[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:06

Vanhuisuit, van harte gefeliciteerd, heel fijne avond nog

Haha cool Janouk.
Ht... veel sterkte !

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:53

Bedankt voor de felicitaties. Heb fijn weekend gehad. Ben in plaats van mensen thuis uit te nodigen rondje familie door het land gegaan met taart in de auto :Y) alles natuurlijk corona proof maar zo in ieder geval flink wat mensen gezien. Nu wel kei kapot op de bank meer dan 600 km gereden :P

@HT ik hoop dat de 'lichtere' chemo's dat ook daadwerkelijk zijn. Wat een traject hebben ze voor je uitgestippeld ... :(:) :*

@Tine dat is ronduit schandalig. Het is niet meer dan normaal dat als jouw opdracht over de vakantieweken heenloopt ze je die vakantiedagen uitbetalen. Vind het wel een gevalletje onderwijsvakbond eerlijk gezegd -:(- ~~}> wat vervelend ^)
En sterkte met het afscheid van de ponytijd en Rocky...

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:15

**en vervolg mijn verhaal** rustig hier :7

Vandaag toch maar even mijn (vrijwel niet gebruikte) Wintec zadel wat ik nog had liggen op Jenn gepast en zowaar, het past prima :D nooit gedacht. Toch fijn dat ik het vorig jaar aan de straatstenen niet kwijt kon :+ Even wat met haar gewandeld, ondertussen wat meer aangesingeld en volgende keer maar de beugelriemen eraan en erop. Was de beugelriemen vergeten echt zo dom :P

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:04

Ha superleuk vhu !!
Voor je het weet rijden jullie samen rond..hahaha..top.
Tine...onvermijdelijk afscheid van rocky.... een fijn thuis voor hem is wel een geruststelling, maar blijft zwaarr, hoop dat Patrick er niet veel last van heeft....

Verder... verder heb ik niks te melden...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:44

Inderdaad heel rustig hier.
Super VHU dat je weer een stapje verder kunt met Jenn en even lekker op pad geweest naar het noorden.
Marga, vanaf 12 jaar mag je als ruiter bij de paarden starten

Zoonlief vindt het wel moeilijk, maar had het zwaarder met het afscheid van Sam. Gisteren kregen we een berichtje van de eigenaren van Sam. Ze is zondag reservekampioen B dressuur van regio Zuid Holland geworden. Knappe pony is het toch.

Gistermiddag naar mijn werk geweest om de oudergesprekken van volgende week vast voor te bereiden. We moeten ook vreselijk veel dingen observeren bij de kinderen (en je mag iets pas afvinken dat ze het beheersen als je het drie keer hebt gezien), dus maar aan het priegelen geweest in excel om daar een bestand in te maken. En ik ga gelukkig toch de vakanties doorbetaald krijgen. Scheelt me een heel moeilijk gesprek, want dan was ik na de herfstvakantie niet meer teruggekomen.

Straks komt de osteopaat voor onze geit Judith. Ik hoop dat zij nog iets kan doen, waardoor ze beter wordt. Dan kunnen ze weer bij elkaar. Ze staan nu weer apart, omdat ze met zijn drieen op klein stukje stonden en Judith bij regen niet in het hokje mocht (dus als ze bij elkaar kunnen, moeten we nog op zoek naar een hokje.

Dan komt ook de zadelpasser nog voor de kwartaalcontrole en zoonlief gaat vanavond een proefles Volleybal doen.

Nou, ik ga maar beginnen aan mijn kluslijst.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:32

VHU dat is een meevaller dat het zadel past.

Tine was de uitspraak van jongedame zelf, hoorde ik van haar moeder.
Maar fijn dat de vakanties doorbetaald worden.
Is het gelukt met de osrteopaat voor Judith. En een kuubskist op zijn kant is ook een hokje.

Was het bij jullie ook zulk mooi weer hier de hele dag droog en zonnig.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:45

Zo... hoe is het overal,... de covid komt nu in drenthe ook in actie.... vreselijk droevig en erg dichtbij...
Was gisteren nog even in het bos, geweldige herfst paddestoelen overal... dat is echt genieten !! Even alle narigheid vergeten...

Hoop dat het met al jullie en familie en paarden en dieren goed gaat...

