Leukste gewonnen prijzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:52

MelanieB schreef:
Bunn schreef:
Klinkt misschien stom, maar ik denk dat menners/ruiters een écht mooie strik naast een geldprijs ook wel kunnen waarderen. En dan heb ik 't over die fraaie, grote rozetten met meerdere linten. Op grote (internationale) concoursen zijn deze heel gewoon. :j

Heb je gelijk in wat mij betreft. Internationaal een paar erg mooie linten gewonnen. Die krijgen een leuk plekje. De simpele gaan de verzameldoos in.

Verder worden hier nog nuttige gebruiksvoorwerpen genoemd die leuk zijn en niet teveel geld hoeven te kosten.


Precies! Ik heb ook nog een paar hele fraaie linten van toen ik nog op internationaal niveau groomde. Heb ze dan wel niet zelf bij elkaar gereden (nouja: wel een aandeel in gehad natuurlijk), maar toch waardeer ik die strikken veel meer dan de simpele lintjes die ik met m'n eigen paarden heb gewonnen. :')

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:11

"Vroeger" eens een hele chique deken gewonnen met bijpassende transportbeschermers. Of een mooi leren halster. Grootste prijs was een VZH zadel dat ik op maat mocht gaan uitzoeken bij een grote ruitersportzaak. Dit waren dan "stijlprijzen" die per wedstrijd extra werden gesponsord.
Tegenwoordig is het allemaal veel kleiner. Ik vind zeker voor de pony's dat er een mooi lint of rozet bij hoort.
Zo had mijn dochter met een 2e prijs een groot pak zaagsel gewonnen. Niet eens een beker of rozet erbij, pony staat volpension op stro. Zaagsel nu maar voor de trailer gebruikt.
Een 1e prijs leverde een piepklein zakje invlechtelastiekjes op met een klein plastic kammetje. Wel met rozet erbij.
Waardebon vind ik wat minder, vooral als het voor een locale zaak is waar je niet dichtbij woont.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:23

Ik rij in België LRV, dus wij krijgen nooit geldprijzen, enkel naturaprijzen.

Meestal krijg je een grote zak wortelen van 20-25kg, halstertouw, ontklitter, shampoo, een borstel, dat soort dingen. Komt altijd wel van pas.
1x een zak voer gewonnen als 1e prijs. Leuk, ware het niet dat er niet op de zak stond wat voor voer het was. Op de website bij de fabrikant uitgezocht, bleek het voer voor paarden op rust of paarden die heel licht werk doen. Nu loopt de mijne "maar B", maar hij staat wel stevig in het werk. En voor mijn 3 grasmaaiers zat het voer dan weer te hoog in suikers ivm schuren. Die zak heb ik dan aan een stalgenootje gedoneerd, die was er wel heel blij mee :)

Dus als er voer geschonken wordt: graag duidelijk kenbaar waarvoor het geschikt is. Liever een zak topsport met goede verhoudingen dan een zak pensioenvoer waar het suiker je tegemoet knalt.
Ik denk dat de basic Pavo, Mijten, Cavalor, Lannoo, Vitalbix... wel goed moet zijn.

Onlangs kreeg iemand 2x een klein emmertje met slobbermengeling. Vond ik ook leuk!

In mei heeft onze club een spring- en dressuurwedstrijd georganiseerd in het tussenseizoen. Naast bovengenoemde prijzen (zak wortelen, halstertouwen, borstels, ontklitter etc) hadden we ook voor 2 proeven voor de winnaar een "dikkere" prijs geregeld: een waardebon voor 2 sessies aquatraining. Normaal gaan dit soort prijzen altijd naar de proeven Z1, Z2 of ZZ. Hier zitten echter nooit meer dan 10 deelnemers in, en we vonden dat anderen ook wel eens wat extra verdienen. Dus hebben we ze toegekend aan de proeven met de meeste deelnemers. Eentje op de springdag, en eentje op de dressuurdag. Ik moet zeggen, de winnaars waren héél erg blij met dat envelopje met die bon er in :D

