[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:15

Wat ben ik ongelooflijk trots op Thor. Vandaag hebben we onze allereerste TWE wedstrijd (sowieso onze eerste wedstrijd samen) gereden. Ik vond het allemaal wel erg spannend, want Thor was er eigenlijk nog niet klaar voor, hij vindt veel dingen nog best erg spannend. Maar wow, ,wat heeft hij zijn best gedaan en zichzelf overtroffen.

We begonnen met de dressuurproef. Toen we net de baan inkwamen vond Thor alles erg spannend, over de hoefslag rijden zat er echt niet in. Na 3 rondjes toch maar aangegeven klaar te zijn, je kunt onmogelijk eindeloos blijven rijden vind ik. Toen ik eenmaal de proef begon, deed Thor het super goed, nergens meer van geschrokken. Omdat ik een foutje had gemaakt (je hebt verplichte onderdelen, maar mag zelf weten waar je ze uitvoert; alleen bleek dat toch niet helemaal te kloppen, de voltes 20 en 15 meter moeten bij dezelfde letter uitgevoerd worden. Tja, dat wist ik niet, dus daar 2 lage punten gescoord.), zijn we daar als 5e geeindigd, maar nog wel met 70% (geen idee of dat in deze tak van sport veel of weinig is).

Daarna mochten we de stijltrail rijden. Hier voorzag ik behoorlijk wat problemen, want onder andere de roundpen kreeg ik bij een eerdere les echt niet voor elkaar. Omdat Thor bij de kruik opdracht niet bij de tafel in de buurt komt als ik dat met mijn rechterhand wil doen (ik ben rechtshandig), toch maar gekozen om alle opdrachten dan linkshandig te doen. Dat was een goede keuze. Alle opdrachten zijn gelukt. Ik was zo ongelooflijk trots op hem dat ik er tijdens de trail gewoon emotioneel van werd ;-). Hier scoorden we een derde plaats met 72,7% .

Tenslotte nog de speedtrail. Eigenlijk was ik van plan die gewoon in een rustig tempo te rijden, maar hij voelde zo goed en liet zich zo goed sturen, dat we gewoon een tandje harder hebben geprobeerd. En dat leverde gewoon een 2e plaats op (6/100 seconde sneller dan de nr 3)

Overall 2e plaats geëindigd met deze geweldige jongen en mooie prijzen gewonnen.

Wat ben ik toch blij dat ik Thor mijn paard mag noemen. Wat een inzet, wat een werklust. We krijgen steeds meer vertrouwen in elkaar.

En ook weer alleen op de trailer gekregen.

Afbeelding

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:51

Deftige Thor daar kan je trots op zijn Tine.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:53

Leuke foto tine

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:55

wat super gaaf tine
toppertje die thor +:)+

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:00

Wat super Tine.

Ik ben net terug van een lang weekendje Luxemburg. 2 dagen buiten gereden. Was genieten. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:37

Belker ziet er goed uit.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:38

Heerlijk Belker

janouk
Blogger

Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:41

Top, belker

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:57

Heerlijk Belker!
Ik mag over een ruime 2,5 week weer een lang weekend naar het Müllerthal in Luxemburg met manlief en hond.

De rust op stal is als een soort lockdown terug gekeerd. Vorig weekend zijn de twee paarden van mijn voormalig instructrice weggegaan, die staan nu aan hun eigen huis. En ook de vier paarden van de Amerikaanse springdame zijn verhuisd omdat er weinig handel is in springpaarden.
Dus... ik ben als enige overgebleven van de laatste lichting en uiteraard staan de paarden van de springtweeling er nog. Gelukkig kan ik het goed met hen en hun moeder vinden.
Was een beetje bang dat Miepje stennis zou maken omdat haar twee maatjes weg zijn, maar er is een Zangersheide schimmeltje voor teruggekomen. Hij en zij ... love at first sight :D . Knuffelen als ze langs elkaar in de wei staan en zij vindt het allemaal nog goed ook :') . (het is dan ook wel een héél knap ventje :D )

janouk
Blogger

Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:24


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:44

Zo gaaf Janouk... zo onwijs mooi dat Anton op pad kan met jullie !!
Belker genieten zeg.
Tine. Leuk met Thor.
Gem..verliefde miepje.. hahaha

Hier man en zoon verkouden thuis... ze moeten nu dus getest worden...anders mogen ze niet naar school of naar het werk... :n denk dat ze gewoon koutje gevat hebben... maar toch geen fijn idee....
Mijn werkgever wil graag dat ik thuis blijf... tot we de uitslag hebben...logisch....rare tijd zo..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:07

Vanmorgen weer fijne dressuurles ohz gehad met Thor. Nog even proefje geoefend voor de onderlinge dressuurwedstrijd komend weekend. Zegt mijn instructrice ineens dat we tzt gewoon echt de ring in moeten gaan. Whahaha, ze zien me aankomen. Nou ja, het zou wel grappig zijn.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:28

Biancacoo schreef:
Zo gaaf Janouk... zo onwijs mooi dat Anton op pad kan met jullie !!
Belker genieten zeg.
Tine. Leuk met Thor.
Gem..verliefde miepje.. hahaha

Hier man en zoon verkouden thuis... ze moeten nu dus getest worden...anders mogen ze niet naar school of naar het werk... :n denk dat ze gewoon koutje gevat hebben... maar toch geen fijn idee....
Mijn werkgever wil graag dat ik thuis blijf... tot we de uitslag hebben...logisch....rare tijd zo..


