Gebruik ik de zweep aan de linkerkant (bij linksom rijden), dan denkt het paard snel dat het moet aandraven. En snelheid lost dit probleem helemaal niet op. Ik probeer het daarom eerst in stap goed op te lossen. We hebben les hoor, de komende twee weken is mijn instructie echter op vakantie. Dus moet me er toch even zelf mee redden. Zit eraan te denken om er maar weer eens achter te gaan lopen, ipv op de kar te zitten. En dan zien of het paard wat flexibeler wordt met slangenvoltes etc. Omdat het paard zo scheef is, loopt het ook nog niet goed nageeflijk. Dat begint in stap overigens wel te komen. In draf is het vanwege de scheefheid nog heel lastig.
Nu lijkt het mij interessant om eens met anderen die hier ervaring mee hebben over te kletsen. Hoe hebben jullie scheefheid voor de kar opgelost?
Overigens, het paard is zeer recent bij de tandarts geweest. Er waren geen grote afwijkingen. Ik zit er wel aan te denken binnenkort een fysio of osteo te laten komen (ben er dan nog niet over uit welke vd 2. Tips zijn welkom).