[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:08

Het is herfst, en dat is nu erg duidelijk.
Werd vanochtend bijna van mijn sokken geblazen door een zware windstoot. :D ook de kruiwagen ging bijna om ondanks dat hij met de kop in de wind stond (zat nog niet veel in). Voor uitwaaien hoef ik niet naar het strand, alleen maar de wei in. :D

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:27

Wpaard, leuke foto's, en een mooie wagen heb je !
Wind bij Marga idd... wat een woeiiii...
Hier even oliebol.... auto is door bergingsbedrijf van snelweg gehaald gisteren..hoop dat hij gemaakt kan worden....

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:04

Ach Biancacoo hoop voor je dat de auto te repareren is. Panne kan een klein dingetje zijn tegenwoordig met die electronica.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:43

Marga, auto is kostenloos door garage gerepareerd, super service !!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:53

Wat fijn Biancacoo.
Hoe is het met je sollicitatie gegaan?

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:57

@WPaard ahhhh wat een prachtige foto's <3 ook erg leuk van jou met je pony voor de wagen!

@Biancacoo zo dat is schrikken en wat fijn dat de auto het weer doet (voor niets!)
Inderdaad hoe ging het met het solliciteren?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:51

Heel spannend... ik heb een dag meegelopen, en ben aangenomen, a.s.maandag ga ik beginnen met werken, cateringmedewerker voor een bedrijfsrestaurant, ontbijt, lunch e.d. klaarmaken, geen hogere wiskunde...maar ik ben blij met de baan, qua uren past het voor mij precies, wel gek..na 12 jaar weer aan het werk... en..ben gewoon erg onzeker..
Dank nog voor de hulp Belker, manlief heeft veel gehad want hij moest ook solliciteren, hij is afgelopen week al begonnen, mega overstap van opdrachtnemers- naar opdrachtgeverskant, dus Dank voor hulp, heeft echt geholpen !!
Moet alleen wennen..want ik heb nu geen auto meer....ga straks met scooter of fiets naar m'n werk..en honden gaan dan alleen in weekend nog op pad..dat is wel echt wennen..

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:01

Spannend bianca maar gefeliciteerd met je job!

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:04

Wat leuk Bianca! Gefeliciteerd!


Hier ben ik in de fase van revalidatie beland. Het moet even wennen dat ik weer mag bewegen met de duim. Wassen is wel echt heerlijk, ik kan de hele dag wel onder de kraan staan ermee. ;)
Ik heb wel een uitgebreide brace eromheen nog s nachts en buitenshuis. Binnen zoveel mogelijk zonder zodat er lekker lucht bij kan. Verder wil wel mijn duimtopje niet uit zichzelf bewegen dus daarvoor moet ik weer naar de chirurg volgende week. Maar vandaag is alles al zoveel soepeler dan gisteren.
Afbeelding

En ik heb afgelopen maandag gewandeld met mijn spookjes. Jorie heeft echt energie teveel, maar hij moet nog even wachten totdat ik een kleinere brace draag. Dan mocht ik in principe weer mennen van de fysio.
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:08

Wat fijn Bianca, gefeliciteerd. Fijn dat de CV goed heeft geholpen.

Weer een stapje verder Jorex, fijn. Straks weer mennen.

Hier net de menwagen opgehaald. De luchtballon was leeg, gelukkig was alleen het ventiel afgebroken. Maandag gaan we weer mennen. Verder rij ik nu Aafje ook 3x per week en die gaat ook echt fijn. Duurt niet lang meer of ze js ook thuis.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:50

Hopelijk kun je snel alles weer doen Jorex,
Lastig dat topje van je duum nog niet goed is...
Belker, wat fijn Aaf snel weer thuis, en de kar weer in orde.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:24

Sterkte met de revalidatie Jorex, nog een heel gedoe zo te zien!
Wat gaat het lekker bij jouw paardjes Belker zo blij voor je!

En jeetje Biancacoo dat is een overgang, wat dapper! Heel veel succes, gaat vast helemaal goedkomen :j +:)+

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:23

Biancacoo hoe bevalt je nieuwe baan? Kom je ern beetje in het ritme van weer werken,de hussen zullen je missen :j

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:25

*\o/* Gefeliciteerd HT

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:34

Dank je wel

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:02

Y)(^) nog gefeliciteerd Happytime.
Gisteren 1e werkdag,....ging goed, moet alles natuurlijk gaan onthouden en mijn weg vinden, maar het ging helemaal niet verkeerd.
De hondjes die zijn wel gewend om alleen te zijn voor paar uurtjes op een dag, er is bijna altijd iemand thuis van ons 3-en..dat scheelt.
Belkers paardjes gaan supergoed.
Jorex ik hoop dat herstellen goed gaat.
Janouk, hoe gaat het met je nu ?
Baudyh..alle veulens verhuisd, hoeveel paarden heb je nu ?

