Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
welmoedz schreef:Dank voor je bericht! Misschien is het dan een optie om alleen de achter remmen te laten maken? Ik denk dat dat ook kan schelen in de kosten..
Hier foto’s:
[ [url=m/w8cTU5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H9f3Hv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9lHPK9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Absolem schreef:Oh en zo een reflecterend driehoek bord Achter op je wagen is ook handig , dan zien automobilisten je wat makkelijker en zo n bord schrikt toch een beetje af waardoor ze iets rustiger passeren.
welmoedz schreef:alle 4 de remmen versleten zijn en de lagers vervangen moeten worden. Omdat het een vrij specifieke kar is moet hij schijnbaar speciale remklauwen monteren en al met al gaat het 5 manuren kosten en 800 euro..
Peetstap schreef:Zitten de remcylinders compleet vastgeroest, ja dan moeten er nieuwe remklauwen en blokjes op, en dan is 400,- per as normaal incl. montage.
Peetstap schreef:welmoedz schreef:alle 4 de remmen versleten zijn en de lagers vervangen moeten worden. Omdat het een vrij specifieke kar is moet hij schijnbaar speciale remklauwen monteren en al met al gaat het 5 manuren kosten en 800 euro..
Bitje apart "advies" .... er zitten geen lagers in remmen, en mochten de blokjes zelf versleten zijn, dan zijn die te vervangen.
Vermoed dat hele remmerij gewoon vast zit door roest vorming em lang stilstaan ?
Dan is het kwestie van gangbaar maken door uit elkaar te halen en weer te monteren.
800,- is erg hoog voor zo''n klusje.
Zitten de remcylinders compleet vastgeroest, ja dan moeten er nieuwe remklauwen en blokjes op, en dan is 400,- per as normaal incl. montage.
Niet een handyman in je buurt die kan proberen boel los te maken en ontroesten ?
succes.
EDIT: meer is het niet: https://www.excellent-site.nl/webshop/o ... groot.html
Monique1963 schreef:Vind het een enorm dure reparatie voor zoiets simpels als remmen. Ik zou zeker een twee opinie elders vragen. Het hoeft niet per se een wagenmaker te zijn. Fietsenmaker/brommermaker/motorzaak, ze kunnen je vast wel matsen.
Ik zou als wagenmaker ook veel beren op de weg zien liggen, klantenbinding
Heb je de verkoper eigenlijk er op aangesproken?
Wij verkochten ooit een motor die naar ons beste weten perfect in orde was. Twee weken later belde de koper dat er iets in het motorblok kapot was. Dat kan vette pech zijn natuurlijk, en hij moest het gaan laten repareren voor een paar honderd euro. Hij vroeg ons of wij bij wilden dragen aan die reparatie. Dat hebben we gedaan. Voor hem l*llig en voor ons ook natuurlijk, maar je wilt zoiets toch netjes afsluiten.
Je kunt eens contact opnemen met de verkoper van je kar en hun het probleem voorleggen.
Brainless schreef:anniekow schreef:Dat klopt niet helemaal. In remmen zitten wel lagers en die kunnen door zand en rommel verslijten.
In remmen zitten geen lagers... is nl geen draaiend deel.
Lagers zitten wel bij de wielen, maar gaan zelden kapot.