Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
F_inley schreef:SGorter schreef:Gewoon op je benen rijden? En dan je teugel tegen de hals voor stelling en buiging? Zo doe ik het in ieder geval
Dat redden mijn benen niet vanaf de wagen![]()
Indi_vito dat is een onderdeel uit de menproef klasse M
F_inley schreef:SGorter schreef:Gewoon op je benen rijden? En dan je teugel tegen de hals voor stelling en buiging? Zo doe ik het in ieder geval
Dat redden mijn benen niet vanaf de wagen![]()
Indi_vito dat is een onderdeel uit de menproef klasse M
assie schreef:Heel herkenbaar. Ik kwam die stomme S ook maar amper door. Achenbach lukt me voor geen meter (ja droog-mennend met 2 touwtjes en flesjes wel, maar achter paardlief niet). Mijn handen zijn gewoon te smal en mijn pols kan niet genoeg draaien ofzo. Hoe ik ook oefende...
Mijn oplossing was om de leidsels vóór het figuur heel kort te nemen en dan afhankelijk van de bocht eerst het linker en dan het rechterleidsel te laten vieren. Idiote oplossing natuurlijk. En als je er nog een s achteraan moet rijden ben je nergens. Maar we kwamen iig die S tijdens de proef door zonder ingreep.
Verder zaten we echt wel op M-niveau, maar die S... grrr.
Later zei iemand me dat ik gewoon mijn wijsvinger moest gebruiken om meer verschil te kunnen maken. En dat werkt eigenlijk wel heel mooi. Ik heb het al een tijdje niet meer gedaan, maar die wijsvinger was bij mij echt zo'n "aha-momentje".
janouk schreef:Achenbach met leidsels in 1 hand, met duim hoogste punt
Dan hand kwartslag kantelen, duim naar rechts
Halve Volte draaien door hand op zij te doen
Dan hand in midden en recht stellen
Dan halve volte andere kant op door hand andere kant
Dan weer hand rechtop en leidsels in twee handen.
Truc zit in kwartslag draaien hand