[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15378
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:36

Heerlijk Janouk, wcht genieten.

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:06

Wat zalig <3

Hier erg druk.
Na mijn scheiding heb ik eerst een poos in een zeer kleine huurwoning in een hele slechte wijk gebivakkeerd. In augustus vorig jaar heb ik toen mijn appartementje gekocht, superleuke wijk, woon er fijn maar... Nu twee weken geleden heb ik via een woningbouwvereniging de kans gekregen mee te bieden op een groter appartement met voor- en flinke achtertuin, aan een park (en vrijwel naast Blijdorp de dierentuin), echt ontzettend leuk en zo fijn voor de honden ook. Ik stond daar nog steeds voor ingeschreven, komt eigenlijk nooit voor dat er zoiets beschikbaar komt, zeg maar gemiddeld 1 per 2 jaar of zoiets. En nu is mijn bod geaccepteerd *\%/*
Dus ik ga weer verhuizen :+
Nu regelen verkoop huidige appartement, hypotheek, verhuizing, moet nog eea worden verbouwd etc etc B-) =:)

janouk
Blogger

Berichten: 17925
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:26

Wauw super!!!!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:51

Heerlijk VHU'tje!!

Belker

Berichten: 15378
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:52

Wat gaaf VHU, gefeliciteerd. Mooie plek.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:53

Jeetje VHU, wat leuk. Wel weer drukke tijd op komst

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:33

Super goed bericht VHU +:)+

happytime

Berichten: 1251
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:45

Vhu wat een geweldig nieuws *\o/*

Renske_W

Berichten: 13850
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:21

Wat fijn VHU!

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:36

een buitenkansje dat je gegund is VHU *\%/* en nu regel regel :list:

baudyh

Berichten: 4303
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:53

Fijn VHU het is je gegund

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:38

Vhu, dat is geweldig leuk nieuws!!
Super ! *\o/*

Jorex

Berichten: 10021
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:47

Wat leuk VHU!
Hier kunnen we ook eindelijk bijna in ons appartement. Na bijna 2 maanden is de koelkast er volgende week. Morgen het bankstel.

Bij mij staat het mennen even op een laag pitje. Ik had vorige week veel pijn en afgelopen dagen was het te heet voor shetlanders in wintervacht om iets te doen. Dus ik dacht dat het vandaag wel leuk zou zijn om even weer tweespan in te spannen. Jorie had andere plannen. Na eerst een kwartier goed te hebben rondgestapt, ging hij uit zichzelf aan draven. En Alex ging mee, dus ik wilde ze weer naar stap hebben, want het was zonder opdracht. De kar rammelt nogal heel veel meer in draf dan in stap en toen ging Jorie. En Alex ging mee. Tja dan kan ik hoog of laag zingen en op mijn kop gaan staan en hun monden kapot trekken. Maar luisteren deden ze niet meer totdat Jorie Alex dwong om door een paar prikpaaltjes heen te gaan. Toen had ik weer contact met Alex en kon ik ze in een hoek van het land zetten. Maar tweespan gaan ze niet weer, alleen lange lijnen. Alles is nog heel, ik ben bont en blauw want ik heb de gehele kar over me heen gehad. Hoe weet ik niet precies, het ging zo vlug nadat we over de paaltjes heen gingen. Ik zal morgen wel niet kunnen lopen, maar ik was blij toe dat Alex wilde stoppen. De kar rammelde namelijk nog meer in galop. Het was vandaag nooit de bedoeling geweest om te draven en al helemaal niet galop, omdat ik Jorie eerst in stap ook volledig chill wilde hebben in tweespan net als bij het oefenen met lange lijnen. Maar hij vond de kar duidelijk niks. Dus waarschijnlijk gaan ze pas weer tweespan voor een nieuwe kar met rem, want ik vertrouw deze voor geen meter meer al is hij wel stevig gebouwd. Misschien Jorie in enkelspan eraan laten wennen, maar voorlopig mag ie weer in het hok.

Edit; ik ga zo verder terug lezen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:07

Jorex,
Wat zul je geschrokken zijn....was je in je eentje ?
Ik heb zelfs de shetlanders niet in mijn uppie beleerd om tweespan te gaan lopen...altijd met een goede hulp erbij...en dan nog moet de basis er zijn voordat ik ze uberhaupt maar voor een kar ging zetten..
Ik hoop dat je zelf niet al te blauw bent..en dat je hulp hebt volgende keer... niet leuk om zo'n ervaring op te doen. Sterkte met je blauwe plekken...

