Ik zit er aan te denken om mijn Haflinger Nick te laten beleren voor de wagen.
Mijn vorige Haflinger James heb ik ook laten beleren. Hij deed het super braaf. Maar we konden nooit zelf ritjes maken. Toen ik eindelijk een wagen op de kop had getikt overleed James. De wagen is intussen verkocht.
Voordat ik opzoek ga naar nieuwe spullen, wil ik weten of mijn Haflinger wel geschikt is voor de wagen. Ikzelf denk van wel. Hij heeft al een in (oud) tuig gestaan voor het idee. En ook aan de lange lijnen gelopen. Dat deed hij wel netjes. Verder kent hij nog niets qua tuig en mennen.
Hij is verkeersmak. We rijden alleen maar buiten en maken af en toe een sprongetje in de weide.
Verder is het vooral 'lol met de knol' en doen we veel leuke dingen. Schriktrainingen en ook wat vrijheidsdressuur. Heb hem nu bijna 1,5 jaar.
Ikzelf heb ervaring met mennen. Ik heb in het verleden menlessen gehad met een welsh A en een sulky. Op de manege waar ik vrijwilligerswerk doe men ik af en toe met een welsh Cob.
In het verleden stond ik ook altijd op de marathon wagen bij mijn schoonzus.
Nu vraag ik mij dus af of hij geschikt is voor de wagen. Maar voordat ik spullen wil kopen, wil ik daar eerst achter komen. Maar hoe?
Zijn er adressen in de buurt van Enschede die een paard kunnen testen voor een wagen?
James werd voor de wagen gezet bij een kennis, maar in kennis- of vriendenkring is dat nu niet meer mogelijk. Dus ik moet het verderweg zoeken.
Wie weet een adres waar ik terecht kan?