cavalettiles. Wat deed hij het goed. We zaten met 2 dressuurpaarden in de les, maar volgens zoonlief deed Thor het het beste (en dat terwijl hij geen fan is van Thor ;-) )

Nu schijnt wel de zon, hopelijk droogt alles weer een beetje op, want er staan wel erg veel plassen in bak/wei.

Vanavond lekker pakjesavond, met zijn drieen. We hebben elk voor de andere 2 een surprise en/of gedicht gemaakt. Lekker warme chocomel met slagroom en banketstaaf :Y)

Fijne dag allemaal!

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:11

Het is hier de hele dag zonnig maar heel koud.
Lekker paardenochtendje

Belker

Berichten: 15366
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:57

Hier wat bewolkt en af en toe zon.
Ik heb een hooiruif gemaakt van douglashout wat ik over had. Et 5x5 ijzeren matten ertegenaan. Hopelijk werkt het.
Afbeelding

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:15

Belker wat een kunstwerk
Leuk tine dat thor zo leuk meedoet
Biancacoo: HUSSENweer brrrrr

Belker

Berichten: 15366
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:57

Afbeelding
Het werkt.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:35

Belker supergoed gelukt de hooiruif !
Vhu *\o/* gelukkig niet positief.
Tine druk met Thor, goed bezig.

Heerlijk koud hussenweer idd... we genieten ervan...ze hebben het zo naar hun zin nu...

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:44

Lekker bezig dan Biancacoo *\o/*
En wat een handige constructie Belker _/-\o_

Hier lekker rustige zondag. Nog wat dingen opgehangen en opgeruimd van de verhuizing. Stuk gelopen met de honden. Van de week komt iemand kijken voor mijn wagen.

Tuig en zadel verkoop ik nog niet. Poetsspullen en hoofdstelletjes etc ook niet.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:31

Dat klinkt alsof je toch stiekem nog weer aan een eigen paardje denkt, Vhu'tje ... :oo

Biancacoo: bij 'hussen' moet ik altijd denken aan een uitspraak van mijn moeder: "Hussen hussen met je neus er tussen". Ik weet alleen niet meer waar het opsloeg, maar het eindigde met een duim tussen wijsvinger en middelvinger dat dan je neus moest voorstellen :D .

Belker, altijd fijn als je knutsels goed werken!

Ik heb vandaag na twee maanden en twee weken na de herniaoperatie eindelijk een boswandeling van een uur kunnen maken. Had gehoopt dat het herstel wat sneller ging en ik nu op mijn eerste km'tje joggen zat. Maar helaas. Gisteren voor het eerst op asfalt een rondje koets gedaan. Raakte helaas de weg een beetje kwijt en moest uiteindelijk over onverhard hobbelpad. Geen succes, Miepje was ook een beetje nukkig. Die wilde vooral draven, terwijl ik een staprondje wilde.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:22

Citaat:
Dat klinkt alsof je toch stiekem nog weer aan een eigen paardje denkt, Vhu'tje ... :oo


Nee hoor zeker niet op korte termijn. Kan het me gewoon niet veroorloven helaas.

Geweldig verhaal van je moeder hahaha.

Voorzichtig Gem :(:)

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:23

Gem doe nou maar voorzichtig! Hussen hussen met je neus ertussen, was het antwoord van moeders als je vroeg wat voor avondeten je zou krijgen....

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:44

Ipsilonka schreef:
Gem doe nou maar voorzichtig! Hussen hussen met je neus ertussen, was het antwoord van moeders als je vroeg wat voor avondeten je zou krijgen....

Jaaaaaaaa, dát was het! En Reut met Fleut, ook zo eentje :D . En Mondsteeksels :') .

Koetsen laat ik idd maar weer even voor wat het is. Stalhouder en instructeur rijden beiden ook, dus Miep komt wel aan haar beweging. In het nieuwe jaar gaan we opnieuw tweespan oefenen. Lekker veelzijdig paard ervan maken.

Morgen zwemmen, rug ontlasten en benen sterker maken. Eigenlijk heb ik een hekel aan zwembaden. Koud, chloor, ik in badpak :brr: :') . En me vandaag aangemeld bij de fysiotherapeut. Kijken wat hij voor me kan doen om me op een verantwoorde degelijke manier weer richting hardlopen te kunnen laten werken.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:20

Ik ben dan zo'n type wat vrijwillig in het zwembad plonst als ik maar even de tijd heb. Heb het dus ook weer opgepakt. Heerlijk. Ben nu paar keer geweest en dan merk je ook dat het alweer veel makkelijker gaat. Heb vroeger wedstrijd gezwommen, dat fanatieke zit er nog altijd ergens in :+

Bij ons was het een broodje met gebakken spinnen :+ }:0

Voor mijn benen ben ik een paar keer naar een revalidatie-sport-fysio geweest. Paar keer bedoel ik paar keer traject van weken /maanden en in één geval van ruim een jaar :) Dan deed je heel gericht sportieve revalidatie oefeningen in een fysio ruimte met lotgenoten zeg maar. Was behoorlijk intensief programma in alle gevallen stond ik zo'n 3x per week in de sportzaal. Werkte heel goed om je weer een beetje in de running te krijgen (letterlijk).