Als extraatje hebben we over de 2 dagen heen lootjes verzameld van deelnemende ruiters. Daaruit werd dan na beide wedstrijddagen iemand geloot voor een ballonvlucht. De piloot lag redelijk centraal gelegen voor alle deelnemers (is rekening mee gehouden) en dat gaf dus ook best wat animo :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:12

marga1 schreef:
Begin in hemelsnaam niet met alternatieve prijzen (stuk brandhout, goedkoop gegraveerd glas) heb hier erg negatieve reacties op gehoord. Dus een mooi lint of (kleine) beker met wat lekkers, nuttigs, plantjes of bolletjes.


maar wat voor jou nuttig is, hoeft voor een ander totaal niet nuttig te zijn? voor mij zijn bolletjes en plantjes juist zooi.. ik woon 3 hoog in de stad en heb niet eens een balkon.. de woning is te warm om binnenplanten in leven te houden... vandaar dat ik ga voor de keuze tafel, aantal 'nuttige' zaken waar je uit kunt kiezen.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:16

Vleespakket vond ik toch wel erg leuk. Maar dat was een wedstrijd binnen de 100 km, dan is het wel leuk. Laatst een zak basisbrok gewonnen, daar de buurvrouw blij mee gemaakt. Maar ook weleens op grote wedstrijden en dan als derde prijs echt alleen een lintje de simpelste van de simpelste. Eerste prijs had een bosje bloemen, vond ik vrij karig.
Geld vind ik toch altijd ook wel fijn.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:30

Brokken of zakje muesli gaan hier op de trailer (want staan volpension). Altijd na het laden een handje brokjes in hun bakje, komt het ook op en ze rennen de laadklep op .

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:30

Ooit een keer eerste gereden op de klasse 3 mendurance. Krijg je na 60 km buffelen met je pony's een zak basisbrok 'voor paarden en pony's die niet veel arbeid hoeven te verrichten' Aan de andere kant....ze liepen het uit met twee hoeven in hun neus dus misschien was het een compliment

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 13:38

Dus als ik het goed begrijp is een mooi lint met iets er bij al een fijne prijs ?
Leuk om jullie meningen te lezen !

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:41

Ik vind het het leukst om iets te winnen waar het paard ook iets aan heeft. Een les, een massage, liksteen, zak wortels. Die is tenslotte ook aan het presteren.

Maar.. als ik wedstrijden zou gaan rijden met mijn poowny die ik daarnaast, het liefst gewoon geld. Die van mij heeft een onmogelijke maat schijnbaar en daar ben ik zelf al heel veel tijd en moeite aan kwijt om überhaupt iets passends te vinden. Zou dan bijv. om menwedstrijden gaan. Maar dingen zoals elastiekjes ofzo.. altijd handig!

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:10

Ik ben gek op rozetten. Bewaar ze ook allemaal, hang ze op. Helaas worden er op men wedstrijden steeds minder rozetten uitgereikt. Terwijl het vanuit de knhs verplicht is (artikel 50 van het algemeen wedstrijd reglement)

Waardebon of geld is altijd goed. Elke keer een halstertouw, hooinet of paardensnoepjes vind ik wel wat karig

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:43

Ik win het liefst geld of producten waar ik en of mijn pony wat aan heb.
Inmiddels al 10 dekens gewonnen nou ik hen genoeg pony's maar de helft heb ik al verkocht :')
Halsters heb ik altijd Anky en die vind ik het fijnst dus gebruik de rest ook niet.
Maar een zak wortels of zak slobber kan ik wel waarderen!
Brokken en muesli krijgt mijn pony alleen van haar eigen merk en dat merk geven ze nooit :')
Vleespakket vind ik leuk, maar ik ben zelf een moeilijke eter en krijg altijd vlees wat ik niet eet :')
Heb keer taart gewonnen dat is ook leuk maar dan wel naar waarde van de plaats geen supermarkt taart uit de aanbieding voor een 1ste prijs.
Waardebonnen vind ik prettig maar ook waarde naar plaats!
Mooie rozetten vind ik ook leuker als simpele die je iedere wedstrijd wint.
Verder vind ik het altijd leuk als er een fotograaf is en misschien daarvan een leuke foto als prijs!
Staalplaten vind ik ook leuk maar dan wel naar smaak van iemand aan te passen!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:54

Waardebonnen vind ik fijn als het niet minder is dan het goedkoopste wat er te koop is (dus geen bon van €5 als je voor minimaal €50 kwijt bent in de shop) en als je ook achteraf online iets kan uitkiezen.

