Dressuur en Vaardigheid 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:28

Hoezo sorry? Je hebt t gewoon verdiend hoor ;)

(Je heb t gister aan me uitgelegd hoor maar ik vind gewoon verdiend is verdiend. Je moet het toch weer doen)

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:09

Sappos schreef:
Anke ik ben al jaren bezig om die pony rustig in zn mond en hoofd te krijgen. Zo’n rondje tweespan gaat prima, ja ik moet hem tegenhouden en geruststellen maar naast mn ervaren pony is dat te doen. Ze hadden de barrage miss wel gewonnen hoor want hij gaat hard zat, maar het is niet om aan te zien.
Hij moest ook eigenlijk voor de sulky maar met inrijden was er geen land mee te bezeilen, zoveel stress, alleen maar schreeuwen. Ik kon hem niet bereiken dus heb hem gewisseld voor mn oude vertrouwde rots in de branding := sorry voor alle sulky starters :’)



Gefeliciteerd met je titel en hippiade tickets
Wat ik mij afvroeg, mag je zomaar een andere pony voor de sulky zetten, dan de pony waarmee je je had inschreven?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:19

Wat was het een leuke dag!

Hier kampioen vaardigheid sulky klasse L. Ook nog een mooie 4e plaats in de dressuur. Wat betekend, dat we 2 tickets voor de Hippiade hebben. Wat ben ik trots <3

Afbeelding

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:53

Gefeliciteerd met alle resultaten iedereen!

En wat super dat in west nu zelfs de sulky een kampioenschap in de L en de M, Z/ ZZ had. Dat is toch echt een flink groeiende groep +:)+ .

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:55

Website mendistrict west ligt eruit dacht kijk naar de totaal uitslagen van hoofddorp gisteren of heeft iemand die toevallig gefotograveerd

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:37

Ik heb mijn protocollen via iemand anders gekregen en vind de verschillen qua jury in 1 proef echt bizar :oo

Heb 176/200,5 en 176/191

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 20:13

Ik had gister ook district kampioenschap gereden in Hoofddorp.
Eerst Z met Deedee, brave pony, moet nog beter maar voor een 2e keer Z dik tevreden. Punten net niet voldoende om hippiade te mogen, 180/176 en 184,5/170. In de vaardigheid mooi een winstpuntje, 1 bal en binnen de tijd.
Met mijn leen-pony in de M heel wat wijzer geworden, 177/177 en 183/178. Ons eerste winstpunt in de M is binnen! Ook in de Z vaardigheid 1 winstpunt! Doel met hem dus dik behaald, heb hem dit jaar 1x eerder gestart en afgelopen week 2x getraind. In de vaardigheid 1e reserve voor de hippiade.
Benno mocht voor het eerst ZZ vaardigheid, voor het eerst in 2 jaar weer mee in het enkelspan. Wat hadden we een lol, geen winstpunt, maar wel een hippiade ticket!!!!!

Geen grote successen, weinig winstpunten, maar zeker tevreden met hoe we het gedaan hebben.

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:04

Gefeliciteerd allemaal met de tickets en voor sommige jammer dat het er nu niet in zat!
Maar volgend jaar weer een kans ;)

Jammer dat ze niet veel moeite deden bij de prijs uitreiking!
2 jaar geleden had ik begrepen dat bij kampioenschappen geen aparte ring prijsuitreiking hoeft te zijn. Weet niet of dat echt zo is, maar 2 jaar geleden hadden wij dat in noord ook niet. De laatste 2 jaar gelukkig wel :')

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:36

_Margarita_ schreef:
Sappos schreef:
Anke ik ben al jaren bezig om die pony rustig in zn mond en hoofd te krijgen. Zo’n rondje tweespan gaat prima, ja ik moet hem tegenhouden en geruststellen maar naast mn ervaren pony is dat te doen. Ze hadden de barrage miss wel gewonnen hoor want hij gaat hard zat, maar het is niet om aan te zien.
Hij moest ook eigenlijk voor de sulky maar met inrijden was er geen land mee te bezeilen, zoveel stress, alleen maar schreeuwen. Ik kon hem niet bereiken dus heb hem gewisseld voor mn oude vertrouwde rots in de branding := sorry voor alle sulky starters :’)



Gefeliciteerd met je titel en hippiade tickets
Wat ik mij afvroeg, mag je zomaar een andere pony voor de sulky zetten, dan de pony waarmee je je had inschreven?


