Met ruiters samen in de bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:40

Hier ook zeker geen schade maar ook heel lichte sulky met een iets minder lichte persoon erop :-) :-)
Is wel een Agterberg bodem.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57992
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:57

kwita schreef:
niet dat ik weet, en de eigenaar zat er niet mee.
Alysha jij probeert dus ook op te letten en niet uit te dagen, in dit geval moest iedereen aan de kant want miep haar plan is wet.En haar plan was ik druk ze tegen het schrikdraad, dan schrikt die van haar dus ook en zal ze het weten ....jammer voor haar pakte dat anders uit.
Maar zij is echt zo een gemeen en venijnig persoon , niet iedereen is dus zo want er waren ook hele lieve dressuurmiepen waar ik prima mee in de bak kon en die dus ook zz reden en bloedfanatiek waren. :D

Klopt, ik ken mijn paard en ik ga dan niet de bak uit omdat de menner me "ergert" en ik zou zeker niet willen dat die zich "niet welkom" voelt maar met sommige paarden moet je gewoon kiezen en dan kies ik de meest veilige optie. :)
Ik kreeg van jouw post het idé dat je het over alle "dressuurmiepen" had maar dat heb ik dus verkeerd geïnterpreteerd. Mijn excuses daarvoor! :)
Zo'n ruiters... Tsja... Weet je, die komen zichzelf toch wel tegen.. :(:) Gelúkkig is er niets met de paarden gebeurt (en met jullie zelf). Ik begrijp niet dat je zulke risico's zou nemen voor je eigen ego.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:18

Duhelo schreef:
als jullie mennen in de bak, brengt de kar geen schade toe aan de bodem?


Op onze vorige stal waren ze juist heel blij toen ik intensief in de bak ging rijden, ze onder hielden hem goed, maar konden merken dat ik gereden had :') was stabieler, reed dan wel met een tweewieler nu meer met onze nieuwe marathonwagen en met de andere pony nog wel voor de tweewieler maar die loopt niet zoveel. Maar ook hier geen klachten van de staleigenaar.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:18

Ik voelde mij nooit veilig met een menner in de piste. Dit omdat ze minder wendbaar zijn en ik vind het ongemakkelijk met de voorrangsregels in de bak. Uiteraard wil ik wel dat ook de menners van hun hobby kunnen genieten maar zelf voelde ik mij nooit veilig. Ik kan hier ook niet aan doen. Voor mij was het een reden om mijn paard af te zadelen of bij goed weer een buiten te gaan rijden. Buiten vind ik het niet erg om menners tegen te komen maar een bak is een te gesloten omgeving.

Ik ben van die stal weggegaan omdat het voor mij niet werkte. Er werd te veel gemend waardoor ik bijna niet kon rijden. De menners die er waren begrepen mij niet en lachten er maar wat mee. Mijn eerste vraag op mijn nieuwe stalling van toen was of er gemend werd in de piste. Gelukkig was het daar niet toegestaan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Met ruiters samen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:57

Grappig hoe dat werkt. En ik kan hier (rdam-delft-DenHaag) niets fijns vinden waar je zou willen staan en betaalbaar is waar gewoon altijd gemend mag worden.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Met ruiters samen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:52

Ik probeer met de pensionhoudster te overleggen, zodat ik iig de kans krijg om te mennen; ik rij niet dagelijks, dus dat scheelt natuurlijk.
Mij maakt het niets uit of er ruiters bij in rijden, zolang dat maar binnen de perken blijft ( geen 5 of 6 ruiters, 1 of 2, max 3 vind ik meer dan genoeg) maar vaak is het andersom een bezwaar... blijf er bij dat als je gewoon rekening met elkaar houdt dat het wel te doen is... en van 2 of 3 keer in de week een uurtje gaat niemand dood denk ik :)

Snap wel dat een ruiter het spannend vindt om met een menner in de bak te rijden, maar als je goed om elkaar denkt en ruim om elkaar heenrijdt, is het geen issue denk ik....



Ingrid: definieer betaalbaar; wij stonden eerst op een goedkopere stal, waar het overigens voor de gemiddelde ruiter prima was, supergrote dressuurbak, een springbak en een longeerbak en een hele betrokken eigenaar waar alles mee te overleggen viel; maar wel veel verder weg dan onze huidige stal.
Die is weliswaar duurder, maar heeft een binnenbak, enorme buitenbak, meerdere paddocks en wij sparen ons zon beetje anderhalf tank brandstof uit omdat het veel dichterbij is.....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Met ruiters samen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:10

Betaalbaar is voor iedereen anders maar ik ga geen 250 betalen voor een shetje :-)

Waar ik nu sta al 2 jaar mag ik mennen hoor maar als er iemand komt rijden moet ik eruit.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:49

okee..
ik ga niet online uitwijden over wat wij betalen, maar ik vind het het meer dan waard, zeker met mijn wedstrijdambities, wel met een kwpn ruin die wel aangespannen beleerd is maar niet ohz.. en dat laatste wil ik ook heel graag! maar vooralsnog moet ik hem vooral aangespannen trainen en aan de longeerlijn, het eerste is het belangrijkste en ik ben heel blij dat dat hier kan!

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:28

Duhelo schreef:
als jullie mennen in de bak, brengt de kar geen schade toe aan de bodem?


Dat ligt aan de bodem wat erin ligt. Bij ons heeft de bodem meer problemen van het springen. Of van paarden die opgejaagd worden en die lekker sprintjes maken. Of paarden die los er in worden gedaan en lekker gaten staan te graven. Of mest die niet wordt opgeruimd. In heb zware kar, maar schade? niet echt. Ik hoor alleen maar positieve reacties als ik gereden heb is de bak weer lekker strak. :-)