[AR] Ervaringen met marathontuig gezocht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Ervaringen met marathontuig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 18:00

Hey bokkers,

Vandaag ging ik orienterend naar een koetsenhandel en er stond zo'n plaatje, dat ik die gekocht heb.

Nu nog een goed mentuig voor een echt ouderwetse, brede Gelderse a 1.75 meter.

Zojuist zie ik op meerdere websites het marathontuig Devon gezien van Imperial Riding en ik vind hem er super gaaf uit zien. Op Bokt heb ik helaas maar 1 (positieve) ervaring gevonden, dus ik ben benieuwd naar meer ervaringen!

Ook ben ik het Norton Swiss Marathontuig tegen gekomen. Kent iemand die?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Judith

Grainey

Re: Ervaringen met marathontuig gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:33

Wij hebben een enkelspan Devon, voor onze tinker, super degelijk tuig, onderdelen zijn ook gemakkelijk te krijgen en hij is bruin onderlegt, geeft net dat beetje extra uitstraling.
We waren er zo tevreden over dat we ook een dubbelspan Devon gekocht hebben (ook een beetje om de hoofdstellen, die gezamenlijk eigenlijk net zoveel kostten als het hele dubbelspantuig en daar bij zaten), ons dubbelspan liep echter niet, dus die hebben we weer doorverkocht (zonder hoofdstellen :)).
Norton ken ik niet.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 21:57

Dank je wel Grainey! Haha Ik zag jouw oude post ook al van 5 a 6 jr geleden. Fijn te lezen dat je nog net zo enthousiast bent!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:51

Ik had voor mijn webtech van Ideal een Imperial Riding marathon tuig.
Dit was echt een super goed tuig, mooi leer, soepel en een goede pasvorm.

Ik ben overgestapt naar kunststof vanwege het poetsen en het gewicht maar de pasvorm van de ideal is toch een stuk minder mooi.

Ik heb wel een maatje cob want ik heb niet zo'n kasteel als jouwe :D

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:51

Wij hebben ook een cob, het was eigenlijk puur toeval dat we hem tweedehands tegenkwamen, zonder hoofdstel, maar het tuig doet absoluut niet onder voor ideal, kwalitatief ook prima leer en inderdaad een prima pasvorm.
Wij hebben op onze shetten ook ideal webtech, die lopen ook wat vaker in het tuig dan de tinker, dus daar zijn we ook voor het gemak van minder poetsen en minder gewicht gegaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:42

Ik heb het kunststoftuig van imperial riding. Ik heb hem nu al een jaar of 8 en het ziet er nog steeds tip top uit. Erg tevreden mee. Bevalt me beter als het Ideal tuig wat ik hiervoor had. Vooral het niet poetsen is fijn. Wassen met auto shampoo en daarna cockpit spray erop en het is weer als nieuw en altijd soepel. Is bijna niet van leer te onderscheiden en blijft altijd goed van kleur

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 12:28

Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties! De gehele Ideal lijn is me bekend. Daar heb ik jaren mee gewerkt. Haha
Ik ben vooral benieuwd naar het Devon tuig! Hij ziet er op de foto's heel gaaf uit! Haha