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:29

Hier in Rotterdam is het natuurlijk steeds nauwelijks echt weggeweest maar nu voel je het toch overal wel weer heel heftig worden... :n vandaag voor het eerst met mondkapje op naar de AH geweest. Tot nu toe koos ik de tijden wel uit, moet zeggen in de zomerperiode leek het minder heftig en werd ik er wat makkelijker in. Maar nu gewoon mondkapje op.
Zo ook op het werk vrijwel overal mondkapje op.
En weer heel terughoudend in contacten, dan maar bellen, appen of facetimen en alles op genoeg afstand. Met mijn werk is dat nauwelijks te doen trouwens maar goed.
Ben blij dat ik vorig weekend nog familie heb bezocht, zou dat nu niet meer doen... was natuurlijk ook net negatief getest en daarna soort van in quarantaine tot ik daar heen ging, dat sterkt je dan wel dat je wel kunt gaan.
Vind het een bijzonder nare situatie. En voor hoe lang nog....

Vandaag baggerweer met veel regen dus Jenn stond binnen. Ff in de stapmolen gezet, hoe handig toch dat ding :7 , stal gedaan en weer naar huis.

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:37

Ik was in Griekenland al een mondkapje gewend en vind fijn dat het hier nu ook mag. Ja het mocht altijd natuurlijk maar iedereen kijkt je dan wel raar aan.
Ja het komt in Drenthe nu ook echt. All een paar “ bekende” ik hoorde dat iemand een feest had gegeven in Emmen. Met 200 man - 98 besmet. Dusssss.
Ik hou me koest.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:33

Nou hebben wij eigenlijk de hele zomer al zoveel mogelijk afstand gehouden want het was hier zo enorm druk, zeker in het weekend met de dagjesmensen erbij, en afstand houden ho maar.

Ik ben blij dat het nu iets rustiger wordt. Maar veel veranderd er niet voor ons. Op rustige tijden inkopen doen liefst maximaal 2x in de week, en verder rondjes met de pony's bij voorkeur s'morgens omdat de toerist pas tegen 11.00 opstap is.

Het rare is dat we nog steeds duitsers en belgen zien rijden, hoe die dat doen????

De weinige contacten netjes op afstand, en de rest per telefoon. Voel me onderhand net een kluizenaar.
De enige knufffels buiten ega is met kat, hond en pony's. :+

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:55

Behoorlijk eenzaam en kluizenaargevoel herken ik wel.. al zag ik al nooit veel mensen... toch voelt het soms best alleen....hier ook duitsers en belgen.....
Bij zoon op school nu mondkapjesplicht vanaf maandag a.s.
Als je hier in drenthe met een mondkapje om loopt..krijg je meteen rottig commentaar... >;)
Mensen...moeten altijd hun mening ventileren.. ik ben daar zo klaar mee.....

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:57


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:09

Ik merk hier nog steeds niet zoveel verschil, ik had al nooit heel veel contacten. Alleen op wedstrijden eigenlijk, en die ga ik nu missen om een andere reden. Ik haalde altijd al 1x per week maar boodschappen, dus dat is ook niet anders. Zoonlief moet hier ook vanaf maandag met mondkapje naar school. Beter dan dat ze weer dichtgaan.
En praten tegen dieren doe ik al jaren _O- _O-

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:28

Heerlijk he zo praten tegen je dieren en knuffelen zonder mondkapje :+: :+
Vind het heel goed dat in het onderwijs nu tenminste ook gesproken wordt over en ook werkelijk actie komt richting mondkapjes. Gisteren nog een leerling (17 jaar, ik zit in een combi functie zorg-begeleiding leerlingen) ik zeg hou jij even afstand van mij, ja maar ik ben 17 geen 18. Ik zeg ik ben 57, dus jij houdt afstand ~~}> >;) :roll:

En weer een mijlpaaltje vandaag :D
Op Jenn gestapt mét zadel deze keer. Toch wel lekker hoor die stijgbeugels aan je voeten, voelt toch veiliger. Ze deed het super. Zo'n 10 minuten rondjes gestapt, wat links / rechts en halthouden voorwaarts. Ze vond het spannend want moest 2x mesten :knuffel: super braaf weer. Ik was helemaal blij :D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:18

Wat is Jenn toch een fantastisch paard. En 17 of 18, ja dat zal veel uitmaken.....

