Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nynkster schreef:Hoevaak wil je gaan mennen? En heb je intenties om ook wedstrijden te doen of alleen zondagsritjes om het zo maar te noemen. Dat is natuurlijk ook belangrijk als je gaat zoeken
mooney schreef:@Sophie_Wind: Als de koets tegen de benen aan komt gaat er sowieso iets fout. Bij een ongeremde wagen hoor je een goed afgestelde broek te gebruiken.
TS: voor een Shet is een HCA meestal wel het handigst, niet te zwaar en fijn geveerd. Het is wel even prutsen om hem lekker in balans te krijgen, laat dan ook even iemand met verstand van tweewielers meekijken.
Buiten zonder enige bescherming is voor geen enkele kar goed, maar mijn ervaring is dat je met een goed zeil en op droge ondergrond al een heel eind bent wbt bescherming tegen roest etc. Een afdakje is wel nog handiger, want in de regen of harde wind een zeil over je wagen proberen te spannen is niet altijd leuk
Sophie_Wind schreef:Ik ben altijd met iemand anders die erg veel weet over koetsieren (koetsiersbewijs gehaald) bezig met mijn shetlander, beetje raar dan dat zij niet weet van een goed afgestelde broek. Kan best zijn dat het niet echt tegen zijn benen aan komt, maar dat hij daar bang voor is.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat gaat er dan fout?
Sophie_Wind schreef:mooney schreef:@Sophie_Wind: Als de koets tegen de benen aan komt gaat er sowieso iets fout. Bij een ongeremde wagen hoor je een goed afgestelde broek te gebruiken.
TS: voor een Shet is een HCA meestal wel het handigst, niet te zwaar en fijn geveerd. Het is wel even prutsen om hem lekker in balans te krijgen, laat dan ook even iemand met verstand van tweewielers meekijken.
Buiten zonder enige bescherming is voor geen enkele kar goed, maar mijn ervaring is dat je met een goed zeil en op droge ondergrond al een heel eind bent wbt bescherming tegen roest etc. Een afdakje is wel nog handiger, want in de regen of harde wind een zeil over je wagen proberen te spannen is niet altijd leuk
Ik ben altijd met iemand anders die erg veel weet over koetsieren (koetsiersbewijs gehaald) bezig met mijn shetlander, beetje raar dan dat zij niet weet van een goed afgestelde broek. Kan best zijn dat het niet echt tegen zijn benen aan komt, maar dat hij daar bang voor is.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat gaat er dan fout?