Ooit een keer wedstrijd gereden, kreeg de winnaar een cadeaubon van €25. Was 1 maand geldig en was van het ruiterwinkeltje wat bij die manège hoorde. Het was op een zondag, winkeltje was dicht en geen webshop. Die heeft de bon aan iemand van de manège doorverkocht, ze ging geen 50km rijden om die in te wisselen...

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:56

Persoonlijk ben ik overal blij mee als ik maar kan zien dat er moeite of geld in is gestoken. De prijzen zijn een soort bonus bovenop de gereden winstpunten.
Verder moeten de prijzen wel enigszins in verhouding staan met het inschrijfgeld. 12,50 voor een proef moeten betalen en dan een klein suikerbrood voor de eerste prijs vind ik vrij karig bijvoorbeeld.

Wij geven in principe geen geld als prijs. Simpelweg omdat onze prijzen doorgaans gesponsord worden. Dat zijn dan dus allerlei voorwerpen. Als ik de waarde van de prijzen in geld zou moeten uitkeren, dan kunnen we geen wedstrijd meer organiseren :+ .

De afgelopen wedstrijden hadden we als eerste prijzen:
Paardendingen: Liquihorse/cowboy magic/poepschep/poetstas met inhoud
Een goed gevulde emmer met Groninger producten zoals worst/limonade/Groningse aardappelen en uien en dan ook een paar recepten om met die ingrediënten iets Gronings te maken.
En in juni met het lekkere weer hadden we een barbecuepakket laten samenstellen bij de slager.

Voor de vaardigheid hebben wij eigenlijk altijd zakken voer.
En we proberen voor iedere deelnemer bij de winterwedstrijd een 25kg zak wortelen te regelen. Hebben de paarden ook wat ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:03

Ow zo'n BBQ-pakket lijkt me ook leuk :D Maar dan wel liefst in een goede koeltas verpakt. Ik heb bijvoorbeeld nooit een koelbox mee op wedstrijd, dan zou dat de hele rit (vaak een uur) naar de weide in de auto moeten liggen, en nadien dan ook nog op weg naar huis. In warm weer is dat niet echt gezond.

Een pakket koeken of snoepgoed lijkt me ook fijn, zeker voor kinderen rond sint, kerst, pasen.... Al begrijp ik wel dat ouders daar niet altijd mee akkoord zullen gaan.

Ik betaal €1/startcoupon en geen inschrijvingsgeld. Vandaar dus ook geen geldprijzen. Vond het alleen wel l*llig dat ze vorige keer vergeten waren het stickertje met de prijs van mijn borstel af te halen. Al heb ik met €3 ook al winst haha.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:46

Ik heb een keer een menles gewonnen. Dat vind ik wel erg leuk. Dus misschien een waardebon voor lessen, massage, fysiotherapie..

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:51

ElineGC schreef:
Ik heb een keer een menles gewonnen. Dat vind ik wel erg leuk. Dus misschien een waardebon voor lessen, massage, fysiotherapie..

Is ook leuk, maar moet jou net liggen. Als je een bon wint van een dierenarts waar je een hekel aan hebt, of een instructeur die op een volgend jou stomme manier lesgeeft, dan heb je er niks aan.

En zo is er met alles wat.
De een wil per se een knappe rozet, de ander wil een aandenken in de vorm van een plaatje of beker en weer een ander wil alleen geld en geen rozet/beker om te herinneren aan de eerste prijs.
Je kunt nooit iedereen tevreden maken en dat vind ik nog wel eens lastig.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:19

Vind vlees enz toch een beetje smerig, ben toch altijd wel even bezig met paarden thuis brengen etc tot het in de koelkast zou kunnen..
En wat als je een vegatarier treft?

Ik zou dan eerder een leuk mandje geven met flesje wijn en wat nootjes etc.

Vind gebruiksproducten het leukst, shampoo etc dat komt altijd op.

