Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyCiej007 schreef:Ik heb een keer haaks in een droogstaande sloot gestaan. wagen stond met voorkant naar beneden IN de sloot, drukte pony dus op de wal de sloot uit, pony met borst en kop tussen 2 prikkeldraden door. Sneed in haar borst en keel vanwege de druk v/d wagen. Ik heb iemand er voor laten zorgen dat de pony met borst en kop terug werd geduwd zodat ze niet in het prikkeldraad drukte, en snel mijn paniekhaken aan de strengen losgemaakt. Daar stond dus ENORME druk op, en die kreeg ik prima open. Karabijnhaken had ik van z'n levensdagen niet open kunnen krijgen toen.
Verder heb ik speciale broeksriempjes panieksluitingen, en aan de rugriem heb ik ook een haak met vrijdraaiende wartel (ik rij wel met een verlengde culeron; ik moet de staart van ponylief vastzetten anders dan vangt ze constant de leidsels). En veiligheidslichtogen.
Het is niet alleen super veilig, maar ook nog eens heel erg snel en efficient in- en uitspannen. Ik heb m'n pony binnen enkele minuten letterlijk 'vastgeklikt' en even zo vlug weer 'losgeklikt'.
Ideaal. Ik merk dat ik op pauze's etc. veel sneller besluit om ff uit te spannen. Immers; dat is zo gebeurd
Nynkster schreef:JoyCiej007 schreef:Ik heb een keer haaks in een droogstaande sloot gestaan. wagen stond met voorkant naar beneden IN de sloot, drukte pony dus op de wal de sloot uit, pony met borst en kop tussen 2 prikkeldraden door. Sneed in haar borst en keel vanwege de druk v/d wagen. Ik heb iemand er voor laten zorgen dat de pony met borst en kop terug werd geduwd zodat ze niet in het prikkeldraad drukte, en snel mijn paniekhaken aan de strengen losgemaakt. Daar stond dus ENORME druk op, en die kreeg ik prima open. Karabijnhaken had ik van z'n levensdagen niet open kunnen krijgen toen.
Verder heb ik speciale broeksriempjes panieksluitingen, en aan de rugriem heb ik ook een haak met vrijdraaiende wartel (ik rij wel met een verlengde culeron; ik moet de staart van ponylief vastzetten anders dan vangt ze constant de leidsels). En veiligheidslichtogen.
Het is niet alleen super veilig, maar ook nog eens heel erg snel en efficient in- en uitspannen. Ik heb m'n pony binnen enkele minuten letterlijk 'vastgeklikt' en even zo vlug weer 'losgeklikt'.
Ideaal. Ik merk dat ik op pauze's etc. veel sneller besluit om ff uit te spannen. Immers; dat is zo gebeurd
Die patentsluiting bij broekriemen heb ik ook. Super ideaal. En naas dat het veel sneller is is het ook veiliger.
Mag ik vragen waarom je aan de rugriem ook een sluiting hebt? Zag het laatst ook bij iemand maar kon er zo snel niet achter komen waarom
ardo_iggy schreef:palousa_boy schreef:Er zijn dus situaties waarbij je de snelsluiting niet open krijgt en dan zul je alsnog moeten snijden helaas. Dat gaat overigens vrij makkelijk als er 560 kilo paard aan hangt.
ik denk zelf dat 90% niet open gaat als er spanning opstaat.
Ondingen zijn die panieksluitingen.