Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fennadev schreef:De enigste reden waarom ik er wel een probleem mee heb, is omdat mijn hoofd op schophoogte zit voor grote paarden als ik op de sulky zit. Ik pas er dus echt wel voor om als een paard ons inhaalt en zenuwachtig wordt, dat ie dan per ongeluk naar Alex uithaalt en mijn hoofd raakt. Ik men dus met een hca en een minishetlander, dus ik snap dat de grotere aanspanningen die problemen niet hebben. Maar ik kom zegmaar niet boven de bakrand uit met mijn hoofd. Daarom huur ik bij mijn oude manege de bak voor mezelf af en bij de groepsles zijn alleen maar aanspanningen met shetlanders. En als er dan al mensen van een andere les door de bak moeten naar de stallen, dan blijf ik er gewoon ver vandaan, die bak is namelijk echt huge.
LadyMadonna schreef:Mijn ervaring is dat het met recreatie Ruiters' en dito paarden vaak prima gaat, maar dat sportpaarden/pony's gruwelijk over de zeik gaan...
PBA_ schreef:Mijn kwpn'er heeft gewoon kunnen leren om met aanspanningen in de bak te rijden. Tja ze doen een paar gekke sprongen daarna is het gewend. Ze moeten niet zo miepen, als je ze elders tegenkomt moeten ze zich ook gedragen.
NienSCHaap schreef:Ik ken het, op de vorige stal was het in de ochtend heel rustig dat ik altijd kon rijden en de meeste paarden hadden er geen problemen mee en waarvan ik wist dat de paarden het spannend vonden ging het in overleg, dan wachtte ik even of vroeg wanneer ze klaar waren. Soms ruiters moesten dan even op mij wachten, ging heel gemoedelijk.
Nu op de nieuwe stal moet ik me draai echt vinden en uitzoeken welke paarden het spannend vinden en bij wie je eventueel in kunt rijden. Gelukkig is de bak heel groot dus dat rijd al fijner. Met goed weer rijd ik op het trainingsveld bij één kennis. Ook in de ochtend of in de avonduren is het rustiger op stal, maar het is wel eens lastig.
Dan wou ik gaan rijden en bleef de bak steeds vol, dan baal ik wel want dan sta je soms te wachten en te wachten.