Uiteraard is het in overleg gegaan met het secretariaat en de organisatie. Pony startte sowieso al die dag en ik wilde het ook inschrijven voor de dag maar was te laat ermee. Had de andere wel al ingeschreven en toen dacht ik ik doe de rest later wel en dat ben ik vergeten.

its_laraa

Berichten: 961
Geregistreerd: 30-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:06

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten!

Afbeelding

Ik ben reserve kampioen geworden bij de vaardigheid sulky's M, Z en ZZ :D Maar ik mag helaas niet naar de Hippiade omdat ze daar alle sulky's bij elkaar hebben gegooid, erg jammer en ik vind dat er door de KNHS even goed gekeken moet worden naar de sulky's! Want de L bij de rest is ook niet helemaal eerlijk wat betreft de andere parcoursen die gereden moeten worden.. Ik ga ook zeker een klachten mail sturen zodat ze er in de toekomst iets mee gaan doen (hopelijk). Bij de prijsuitreiking werd ook gezegd dat ik naar de Hippiade mocht...

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:11

Er is vorig jaar op de hippiade ook wat van gezegd als het goed is. Basis parcours maakt het allemaal nog niet zo veel uit, je moet daar gewoon binnen de tijd rijden en die tijd klopt bij je gereden meters. Maar in de barrage kunnen de M/Z/ZZ combinaties onmogelijk winnen als er bijvoorbeeld een meervoudige in staat waarbij de L alleen de A hoeft te rijden.
Ze kunnen 2 dingen doen, de L apart van de M/Z/ZZ.
Of zorgen dat in de barrage iedereen het zelfde parcours rijd (dus iedereen alleen poort A ofzo).

its_laraa

Berichten: 961
Geregistreerd: 30-01-12

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:21

Jaa idd, dat hebben ze nu wel goed gedaan bij het districtkampioenschap. Ben benieuwd hoe ze het nu doen bij de Hippiade.

De sulky klasse is wel flink aan het groeien dus ze mogen ook wel even naar de afvaardiging enz kijken. Nu heb je 2 reserve kampioenen die niet naar de Hippiade mogen..

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:26

Je kunt de knhs wel aankijken maar West is in deze fout. De verdeelsleutel is al lang van te voren bekend en zegt 2 door van alle klasses samengevoegd zoals ze al jaren doen op hippiade ook. Dat west nou beslist een klasse apart te doen terwijl bij de verdeelsleutel word aangeraden de klasses samen te doen ja dat is vervelend voor jou. Maar je had het kunnen weten al van te voren. Maakt het niet minder vervelend dat je bij de prijsuitreiking te horen kreeg dat je mocht en daarna een domper kreeg. (zoals bij Noord blijkbaar ook gebeurde...)

Reserve kampioen en niet mogen komt ook voor in de dressuur.
En bovendien in west is de klasse populair met 11 starts, bij ons al wat minder met 8 starts en de andere noord zuid wert ik niet. Maar wetende dat je er 6 nodig hebt om een kampioensrubriek per klasse te maken, valt die populariteit nog wel wat tegen.
En je kunt het ook anders zien, als west zich aan de aanbevolen regels had gehouden had je nu geen mooi lint gehad.


Iedereen gefeliciteerd met de prijzen, maakt er iemand weer topic aan met de hippiade gangers? :D

its_laraa

Berichten: 961
Geregistreerd: 30-01-12

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:52

Dat weet ik inderdaad en was er ook al vanuit gegaan dat ik niet mocht, totdat ze het zeiden.. Maar vorige jaren zijn er ook meer dan 2 doorgegaan bij ons terwijl er 2 op de verdeelsleutel stonden. Daarom was ik ook erg verward!

De KNHS heeft ook geen idee hoeveel mensen er sulky klasse starten op wedstrijden dus kunnen ze ook niet goed de verdeelsleutel berekenen zoals ze bij de rest wel doen. En ik vind dat daar eens naar gekeken moet worden en een oplossing voor bedacht moet worden. Zodat het voor ons sulky rijders ook leuk blijft :)

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:33

Maar dan nog kan een M/Z/ZZ combinatie het nooit winnen van heen L combinatie als die de gele poorten niet hoeven te krijgen. Dus wat dat betreft heeft West het wel goed gedaan.

