Weide maaien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Weide maaien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 08:29

Hoi :wave:
Ik heb twee Welsh-A merries en huur voor hen een groot stuk grasland. Ze staan 24/7 op één derde daarvan en het lijkt erop dat er een redelijke balans is tussen de snelheid waarmee ze het gras opeten en waarmee het weer aangroeit. Pony's zijn beide al aardig spekkig en op het andere deel van de wei schiet het gras omhoog, ze kunnen dat nooit weggegeten krijgen met zijn tweeën.
Wat zou het leuk zijn als ze zelf hun eigen weiland konden maaien... Maar: bestaat er een maaier in ponyformaat en zo ja, hoe kom ik daar aan?
Zijn er hier meer mensen die maaien met hun pony of paard? Waar moet je op letten?

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Weide maaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:39

Ik ben ook benieuwd! Zelfde formaat ponies

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:14

Karlijn, ik zeg, gewoon nog een pony kopen :P.
Nee gekheid.

Ken je niet iemand met de zitmaaier die het even voor je wil maaien?
Of een boer uit de buurt die het wil?
Ik weet niet hoe groot het stuk is?
Is het evt te doen met de benzine handmaaier?
Via mp kun je ze vrij goedkoop op de kop tikken .

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:53

Mijn vader en opa maaiden vroeger wel met de paarden, was zo'n apparaat met een maaibalk eraan.
Er zijn mensen die die dingen in het klein (voor shetten) nagemaakt hebben, hier in het Westerkwartier heb je zo'n shetten club die dan een folkloreshow opvoerden met oude werktuigen.
Misschien kun je daar eens kijken op de website (men en rijvereniging westerkwartier) en eventueel contact opnemen?
Volgens mij is het gewoon niet in de handel.
Dit kwam ik nog op marktplaats tegen, dat zijn die maaibalken : https://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-te ... e=lr&pos=9

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Weide maaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:08

Geen boer in de buurt? Die maaien het graag uit (tegen een kleine vergoeding waarschijnlijk) als zij zelf in het maaiseizoen zitten.
Is voor hun vaak een kleine moeite.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 12:12

Haha Claudia, dan doe meteen maar 4 pony's er bij, gras genoeg :+
Waarschijnlijk kan ik via de eigenaar van het land inderdaad wel iemand vinden die het voor me wil maaien, maar het leek me leuk om het zelf te kunnen doen. Pony's aan het werk en de klus geklaard :)
Grainey, dank voor de tip. Ik weet dat er hier op Bokt ook iemand zit die allemaal van die stoere trekpaard acties met haar Shetten doet, ik weet alleen niet wie dat is. Lijkt mij dat die persoon ook wel info heeft over landbouwwerktuig in ponyformaat :)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Weide maaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:54

Ik heb er nog wel 2 in de aanbieding :+
1 voor jou en 1 voor Des.

Maar qua werktuigen kan ik je niet helpen.
Ik ken wel de ploegjes en weideslepen voor ponys.
Maaien met ponys echt nog nooit van gehoord.
Wel leuk dat het dus wel bestaat.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:01

Klijntje schreef:
Haha Claudia, dan doe meteen maar 4 pony's er bij, gras genoeg :+
Waarschijnlijk kan ik via de eigenaar van het land inderdaad wel iemand vinden die het voor me wil maaien, maar het leek me leuk om het zelf te kunnen doen. Pony's aan het werk en de klus geklaard :)
Grainey, dank voor de tip. Ik weet dat er hier op Bokt ook iemand zit die allemaal van die stoere trekpaard acties met haar Shetten doet, ik weet alleen niet wie dat is. Lijkt mij dat die persoon ook wel info heeft over landbouwwerktuig in ponyformaat :)

Bokker stormpy doet stoere dingen met shetten :)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:07

Er zijn idd wel bedrijven die zulk soort werktuigen maken maar voor een klein stukje is dat spul wel een beetje duur.
Ken zo snel ook niets in Nederland maar in Duitsland en Amerika zijn er wel een paar maar dan zou ik even moeten zoeken

Edit: hier staan er bijvoorbeeld een paar
http://www.paardentractie.nl/page5.htm

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 18:24

Claudia :')

Wat leuk dat er zo wordt meegedacht. Leuk die laatste link, echt wel tof dat mensen zich inzetten om werken met paarden op deze wijze te behouden. Toch eens een mailtje sturen voor wat meer info O:)
Ik liep vanmorgen met een vriendin te fantaseren, we hadden geen idee hoe zo'n maaier eruit ziet. Ik dacht dat je er naast moest lopen, maar dat is dus niet zo.

Bedankt Hilary! Wie weet stuur ik haar ook een berichtje.

Het land zou totaal 8500m2 zijn. Waarvan nu dus 2/3 niet begraasd wordt. Wellicht toch de moeite om iets leuks mee te ondernemen :D

luv87
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:29