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:38

Bedankt.
Beterschap jorex!
Gefeliciteerd Bianca met je nieuwe baan *\o/*

Durven jullie nog wel te mennen? Ik zat vandaag te twijfelen en heb het niet gedaan. Ik kreeg vanochtend een melding dat er een wolf gespot is in Norg en dat is mij te eng dichtbij -O- :=

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:56

Wpaard..ik begrijp je gevoel... hier loopt er al 5 jaar een wolf...tot 1 jaar geleden weinig dode dieren door wolf..nu steeds meer en meer....het helpt niet mee idd.. eigenlijk durf ik ook niet goed meer met de honden te gaan trainen in het bos...1x is er een wolf voor mijn team uit gerend... dat is al weer 3 jaar geleden..maar dat was dichtbij genoeg..ben blij dat die vluchtte... tot dit seizoen nooit angst gehad voor een aanval..nu wel idd..komt ook door de media..

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:16

Ik men en rij nog. Ze zitten nog niet echt in de bossen hier, maar bet is wel rustiger in het bos beworden. Grens groningen friesland en Drenthe is echt een drama. Weinig groot wild dus de wolven richten zich nu op vee en mens. ikvond dit zeer duidelijk en goed uitgelegd. https://www.nojg.nl/wolven-conflictarm

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:41

Hier gaan ze nu s nachts op stal. Verder zitten ze gelukkig nog 10tallen kms weg. Maar ik ga niet weer naar het Drents Friese Wold voor een buitenrit in mijn eentje. In een groep zou ik het op zich nog wel durven. Maar dat is dan jammer maar helaas. Vandaag weer even lekker gewandeld. Ze zijn beide een beetje molliger nu voor mijn gevoel. _O-
Ze doen nog steeds 3 keer per week wat ongeveer. Als het zo nat is, dan gaat vrij longeren niet. Dus dan wandelen we.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 00:16

Net een zichtmelding op 5 km hemelsbreed van ons vandaan. Ik ben er zo vreselijk verdrietig van. Ik vind wolven prachtige dieren, maar in ons overbevolkte land kan het gewoon niet. Wolfwerende hekken bestaan niet, en wat ervoor door moet gaan is onbetaalbaar. Ik weet het echt niet meer. Zo veel moeite gedaan om voor onze dieren een prachtige plek te creeren waar ze 24/7 buiten konden zijn. Nu 's nachts op stal, maar wellicht straks overdag ook? Wat voor leven hebben ze dan nog? En wijzelf net zo. Zoonlief kan niet meer op de fiets naar zijn sporttrainingen (2 a 3x per week), dus dat moet met de auto. Dat is dan weer slecht voor milieu en de portemonnee. Ik heb het gevoel opgeslokt te zijn in een grote rampenfilm en ik sta machteloos. Helaas nemen heel veel mensen het nog niet serieus en word je gewoon keihard uitgelachen. Tot het straks te laat is en mensen eindelijk gaan inzien wat er aan de hand is. En dan....

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:04

helemaal met je eens tine,dit gaat zo uit de hand lopen.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:26

Ik voel met jullie mee hoor!

Wat fijn dat het goed ging Biancacoo, top _/-\o_

Hier erg druk. Ben gisteren wezen kijken bij een verzorgpaardje. Maar vind het toch niets. Is jong dier, dat vind ik dan erg leuk, bedoeling was wat wereldwijs maken etc (is 2.5 jarige) maar ik krijg toch de indruk dat ze straks gewoon verkocht gaat worden (begrijp ik vanuit de eigenaar). Werd nog bijdrage gevraagd ook ... voelt niet goed dus doe het maar niet. Ook al heb ik zelf vaak genoeg paarden verkocht als het verkopen het uitgangspunt is kan ik me er maar moeilijk toe zetten een echte band op te bouwen. Kan het zo niet uitleggen maar goed zo werkt het bij mij :o vind het dan ook niet eerlijk naar het dier of zoiets...
Maar zou gewoon best graag iets willen voor 1 of 2 dagen per week zoiets.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:48

Klopt VHU. Bij de verkooppaarden hou ik ook meer afstand. Ik geniet er van, ben er leuk mee bezig, maar het is niet als mijn “blijf” paard. Hoewel die bij mij voor veel geld ook te koop is, zelfs Fiesta. Maar dan lraat je over niet reeel geld.
Jammer dat je ver weg woont, hier lopen er 3.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:23

Tine dat wordt zo iets met kalf en put.

VHU geef je groot gelijk. Ook hier jammer dat je zo ver weg woont want er staan er hier 4 die extra aandacht altijd leuk vinden. En deze blijven hier tot hun dood (is de bedoeling).