Geld is ook leuk maar dan bv je inschrijfgeld terug + rozet..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:31

mvdbijl schreef:
Vind vlees enz toch een beetje smerig, ben toch altijd wel even bezig met paarden thuis brengen etc tot het in de koelkast zou kunnen..
En wat als je een vegatarier treft?

Ik zou dan eerder een leuk mandje geven met flesje wijn en wat nootjes etc.

Vind gebruiksproducten het leukst, shampoo etc dat komt altijd op.

Geld is ook leuk maar dan bv je inschrijfgeld terug + rozet..


Jij vind vlees smerig en inderdaad wat als je een vega treft.

Of iemand die geen wijn drinkt, notenallergie heeft, shampoo ingredient allergie.

Zo kan je voor alles wel een uitzondering bedenken.

Ben eens naar huis gegaan met een stel spanbanden? en een thermosfles.
Beide ook niet echt prijzen waar ik verder blij van werd. Waren gesponserd denk ik, lagen allerlei gereedschapgerelateerde prijzen.

Ik denk dat ik het meest blij zou zijn met een keer gratis starten + een paar consumptiebonnen bijvoorbeeld voor de volgende wedstrijd.

XMaaiike

Berichten: 1470
Geregistreerd: 11-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:39

Heb een keer een taart gewonnen in het zz-zwaar :+ :D
Idd een les winnen van iemand in de buurt is ook leuk, wordt hier in de buurt nog wel eens als 'extra prijs' gedaan

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:47

Zo had mijn zusje vorig jaar tegen kerst met een springparcours een kalkoen gewonnen.
De prijswinnaars mochten op volgorde kiezen/ lootje trekken. En zij had een kalkoen, die bij ons niet gegeten word en uiteindelijk maar naar iemand anders is gegaan.

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:48

Ik zelf zou heel blij zijn met een mooie rozet of een beker(tje). Ik heb ze dan op een mooi plekje staan in mijn kamer. :D Een grote bos bloemen kan natuurlijk ook, zolang er maar wel een plek is waar ze zo lang van water voorzien kunnen worden in de tijd dat ze nog even moeten wachten.

Wat ik niet zou willen winnen is een vleespakket (vegatarieër hier), alcoholistische dranken, voedselproduchten voor het paard. Ook tegoed bonnen vind ik niet zo fijn, dan blijven ze weer een jaar liggen.

Verder ben ik met alles tevreden. :Y)

Anoniem

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:29

Een mooie rozet blijft leuk :j
Iets aan eten voor mezelf of paard liever niet, ik voer niet zomaar iets willekeurigs en zelf eet ik ook niet alles (vegetariër en drink geen alcohol). Bonnen zijn dan handiger, en dan liefst een bon van een webshop zodat je het wel makkelijk kan inleveren, of als je een ruitersportshop op je terrein hebt staan is een bon voor die kraam ook handig natuurlijk! Een (bon voor) les van een bekende ruiter, een naambordje voor aan je stal of trailerstickers zijn ook leuk.

Aan de andere kant, als je toch met bonnen begint kan je net zo makkelijk een envelop met geld geven :)

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:36

Maar menners kunnen vaak wel blij zijn met spanbanden en thermosfles. Die 1e om je wagen vast te zetten en die 2e voor een lekkere buitenrit. :D

Ik denk dat er in de mensport minder vegetariërs rondlopen dan ohz. Vooral in noorden doen ze veel vlees pakketten. Hier ook altijd bij sgmw kootwijkerbroek. Kip pakket <3

Maar zo kun je idd voor iedereen wel uitzonderingen maken.

Daarom is een mooie lint met iets nuttigs erbij of voor de paarden vaak veilig en leuk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:40

Melanie: ik ben/was een menner. Maar die spanbanden waren meer geschikt voor het vastzetten van een tractor of bulldozer dan een menwagen ;)
Thermos uiteindelijk gaan gebruiken om warm water mee te nemen naar stal inderdaad.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Leukste gewonnen prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:25

Ik vind het idee van de tafel met prijzen wel leuk.

De nummers 1 als eerste een prijsje uit laten zoeken, enzovoort? Dan is er voor ieder wat wils.