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:08

Nou echt hé >;)

Ja Jenn is best een bijzonder dier. En ik met een tinker, werkelijk als je dat 5 jaar geleden had gezegd had ik hard gelachen :o
Vind het jammer dat we momenteel niet verder kunnen met mennen maar ze zijn zo enorm bezig met het doortrekken van de A20, precies langs het land waar ze staat en er rijd zo veel enorm groot materiaal, de weg is steeds smerig en heel smal, door alle afzettingen, dat zie ik niet zitten. Ook niet als iemand mee zou gaan. Dan maar even geduld totdat dat weer klaar is.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:15

Een heerlijk dier Jenn. Verkeerssmak wordt ze zo wel. :+ hoef je niets voor te doen alleen in het land laten staan :D

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:59

Dat is zo :D er zijn ook weilanden verder van de weg maar ik zei deze zomer tegen de stalhouder zet haar maar bij de groep het dichtste bij de weg. Worden ze mak van :7

Het is eigenlijk ook meer dat ik het zelf eng vind zo'n enorme vrachtwagen met zand of zo'n shovel ^) en dan zo'n weggetje waarbij je op de berm moet om ze er langs te laten met ook nog een enorme sloot langs de berm. En die berm is zeg maar 1.5 meter breed. Als het meezit... en vette klei }:0
Met de auto vind ik het al eng en dan heb je nog dat je snel naar de uitwijkplaatsen kunt rijden als je er in de verte een aan ziet komen. Maar om nu met je menwagen in vliegende galop naar de uitwijkplaats te gaan is niet mijn idee van een relaxed ritje :)) >;)

Vandaag wel de stoute schoenen aangetrokken en langs de bouwplaats gewandeld, want ze waren er niet bezig. Kan dan ook geen kant op en auto's moeten echt vlak langs ons maar auto's boeien zowel mij als Jenn niets, of motoren, brommers, fietsen etc. En de auto's rijden voorzichtig, zijn bijna allemaal mensen die in de buurt wonen dus die weten dat daar regelmatig paarden (of kinderen met fietsen) op de weg zijn.

Wat een baggerweer trouwens :\

Jorex

Berichten: 9978
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:08

Tine, fijn dat je toch doorbetaald krijgt en fijn dat Rocky een goed huisje krijgt.

VHU een late gefeliciteerd van mijn kant. Ik heb de afgelopen week wel meegelezen maar niet gereageerd. Oh ja dat soort wegen zijn altijd lastig, Alex geeft er gelukkig ook geen ene moer om, maar eng blijft het wel.

Hier vorige week zaterdag verhuisd, ik woon nu samen met mijn vriend en moet dagelijks op en neer om de pony's te voeren. Dus even wennen. Gisteravond de eerste menles ook weer afgetrapt met Jorie in enkelspan. Er was een nieuwe bij met net zo'n kleintje, wel prettig dat ik niet meer de enige ben met eentje onder de meter. Verder was een rammelende vierwieler en dat vond meneer helemaal niks in het begin. Dus ik kreeg hem niet recht met zijn hoofd, maar dat vond ik niet erg, zolang hij kijkt en het kan plaatsen dat dat geluid bij een kar hoort is er niks aan de hand namelijk. En toen kon ik hem ook weer op het werk laten focussen totdat we carrousel gingen rijden, waarbij ik of de andere met kleine maat achteraan moeten. Dus ik dacht ik ga wel als 1 na laatste en zij dan als laatste, haar karretje rammelt namelijk ook een beetje. En dan komt het toch een soort van achter Jorie aan zonder dat het aan hem vasthangt, nou dat vond hij duidelijk nog niet leuk. Dus ik heb hem op een mini-volte gezet nog voor het eerste figuur en ben achteraan gaan rijden en toen kon hij het zien en was hij weer bij en was er niks meer aan de hand. Volgende keer beter. Verder echt een hele goede les gehad zonder grote schrik.

happytime

Berichten: 1247
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:06

Jorex wel fijn dat je les goed ging.
Vhu heerlijk op jen
Tine al voor een paard aan het kijken? Wintertijd is wel gunstige tijd om te kopen,weilanden moeten leeg en stalling kost geld _/-\o_
Hier nu een weekend met familie in epe,coronaproef 2 6- persoonshuisjes naast elkaar gehuurd om toch mijn moeder haar 75ste verjaardag te vieren. Ik kan nog niet veel maar geniet al van iedereen (5 andere personen) om me heen.
We zitten aan de rand van het bos met een gezellige eekhoorn voor het raam,zo schattig

Belker

Berichten: 15338
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:15

Wat fijn HT, gewoon genieten van de natuur en de mensen. Dat is het fijnste.

We hebben hier gesloopt. Binnen 1 dag 2 kamers gestript. 12-10 beginnen met alles klaar maken voor de op ouw. Verder is er een dubbeldraads hekwerk geplaatst en hebben we de weidepalen gezet. Komende dagen isolatoren en draad gaan plaatsen. Daarna komen de paarden aan huis.