Jorex

Berichten: 10021
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:22

Ik had 2 man sterk erbij staan, waarvan eentje altijd meeloopt en de andere wilde ze nog keren, maar het mocht niet meer baten en kennelijk deed hij daarna een poging om de kar aan de achterkant te pakken, maar ook daar was hij niet vlug genoeg voor. Basis is er, ze weten beide zowel in stap als in draf hoe het is om samen te lopen, de enige toevoeging nu was de kar. Ik heb de afgelopen maanden veel geoefend met lange teugelen in tweespan en ze lopen dan heel goed samen, ik oefen tot wel 3 keer per week met ze zo. Ik vind dat echt heerlijk, dan krijg ik zelf ook wat beweging. Gisteren wel uitgespannen en nog een paar rondjes lopend zo door het land gegaan, want hij ging ervandoor op dat deze kar meer herrie maakt dan de sulky en vooral ook anders herrie dan dat hij gewend. Al men ik hem wel perfect in de menles met rammelende karren erbij in, maar dan zit het natuurlijk niet achter zijn kont. Dus dat is vooral de reden dat ik meteen uitgespannen heb, omdat hij ging op het geluid van de kar, dus dan probeer ik het liever niet opnieuw. Vandaag weer geoefend in het land met de sulky en Jorie, want anders durf ik hem ook niet meer enkelspan te mennen en dat zou zonde zijn. Het ging zelfs zo goed dat hij beide galopjes gedaan heeft en vanuit galop op 1 ho stilstond. Nu weet ik dus zeker dat het puur de kar is. Dit was vandaag in hetzelfde land, alleen dan met zijn eigen vertrouwde sulky erachter. Verder hou ik het wat tweespan betreft maar bij wandelen nu, weer terug naar het lange teugelen.
Afbeelding

@Tine, alsnog gefeliciteerd met je punten in de dressuur en Thor.

@Janouk wat een heerlijke foto van de hei, jaloers. Ik heb hier weinig bos en het enige bos wat dichtbij zit, daar ligt al een jaar een boom over het menpad dus dat zegt wel hoe goed staatsbosbeheer onderhoud doet :+

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:29

Vandaag na 4 weken Rocky weer voor de wagen gehad. Op 2 kleine dingen na deed hij het echt super goed en ik heb zelf ook een beste tijd gestuurd, stap en draf en ook al echt dressuurmatig bezig kunnen gaan. Heel blij met deze vooruitgang, en dat nadat hij er 4 weken niet voor had gestaan en dit zijn ik denk 9e keer was. Dit gaat wel goedkomen. Maar instructeur zei ook, het is een pony met een heel sterk karakter. Hij maakt het me niet altijd makkelijk.
Zometeen nog lesje geven met Amerigo en dan klaar maken voor het weekend.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:19

Jorex, wat goed dat enkelspan meteen weer vertrouwd en goed ging _/-\o_
Tine, brave rocky _/-\o_

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:43

Dank jullie wel :*

@Jorex wat vervelend zeg... weet wel dat als een tweespan wil wat het wil en dat is niet wat jij wil dat jij weinig meer te willen hebt :o en dat hoeft niet eens in galop te zijn. Ben een keer met toen mijn tweespan welshjes (A'tjes) echt aan de kletter geweest in uitgestrekte draf. Was geen houden aan.
Fijn dat enkelspan wel weer goed ging. Dan dat maar even. Maar leuk is anders :(:)

Nou vandaag zowaar op het erf gestapt op Jenn <3 ik was in de round penn bezig maar dat zijn steeds rondjes zijn we onderhand wel klaar mee. Dus dacht ik we gaan gewoon op het erf stappen en op de oprijlaan. Ze deed het super (zo'n 15 minuten opgezeten nu).

En die Rocky die is cool Tine, wat leuk! En wat knap van jezelf ook +:)+

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:54

Wij hebben er nu een enorme wei bij om in te dressuren en vaardigheid op te bouwen. Niet helemaal kaarsrecht-hoekig, maar in 1,7 ha kun je gemakkelijk op veel manieren twee ringen kwijt.
Vandaag dus heerlijk getraind en ook minutenlang de galop mee kunnen pikken ipv alleen rechtuit over een bospad. Dus mooie voltes kunnen oefenen. En dan steeds een grote ronde stappen langs de hele omheining om op adem te komen zonder dat ze door het zand hoeft te trekken. Erg fijn.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:06

Jorex heftig, hoop voor je dat de schade meevalt. Hier ooit een pony aan de kletter geweest en die heeft nooit meer voor de wagen gestaan. Daardoor heb ik 30 jaar niet meer op de kar gezeten.