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:28

Ik hou wel van zwemmen, maar eigenlijk altijd in rivierwater of zee. En op vakantie op een warm eiland ga ik ook wel met dochter het zwembad in, maar meer om afkoelen en kunstjes te doen :+ .

De fysio waar ik heen moet is in het fitness-centrum, dus het zal ook wel sportgericht zijn denk ik.

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:53

Oh zwemmen wil ik ook erg graag weer doen, het zwembad zit hier op loopafstand! Ik wil graag eens aquajoggen proberen om mijn conditie te verbeteren. En er zijn nog tal van andere sporten in dat centrum om te doen in het water.

Sorry dat ik zolang niet heb gereageerd, de paarden staan op een laag pitje. Wel natuurlijk wekelijks les weer met Jorie. Over Jorie gesproken, ik heb hem dit jaar alweer 5 jaar, tijd gaat snel: [EJL-ITP] Een Jaar Lang ITP
Hij staat vandaag ook op de voorpagina met de foto waarop hij voor het eerst ingespannen stond. Je ziet hem echt denken op die foto "Help, wat is dit? Wat doen ze met me". :+
Alex staat momenteel helemaal stil, want ik heb afgelopen weken weinig tijd gehad en het weer was rot.

Belker

Berichten: 15366
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:28

Ik zwem al jaren niet meer......

Ik had dit uitzicht vanmiddag :knuffel:

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:50

Het zwemmen was eigenlijk heerlijk, had alleen de hoop dat ik mijn haren en oren droog zou houden met een Speedo-badmuts. Not 8)7 . Verder ging veel beter dan ik had verwacht. Drie kwartier baantjes rugcrawl op techniek proberen te zwemmen en tien minuten helemaal ontspannen in het therapiebad met warm water. Ik kan blijkbaar alleen echt geen maat houden, waarschijnlijk toch te 'fanatiek' en nu wel veel reactie in dat rotbeen. Gelukkig morgen fysio, dus dan kan ik het hem meteen voor de voeten gooien :\ .

Haha, daar word je wel vrolijk van, Belker!!

Jorex, ja hier ook. Je kunt op tig dingen inschrijven, inderdaad ook aquajoggen en aquacycling etc etc

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:59

Uhhh gem ,een speedo is om iets bij elkaar te houden,niet om droog te houden O:)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:37

happytime schreef:
Uhhh gem ,een speedo is om iets bij elkaar te houden,niet om droog te houden O:)

Yep ... daar kwam ik helaas ook achter _O- . Zonde van die 8,50 euro :') . Toch denk ik wel dat ik hem blijf dragen.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:28

Gem rustig rustig, niet te hard van stapel lopen.

Zwemmen trek me nu helemaal niet brrrrr :brr:

Biancacoo voor jou hussen is het nu goeeeeed.

Belker die stuiterbal _O-

VHU snap wel dat je het tuigspul houd, je krijgt er toch weinig voor. En je weet nooit.

Hier net de veearts weer gebeld want Pep begint weer een beetje te stinken uit neus en om medicijnen gevraagd. En in overleg proberen we hem zo schoon mogelijk aan te leveren in januari voor de operatie. Dus mannetje krijgt novocam en straks sulfatrim.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:41

Ik vind persoonlijk 3 kwartier toch weer erg lang Gem... om mee te beginnen... :(:) hoop dat de fysio je een mooi schema kan meegeven :list: +:)+ en dat je je daar dan mooi aan kan houden O:) ~~}> :(:)

Lekker bokken *\%/*

Nou precies Marga1 het is echt goed kwaliteitsspul. Vind dat zonde om zo weg te doen. Mooi Kieffer en mooi Ideal tuig, allebei zware kwaliteit marathon.

Die Pep... hoop dat hij wat zooi nog kwijt kan raken zo...

Nou ik vond het errrug koud vandaag op m'n fietsje fijn weer voor jou Biancacoo maar vond het wat minder :))

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:32

Zwemmen vind ik heerlijk, maar vaak het water net te koud. Tijden voor baantjes zwemmen zijn altijd van die onmogelijke tijden.

Gisteren mooie post ontvangen

Afbeelding

Nu wil ik nog een keer een echte Biancacoo aan de muur :-)

Vanmiddag na school nog dressuurles gehad, en voor het eerst bezig gegaan met wijken. Hij kon dit wel een beetje, maar het werd bij vorige ruiter vooral gebruikt om hem in de tolt te krijgen, en nu moet hij gewoon wijken. Zo geweldig om te zien hoe hij zijn best doet.

Belker

Berichten: 15366
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:14

Wat Tine. Ook zo een mooi Janouk aan de muur straks.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:39

Janouk weer mooi gedaan 8-)
zwemmen doe ik in de sauna of op gran canaria(zwembad ene kant erin andere kant eruit)maar in de zee daar.....heerlijk in de hoge golven

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:18

Wat mooi Tine. Past zo'n mooi ouderwets lijstje omheen <3

Jaaaa zwemmen in zee. Dat vind ik toch zo heerlijk. Zonder kwallen en viezigheid uiteraard :+
Kaap-Verdië had tot nu toe de mooiste zee die ik ooit heb gezien / ooit in ben geweest. Dat water was zo helder. En de golven mega.