Karabijnhaak of patentsluiting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10429
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Karabijnhaak of patentsluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:52

Tja, als je moet snijden dan moet je snijden, je kunt moeilijk het paard maar laten hangen :+

Over wat voor pony hebben we het eigenlijk? Het scheelt wel of er een welsh in het tuig hangt of een grote kwpn-er.

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Karabijnhaak of patentsluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:11

Is wel lastig voor het paard als hij moet blijven hangen haha.


Maar hoe vaak zie je ook niet dat er met regelmaat een panieksluiting zomaar open gaat.

Ik blijf het ondingen vinden.

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:35

Even voor mijn beeldvorming, dat we het allemaal over hetzelfde hebben ;)
Bij mij is dit een panieksluiting:
Afbeelding
Die gebruik ik niet tijdens het mennen. Nouja, alleen aan het halstertouw ;)

Dit een patentsluiting/snelsluiting:
Afbeelding
Hieraan zitten mijn strengen. Mijn ervaring is dat ze alijd losgaan als ik dat wil en niet wanneer ik dat niet wil. En die paar mensen waarbij ze 'zomaar' opengaan hebben óf de el cheapo variant, óf een erg versleten variant. Een klittenbandje of ander hoesje is dan een oplossing. En ook die zijn onder druk heel makkelijk open te schuiven.

En dit een snelsluiting voor broek e.d.
Afbeelding
In mijn geval aan broekriemen en aan rugriem. Ideaal ook met aftuigen. Sterker nog... het is zelfs zo erg dat ik zonder deze snelsluitingen altijd héél lang moet nadenken welke lus ik nu in de broekriem om het lamoen moet slaan :+ .

En tot slot de karabijnhaak:
Afbeelding
Zelf zou ik deze alleen gebruiken in combinatie met een snelsluiting.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:26

In een topic over mennen is bij mijn panieksluiting wat jij bij patentsluiting/snelsluiting neerzet.

Mag toch hopen dat niemand zn strengen vastmaakt met een halstertouw bevestiging ;-)
Overigens vind ik dat echt kleredingen, die schieten constant los als het niet de bedoeling is en dan krijg ik meestal die sluiting tegen mijn hoofd :D :+

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:20

Eilatan schreef:
In een topic over mennen is bij mijn panieksluiting wat jij bij patentsluiting/snelsluiting neerzet.

Mag toch hopen dat niemand zn strengen vastmaakt met een halstertouw bevestiging ;-)
Overigens vind ik dat echt kleredingen, die schieten constant los als het niet de bedoeling is en dan krijg ik meestal die sluiting tegen mijn hoofd :D :+


Eens.

Ik spreek over panieksluitingen/haken als ik die patent dingen bedoel, en ik denk meerderen hier.

Die dingen voor de halstertouwen zijn idd absoluut niet geschikt voor mentuig.
Wil dergelijke halstertouwen ook echt niet hebben, vind ze vreselijk onhandig.

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:34

Haha. Nee ik gebruik ze zelf ook niet hoo. Maar ik heb het al wel gezien (en nog wel andere constructies := ) dus vandaar dat ik er even de plaatjes bij plaatste. Dan praat iedereen tenminste over hetzelfde
Fijn dat we het eens zijn ;)

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:51

Meen je dat nou serieus?! :wow:

Hoe the f*ck krijg je in eerste instantie al je strengen door die kleine ogen waar net een halstertouw door past??

Afgezien van het feit hoe dom je moet zijn om zoiets als een veilige constructie te zien natuurlijk.... :roll: >;)

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:12

Tja. Laat ik het erop houden dat de persoon in kwestie geen men-ervaring had en graag praktische oplossingen gebruikte ;)
Het idiootste is nog dat het bij die personen altijd goed gaat.

claffdifs
Berichten: 49
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:39

assie schreef:
Het idiootste is nog dat het bij die personen altijd goed gaat.


Dat is altijd zo... als je alle voorzorgsmaatregelen genomen hebt gaat het fout en als je geen idee hebt wat je aan het doen bent komt altijd alles wel goed.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Karabijnhaak of patentsluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:54

Interessant topic!

Ik gebruik de patentsluitingen voor de strengen.
Voor de broekriemen en rugriem heb ik geen sluitingen. Ik ben wel lui en laat de broek altijd aan het schoftje zitten :+

Maken jullie dat clipje dan vast aan de wagen? (Van de broekriemsluiting beide kanten...)
Of broekriem aan de wagen vast laten zitten en steeds aan het tuig klikken? :)

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:58

Sunshinedaan schreef:
Interessant topic!

Ik gebruik de patentsluitingen voor de strengen.
Voor de broekriemen en rugriem heb ik geen sluitingen. Ik ben wel lui en laat de broek altijd aan het schoftje zitten :+

Maken jullie dat clipje dan vast aan de wagen? (Van de broekriemsluiting beide kanten...)
Of broekriem aan de wagen vast laten zitten en steeds aan het tuig klikken? :)


Ik doe het laatste. Broekriem aan de wagen en dan de sluiting aan Mn tuig klikken

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:01

Nynkster schreef:
Sunshinedaan schreef:
Interessant topic!

Ik gebruik de patentsluitingen voor de strengen.
Voor de broekriemen en rugriem heb ik geen sluitingen. Ik ben wel lui en laat de broek altijd aan het schoftje zitten :+

Maken jullie dat clipje dan vast aan de wagen? (Van de broekriemsluiting beide kanten...)
Of broekriem aan de wagen vast laten zitten en steeds aan het tuig klikken? :)


Ik doe het laatste. Broekriem aan de wagen en dan de sluiting aan Mn tuig klikken


Ja lijkt me ook, anders Heb je dat gerammel :')

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Karabijnhaak of patentsluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:50

Tegenwoordig doe ik ook het laatste. Toen ik nog regelmatig met verschillende wagens mende het eerste (anders vergat ik mijn broekriem :') ). Dat werkt ook, maar rammelt idd flink en de hoek die het klipje dan maakt is niet ideaal.