VHU Jenn is zo braaaaaf.

Gem wat fijn een grote oefenwei. lekker afwisselen.

happytime

Berichten: 1251
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:37

Gem,wat heerlijk zo'n baan om heerlijk te trainen,ik heb wel de ruimte maar niet de vlakte met de bunkerstukken erin.ging er ooit met mijn concourswagen in...van handveranderen in middendraf,tjonge kwam tegen een opstaand stuk betonrand...vloog bijna vd wagen,gelukkig had concourswagen goede bladveren _/-\o_

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:13

@HT ik heb beeld :oo := gelukkig dat je bleef zitten!
@Gem wat heerlijk zeg zo de ruimte. Dat mis ik dus enorm met mennen bij mijn huidige stal. Kan wel op de wei maar die staat vol met hindernissen en aan 3 zijden flinke sloten. Vind dat ook niet zo'n succes (zonder afrastering). In de bak gaat niet ivm toegangshekje. Is te smal voor de wagen :+
Heb wel erg fijne pensionbaas dus zal hier mee moeten dealen maar goed ideaal is anders.
Vandaar ook mijn rij-acties, wil toch wat met haar doen behalve wandelen en freestyle.

baudyh

Berichten: 4303
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:29

Jeetje wat groeit Patrick hard Martine. Zag de foto’s van jullie leuke weekend voorbij komen op fb. Nog ff en hij moet aan een paard ipv een pony.

Ik ben inmiddels weer bijna een week thuis van vakantie. Het was heerlijk en wat mis ik het mooie Griekenland en de warmte.
Ik zit in “ thuis quarantaine “ gelukkig is mijn thuis groot maar zal blij zijn als ik donderdag me weer vrij mag bewegen.
Heb geen klachten, had ik ook niet verwacht. Denk dat ik hier in de supermarkt meer kans loop dan daar. Zelfs niet in het vliegtuig. Want ik had heen en terug een super plek. Rij 1. Met naast me leeg en terug ook achter me leeg.

We hebben er ook een nieuw paard bij. Was niet de bedoeling maar we hadden nog een tuigpaard veulen die eigenlijk niet goed genoeg was dus die geruild met een beetje bij betalen.

Afbeelding

Meet blitz een 14 jarige gelderse ster merrie.
Eigenlijk niet veel Gelders aan.
Vader is de dressuur hengst glock’s voice en moeder is een tuigpaard.

We gaan voor volgend jaar een mooie hengst voor haar zoeken.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:55

Baudy bijna uit de quarantaine, en nieuw paard erbij.


Ja Baudy, groeit echt te hard. Zit hier flink te janken. We hebben zaterdag bij het losrijden voor de dresuur een bod gekregen en dat hebben we geaccepteerd. Ons hart zei nee, maar ja, over een jaartje (waarschijnlijk veel minder, want Patrick groeit enorm hard) moet je maar iemand zien te vinden die dit bedrag ervoor neer wil leggen. Ik heb het er erg moeilijk mee. Net of ponys wegwerpartikelen zijn. Patrick weet ook nog niet of hij een paard wil (ik denk dat hij er veel moeite mee heeft om weer afscheid te nemen). Ik hoop het uiteraard wel, vind het zo leuk om samen met de sport bezig te zijn of lekker op buitenrit te gaan. Maar goed, ik wil het niet afdwingen, het is zijn hobby, dus het moet zijn keuze zijn. Komende zaterdag brengen we Rocky naar zijn nieuwe ruiter. We hebben er wel een goed gevoel bij. De jongen kan goed en netjes rijden.

baudyh

Berichten: 4303
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:08

Ik snap dat het moeilijk is voor jullie allemaal maar denk dat jullie er goed aan doen. En wat je zegt soms moet je doorpakken. Als het geld goed is zeker. Gewoon langzaam op zoek naar een klein paard met een beetje geluk kan hij daar dan weer jaren mee voor uit.
Het gaat het om erg snel, nog maar een paar jaar terug voor mijn gevoel hobbelde hij op de witte pony en nu....