Ja het is een rare tijd bianca. Ik zit nu heerlijk in Griekenland waar bijna geen besmettingen zijn. De Grieken veel strenger zijn met de regels. Loop veel met mondkapje ( wat niet erg is hoor, alleen maar goed) maar nu in ene code oranje en straks dus 10 dgn quarantaine. Ik ga me er niet druk om maken. Geniet nog heerlijk

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:32

Thor gaat top zeg Tine. Super
En Anton gaat ook als een speer. Geweldig
Ziet er goed uit belker.
Vhu was ook op pad geweest zag ik op fb

De meeste hebben het via fb wel vernomen ik zit heerlijk op Zakynthos. Voor de eerste keer alleen. Valt me niks tegen.
Lekker warm vandaag 34 graden. Op peppen voor de koude maanden straks

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:11

heeerlijk baudyH {:}

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:29

Ht :(:) je bent een Bikkel !! Moest ik gewoon ff kwijt.. :j
Baudyh, geniet er lekker van !!
Belker, je uitstapje ziet er fantastisch uit !! Wat zul je genoten hebben.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:44

Vandaag reden Thor en ik onze allereerste (onderlinge) dressuurwedstrijd onder het zadel. Wat heeft hij de afgelopen tijd ontzettend veel geleerd. Hij liep echt heel fijn.

Er zijn uiteraard nog verbeterpunten, maar de bak was ook gewoon erg zwaar, dus sommige onderdelen kwamen wat minder goed uit de verf. 212 punten en een heerlijke 1e prijs.

Wat ben ik wederom super trots op en blij met mijn vriend. We gaan samen nog zoveel doen, genieten en bereiken❤

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:45

Biancacoo schreef:
Ht :(:) je bent een Bikkel !! Moest ik gewoon ff kwijt.. :j
Baudyh, geniet er lekker van !!
Belker, je uitstapje ziet er fantastisch uit !! Wat zul je genoten hebben.

Sluit ik me helemaal bij aan

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:10

Nou Tine 212 pnt *\o/* is toch heel goed, en verbeterpunten zijn er altijd.

HT sterkte, en het is een roller coaster het gaat op en af maar het is voor het goede doel.

Gem heeft een verliefd Miepje, toch fijn dat ze een nieuw vriendje heeft.

Baudyh genieten.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:17

Vervelend maar logisch Biancacoo.... ik heb vorige week een leerling moeten weigeren omdat hij echt snotverkouden voor de deur stond. Ja dat gaat echt niet momenteel. Hoop dat ze geen corona hebben, aan de andere kant heb ik zoiets van je kunt het maar gehad hebben (en dan een lichte versie uiteraard). Spannend....

Baudyh ik vind jou heel stoer 8-)
Belker wat zaaaaalig!
En Tine zo'n knappe IJsco in vermomming =:)
HT gaat dapper door, kanjer ben je :(:) :*
En Anton over hei, wat mooi <3

Hier nogal druk, helemaal prima allemaal maar vrijwel geen tijd voor Jenn vrij gemaakt. Nu staan ze nog lekker op de wei maar voel me dan toch wel schuldig... morgen heb ik verder niets te doen (naja genoeg te doen maar niet iets wat persé morgen af moet) dus dan ga ik even extra quality time met haar doorbrengen. Het is ook vrijwel niet mogelijk door de week het terrein af te gaan want ze zijn bezig met de snelweg, is enorm bouwproject vlakbij stal. Baal daar beetje van, is niet inspirerend als je zo weinig kanten op kunt.
Volgende week is ook nog heel druk. Mijn eigen werk is weer volop aan de gang, zoonlief begint met zijn stage en is weer volop aan het sporten, beide honden loops dus die kunnen niet naar de hondenuitlaat (heb ik 3x per week, ideaal zijn ze ochtend weg, maar ja, nu ff niet dus).
Afgelopen week dag wezen fietsen rond Ermelo. Was zo mooi. Ook de hei op dus. Had ik nog nooit gedaan, wel heel veel paardgereden daar. Was erg leuk om het zo te doen.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:51

Vhu,hier ook weinig te doen met de ponys,ze gaan heerlijk de wei op,smiddags weer naar binnen en s' avonds avondhooi.ze krijgen een knuffel en de rest komt wel als ik een betere dag heb.ik hoor ze niet klagen _/-\o_

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:31

Heb je wel iemand die je wat helpt HT?

Vandaag lekker gewandeld en ff echt tijd voor haar. Heerlijk. Was ook nog lekker weer ook. Wat wil een mens nog meer.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:42

Vhu, ja uitslag van de mannen is negatief, dus geen corona.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 15:00

Fijn Bianca.
Ik geniet nog ff van mijn Griekse warme zon. En vlieg morgen ochtend weer naar Nederland maar de zon gaat mee heb ik begrepen. Dat is fijn.

janouk
Blogger

Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:06

Vanochtend mocht Aladdin voor het eerst mee naar de heide. Hij was super braaf. Netjes wachten bij het openen van de hekken. Stil staan was nooit zo zijn ding, maar dat ging top vandaag. Lekker tempo.

Afbeelding