In zuid waren er volgens mij maar 2. Noord een paar, maar niet zo veel.
Ze zouden er bijvoorbeeld 2 tickets en bij grote rubrieken de beste kwart/1 derde door sturen. Zodat je bij ons bijvoorbeeld er toch 3 of 4 door kan sturen. Ik heb bewust geen sulky gestart omdat er zo weinig door mochten en er zo veel inschrijvingen waren. Maar niet iedereen heeft die keuze.

Z en ZZ vaardigheid zouden apart moeten en zijn bij ons samen gegooid.
Dus ik mocht met een 7e plaats(ZZ) wel door naar de hippiade (2e als je alleen naar de ZZ starts kijk), en een 5e plaats (Z) niet (4e als je alleen naar de Z kijk, wel 1e reserve).

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:51

Als ik nu met een vierwieler z vaardigheid start en ik wil met een sulky vaardigheid gaan rijden moet ik mij dan aanmelden met de sulky in de z of in de l?

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:54

Sulky Z. Je bent en blijft gewoon Z.

Ik heb met Benno ook de meeste punten met een sulky gereden. Sinds de sulky rubrieken nog maar een paar keer met hem gestart en sinds dien juist de meeste punten met een 4wieler gereden.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:26

Daarom gewoon zoals oost doen, zelfde parcours voor L als andere klasses sulky. Feit is dat sulky rijden gewoon veel simpeler is, en dus minder een prestatie om daarmee foutloos te sturen. Ik denk dat vooral blij moet zijn dat die rubriek nog bestaat en je überhaupt mee kan doen, ben bang dat het een kwestie van tijd is tot die rubriek verdwijnt op hippiades, dus zou er vooral niet teveel over gaan klagen, knhs heeft er al niet zoveel mee zoals je dus al ziet aan aantallen en bijv minder prijzengeld.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:31

In Noord stonden er 8 op de lijst maar zijn er maar 6 gestart. Vind het ook raar dat er in West maar twee door mogen, zouden er best een paar meer mogen zijn.

Zou super jammer zijn als het zou verdwijnen, hier in Noord is het echt een groeiende rubriek.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:37

Maar ja de kleinste shetten zet je ook niet voor een vierwieler... De verdeelsleutel was bekend. Maar Mendistrictwest heeft gewoon dingen verkeerd beloofd. En de vaardigheid was gewoon onhandig met ander parcours en barrage. Voor vierwielers geen probleem maar voor sulkys wel. Als ze niks hadden gezegd over hippiade, dat er opeens dus 4 mochten had niemand wat gezegd denk ik omdat iedereen al via verdeelsleutel wist dat er maar 2 mochten. Maar nu js het natuurlijk een teleurstelling als je denkt dat je mag en later blijkt dat je opeens toch niet mag.
Knhs zou toch zo kunnen kijken hoeveel sulkys er per district actief zijn? Je geeft altijd op voor de sulky klasse vaardigheid. Moeten ze toch zo in hun systeem kunnen zien?

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:51

Vorig jaar was het op de hippiade inderdaad niet te doen met de extra gele poorten in de basisronde. Ik was gewoon buiten de tijd terwijl ik nu, wederom in het Z, de snelste basistijd van de dag had incl extra gele poorten. In de barrage was het verschil in de poortjes dat ik een smallere poort had van een andere kant dan in de L. De extra slalom was bij de barrage eruit gelaten. Hoop dat het op de hippiade ook zo is in de barrage, als ik 4 poorten extra heb is het natuurlijk niet te doen. Niet dat ik vorig jaar op de hippiade erg mn best heb gedaan met die waardeloze ring. Blij dat het weer in Ermelo is!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:31

Wij gaan komend seizoen ook nog even dit doen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ringsteken aangespannen
Vandaag tweede en schoonse geheel

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 23:42

Wat een sjieke koets!

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 00:06

Anke schreef:
Wat een sjieke koets!



Djw

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuur en Vaardigheid 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 01:55

Super leuk kreeg mail van hippiade

Krijgen extra les
Wie gaat ook
Hoofddorp
Of
Maasdijk