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:24

Jemig Belker, dat is hard werken. Maar als de paardjes straks aan huis staan, hoe top is dat.

Gisteren vaardigheid M gereden met Aladdin. Hij wordt steeds stabieler. 1e ronde twee balletjes en derde plaats en 2e ronde foutloos en eerste.
Kaasplankje gewonnen hahah dat is nu op.

Fijne zondag allemaal

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:13

Janouk, dat gaat lekker met Alladin
Belker, zo dat is hard werken geweest.
HT, heerlijk genieten. Het is je gegund!
Nog niet aan het kijken voor een paard. De kans is groot dat zoonlief niet meer op een paard komt. Hij heeft nu paar proeflessen volleybal gehad en vindt dat erg leuk. Ik vind het natuurlijk heel leuk voor hem, voor mezelf een stukje minder ;-)
VHU, ik vind dat soort dingen ook doodeng. Fijn dat je vandaag toch hebt kunnen oefenen.

Helaas nog niets gehoord hoe het nu met Rocky gaat.

Vandaag iets nieuws gedaan, een rally gereden (soort puzzeltocht). Gelukkig was ik met 2 anderen, want het intekenen van de kaart moest gedetailleerder dan ik dacht. Omdat het erg nat was, waren de paden ook glad, dus bijna 18 km in stap gedaan. Dus had na afloop best last van mijn heupen. Thor is een paar keer flink geschrokken, denk ook dat de wind niet hielp. Verder heeft hij het prima gedaan. Meeste tijd voorop.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:19

HT het is je gegund.

VHU Jenn is nog jong en leert hier ook van. Dat grote spul hou ik ook niet van maar soms heb je een keus.

Jorex fijne les.

Belker mega hard aan het werk en bijna paardjes aan huis.

Janouk heeft Aladdin die voor de kaas zorgd.

Tine Dit was een lange zit op Thor.

Nou hier de knoop doorgehakt en besloten niet op vakantie te gaan nu de corona cijfers alleen maar oplopen overal. Heb geen zin om overal mijn neus te stoten dat de camperplaatsen dicht gaan of zijn. Dit zit er dik in. Het wordt vakantie op eigen eiland super de luxe, paardjes erbij, s'avonds houtkachel aan, en kat op schoot. :D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:07

Goeienavond, ik reageer even in omgekeerde volgorde. Makkelijker met scrollen O:) .

Marga, ik heb ook nog een vakantie tegoed. Heb even geen idee waar we heen zouden kunnen. Wij wilden een camper gaan huren, maar ja ... kom je nog wel terug :D _O- .

Tine, ik kan het me wel voorstellen van Patrick. Een teamsport is weer eens wat anders en erg motiverend en inspirerend. In de buurt van Valkenswaard was vandaag ook een puzzelrit voor menners. Had me best leuk geleken, maar dan had ik beter een Fries of Tinker kunnen kopen. Of nog beter: een tweespan Friezen of Tinkers :D . Miepje is *rood kruis ongeschikt* voor puzzelritjes, dan erger ik me dood := .

Janouk, knappe Aladdin! Lekker ... kaasplankje.

Belker krijgt de paarden aan huis, heerlijk!

HT: gezellig hoor! Ik vrees dat het er bij mijn ouders niet / nooit meer in zit. Ze zitten allebei in een obsessieve corona-quarantaine. Word er niet vrolijk van.

Jorex, alle begin is moeilijk. Zal best snel wennen.

VHU, angst breng je snel over op paarden. Aan Inova heb ik een goeie, groot verkeer boeit haar niks. Een paar konijntjes tussen de struiken zijn veel gevaarlijker :)) .

Biancacoo: in DL is het juist andersom, lopen ze in een grote boog om je heen als je geen mondkapje op hebt in een openbare ruimte. Nederlanders hebben in DL / FR / BE) geen beste naam.

Vandaag geholpen met het afbreken / opruimen bij het DVI. Wat een teleurstelling dat het WK vierspannen niet doorgaat. Vanavond er een kort item op Studio Sport. Mijn knutselwerken kwamen ook nog in beeld en mijn lesgever had ook zijn two seconds of fame op de NL televisie :D .

Moet nog een interview uitwerken. Even aankijken wat de slechtste dag wordt qua weersvoorspellingen: morgen of dinsdag. Dan wordt de thuiswerkdag O:)